روش های از بین بردن موخوره

موخوره-کاماپرس

 موخوره یکی از رایج‌ترین آسیب‌هایی است که باعث از بین رفتن سلامت و زیبایی مو می‌شود. رایج‌ترین نوع موخوره در انتهای مو ایجاد می‌شود و باعث دو شاخه شدن نوک مو می‌شود؛ با این حال موخوره‌ها می‌توانند در ساقه مو نیز ایجاد و باعث شکنندگی و ریزش مو از ساقه شوند. خشکی و دهیدراته بودن مو اصلی‌ترین عامل ایجاد موخوره است. در صورتی که موخوره از بین نرود، می‌تواند قسمت‌های بالاتر و ساقه مو را نیز درگیر کند.

کاماپرس در این گزارش روش‌های از بین بردن موخوره و چگونگی سالم شدن مو را بررسی ‌کرده است.

کوتاه کردن مو

با وجود این که روش‌ها و راه‌حل‌های درمانی می‌تواند تا حدی باعث ترمیم موها شود و از ایجاد موخوره‌های جدید جلوگیری کند، همچنان بهترین راه برای از بین رفتن موخوره، کوتاهی مو و سپس استفاده از روش‌های مراقبتی است. نوک‌گیری یک یا دو سانتی‌متر از پایین موها به صورت ماهانه راه موثری برای از بین رفتن موخوره محسوب می‌شود.

شست‌وشو صحیح مو

برای شست‌وشو لازم است ریشه موها که دارای چربی است با شامپو ماساژ داده شود و نیازی به شستن قسمت‌های انتهای ساقه نیست. شامپوها باعث از بین رفتن چربی و در نتیجه خشکی مو می‌شوند. شستن مداوم موها با شامپو باعث شکنندگی تار مو و افزایش احتمال ایجاد موخوره می‌شود؛ در نتیجه افرادی که موهای خود را زیاد شست‌وشو می‌دهند، برای جلوگیری از ایجاد موخوره باید تعداد دفعات شست‌وشو را کاهش دهند.

موخوره-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

استفاده از شامپو مناسب

شامپو باید متناسب با جنس مو انتخاب شود و افرادی که موهای خشک و تار نازک دارند، بهتر است از شامپوهای ملایم استفاده کنند. همچنین سولفات موجود در شامپو که باعث ایجاد کف و قدرت شویندگی بیشتر می‌شود، از عوامل خشکی مو است. جایگزین کردن شامپوهای فری سولفات تا حد زیادی می‌تواند در حفط رطوبت و سلامت مو و جلوگیری از ایجاد موخوره موثر باشد.

استفاده از ماسک مو

ماسک‌های مو یکی از بهترین محصولات برای مراقبت از مو هستند و افراد با توجه به جنس و نوع موی خود می‌توانند از ماسک‌های داخل حمام و نیازمند شست‌وشو یا ماسک‌های بعد از حمام استفاده کنند. ماسک‌ها با داشتن انواع مختلف از ویتامین‌ها دارای خاصیت آبرسانی و ترمیم‌کنندگی ساقه مو هستند و خشکی مو بعد از شست‌وشو را از بین می‌برند. سرم‌های مو نیز دارای مواد مغذی هستند که بعد از حمام روی موی نمدار استفاده می‌شود. سرم‌ها معمولا برای افرادی که موهای تار نازک و ضعیف دارند، روش مناسبی برای جلوگیری از ایجاد موخوره محسوب می‎‌شود.

استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب یکی از بهترین روش‌های درمانی موخوره است و برای استفاده از این روش لازم است که دو قاشق غذاخوری سرکه سیب با دو فنجان آب ترکیب شود و بعد از شستن و آبکشی موها، این محلول به موها اسپری شود. در این مرحله نیازی به آبکشی موها وجود ندارد.

استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای خاصیت بالایی در آبرسانی است و از خشکی و شکنندگی تارهای مو و ایجاد موخوره جلوگیری می‌کند. روغن نارگیل در برابر تبخیر شدن پایدار است و به همین دلیل به خوبی می‌تواند رطوبت موها را حفظ کند. بعد از شست‌وشوی موها لازم است که ساقه موها را با چند قطره از روغن نارگیل آغشته کرد.

از بین بردن موخوره-کاماپرس

بوتاکس مو

رنگ مو و استفاده از سشوار با دمای زیاد و وسیله‌های حرارتی حالت‌دهنده مو می‌تواند باعث خشکی مو و ایجاد موخوره شود. همچنین زندگی کردن در مناطق دارای آب‌وهوای خشک نیز نقش زیادی در دهیدارته شدن و ایجاد موخوره دارد. استفاده از خدمات بوتاکس در سالن‌های آرایشی، یک روش درمانی و با خاصیت آبرسانی عمقی به مو است که تا حد زیادی موها را احیا می‌کند و از ایجاد موخوره و چند شاخه شدن آن جلوگیری می‌کند. این روش به ویژه برای افرادی که دارای موخوره در میان ساقه‌های مو هستند، مناسب است.

خدمات موخوره‌­گیری و احیای مو در آکادمی زینب مولایی

سالن زیبایی “زینب مولایی” (https://zeynabmolaei.com) دارای 12 سال سابقه در زمینه خدمات زیبایی و آموزش رنگ مو است. در حال حاضر این مجموعه همه خدمات زیبایی رنگ مو، کراتین، بافت مو و براشینگ را با جدیدترین تکنینک‌ها به همراه مشاوره تخصصی ارائه می‌دهد. افرادی که دچار مشکل موخوره هستند، می‌توانند از خدمات موخوره‌گیری بدون کوتاهی قد مو یا احیای مو در این مجموعه استفاده کنند. همچنین علاقه‌مندان به یادگیری خدمات احیا و موخوره‌گیری و رنگ می‌توانند از پکیج‌های آموزشی مجازی و حضوری این مجموعه استفاده کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : آکادمی زینب مولایی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز