روش های طبیعی روشن کردن رنگ مو در خانه

تغییر رنگ مو یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین روش‌ها برای تغییر چهره و ایجاد تنوع است. روشن‌تر کردن مو فرآیند پیچیده‌ای است که نیازمند از بین بردن پیگمنت‌ها و رنگدانه‌های مو است. استفاده از دکلره و رنگ‌های شیمیایی نیازمند ظرافت و مهارت خاصی است، چون در غیر این صورت می‌تواند باعث آسیب و خشکی مو شود. امکان روشن کردن موها در خانه با مواد طبیعی به طوری که به مو آسیب نرسد، وجود دارد.

کاماپرس در این گزارش روش‌های طبیعی روشن کردن مو در خانه را بررسی کرده است.

آبلیمو

یکی از قدیمی‌ترین ترفندها برای روشن کردن مو استفاده از آبلیمو است. اسیدی بودن آبلیمو، با تغییر ph و باز کردن کوتیکول باعث روشن شدن رنگ مو می‌شود، ولی برای این کار نیاز به افزایش دما وجود دارد و به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که آبلیمو روی تارهای مو اسپری شود و سپس موها در معرض نور خورشید قرار گیرد. با این حال باید دقت داشت که آبلیمو با پوست تماس نداشته باشد، زیرا ممکن است، باعث آفتاب‌سوختگی شود. با کمک این روش ممکن است موها دو یا سه درجه روشن‌تر شود.

سرکه

سرکه می‌تواند به عنوان یک روشن‌کننده عالی عمل کند؛ با این حال در استفاده از این روش باید محتاط بود، چون ممکن است باعث وارد شدن آسیب به مو شود. البته این روش برای افرادی که دارای موهای شکننده هستند، توصیه نمی‌شود و افرادی که دارای تار موهای سالم و ضخیم هستند، می‌توانند از این روش استفاده کنند. باید توجه داشت که حتما سرکه با نسبت 50 به 50 با آب ترکیب شود. این روش روی موهای قهوه‌ای بیشترین تاثیر را خواهد داشت.

عسل

استفاده از عسل به تنهایی ممکن است تاثیر کمی داشته باشد و بهتر است به همراه هل یا دارچین از آن استفاده شود. آنزیم پراکسید اکسیداز موجود در عسل باعث روشن شدن رنگ مو می‌شود. برای گرفتن نتیجه مطلوب، بهتر است که موها زیر کلاه­دوش جمع شود. این ترکیبات باید یک تا چهار ساعت روی مو باقی بماند و بعد شسته شود. گرما می‌تواند باعث افزایش سرعت فرآیند تغییر رنگ شود و به همین منظور می‌توان از سشوار استفاده کرد.

راز آسمان پایتخت

عسل و دارچین-کاماپرس

جوش شیرین

در حالی که جوش شیرین بیشتر به عنوان روشی طبیعی برای تمیز کردن دندان‌ها شناخته می‌شود، اما می‌توان از آن برای روشن‌ کردن موها نیز استفاده کرد. برای این منظور لازم است که یک قاشق غذاخوری جوش شیرین با یک سوم فنجان آب گرم ترکیب شود تا به حالت خمیری درآید. این خمیر نباید خیلی روان یا خیلی غلیظ باشد. بعد از آغشته کردن ساقه‌های مو با این خمیر، باید موها در فویل پیچیده شود که می‌توان از سشوار برای تسریع این فرآیند استفاده کرد.

نمک دریا

یکی از ناشناخته‌ترین روش‌ها برای روشن کردن موها استفاده از نمک دریا است. افرادی که در مناطق ساحلی زندگی می‌کنند، به راحتی می‌توانند موهای خود را با آب دریا روشن کنند؛ به این صورت که مخلوط یک قاشق غذاخوری نمک دریا با نصف فنجان آب گرم به مدت 10 تا 20 دقیقه روی موها باقی بماند و سپس شسته شود.

بابونه

گل بابونه رنگدانه‌های طلایی دارد و در صورت استفاده ممکن است به ساقه مو بچسبد. برای روشن کردن مو با این روش لازم است که همه قسمت‌های ساقه مو به ترکیب آب و بابونه آغشته شود. افرادی که پایه موهای روشن‌تری دارند، می‌توانند از چای بابونه استفاده کنند. این روش علاوه بر روشن کردن مو، باعث نرم و براق شدن آن هم می‌شود.

بابونه-کاماپرس

روشن کردن موها بدون آسیب در آکادمی تخصصی زینب مولایی

سالن زیبایی “زینب مولایی” (https://zeynabmolaei.com) دارای 12 سال سابقه در زمینه خدمات زیبایی و رنگ مو است. در حال حاضر این مجموعه همه خدمات زیبایی رنگ مو، کراتین، بافت مو و براشینگ را با جدیدترین تکنینک‌ها به همراه مشاوره تخصصی ارائه می‌دهد. افرادی که تمایل به آموزش رنگ مو یا خدمات زیبایی دیگر دارند، می‌توانند از دوره‌های آموزش مجازی و حضوری این مجموعه استفاده کنند. افراد در صورت تمایل می‌توانند از خدمات روشن کردن و لایت مو حرفه‌ای بدون آسیب دیدن مو در این مجموعه استفاده کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : آکادمی زینب مولایی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز