رفع سوء اثر از چک های برگشتی در سه روز

بنابر اظهارات رئیس کل بانک مرکزی، با شروع به کار سامانه محچک، سوء اثر چک‌های برگشتی تنها در سه روز رفع خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از ایسنا، علی صلح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی، در طی مراسم رونمایی از سامانه مسدودی حساب‌های چک‌های برگشتی که تحت عنوان محچک کار خود را آغاز کرده، از این پلتفرم به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارها برای برگشت اعتبار به چک یاد کرد.

علی صلح آبادی همچنین اشاره کرد که با آغاز به کار سامانه محچک پرونده‌های قضایی مطروحه در حوزه چک کمتر شده و قاضی می‌تواند به صورت آنلاین حکم به مسدودی حساب‌های چک برگشتی دهد.

وی ضمن اشاره به ایجاد تحول در صنعت بانکداری و اعتماد به چک به عنوان وسیله پرداخت بر این مسئله تاکید داشت که با ایجاد اعتماد بیشتر به چک، فعالان اقتصادی می‌توانند فعالیت‌های خود را بدون اتکا به پرداخت نقدی انجام دهند.

آریاک سفر

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه اظهارات خود با اشاره به برنامه‌های بانک مرکزی برای گسترش ابزارهای پرداخت‌ اعتباری، از اوراق گام به عنوان یکی دیگر ابزارهای پرداخت اعتباری یاد کرد. وی افزود که با پرداخت از این طریق، ضمانت پرداخت مبلغ در آینده توسط شبکه بانکی و در قالب اوراق گام یا همان گواهی اعتبار مولد انجام خواهد شد.

بنابر اظهارات صالح آبادی، میزان اوراق گام منتشر شده از 8800 میلیارد تومان در یک و نیم سال گذشته، به بیش از 7560 میلیارد تنها در یک ماه گذشته رسیده است. وی علت اصلی این استقبال را مصوبه هیات عامل بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار و فراهم شدن امکان تنزیل اوراق گام بلافاصله پس از انتشار دانست.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان بیانات خود بر همکاری سازنده مجلس، قوه قضائیه و شبکه بانکی برای عملیاتی شدن قانون جدید چک تاکید کرد و اظهار داشت که قانون جدید چک از فنی تمام شده است.

انتهای پیام

مرتبط با : بانک مرکزی
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز