رفع ایراد بنفش شدن صفحه نمایش تلویزیون ال جی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

یکی از دلایل اصلی مراجعه دارندگان تلویزیون‌های ال جی به تعمیرکاران، بنفش یا آبی شدن صفحه نمایش این تلویزیون است که عملا باعث بی استفاده شدن تلویزیون می‌شود. در این حالت اگرچه تصویر تقریبا مشخص است اما درست نبودن رنگ‌ها نشان از ایراد اساسی در دستگاه دارد.

کاماپرس در این گزارش به دلایل ایجاد و رفع مشکل بنفش شدن صفحه نمایش تلویزیون ال جی پرداخته است.

روش تشخیص منبع ایراد

منبع اصلی بروز مشکل بنفش شدن و یا آبی رنگ شدن صفحه نمایش تلویزیون‌های ال جی به صورت عادی و بدون باز کردن پشت تلویزیون قابل تشخیص نیست. اگرچه معمولا دو دلیل عمده بروز این اتفاق، ایراد در بک لایت‌های تلویزیون و ایراد در برد تیکان است.

پس از باز شدن تلویزیون توسط تعمیرکار مجرب، در ابتدا بک لایت‌های موجود مورد بررسی قرار گرفته و سپس به سراغ برد تیکان می‌رویم. چراکه ایراد در بک لایت‌ها که ممکن است به واسطه نوسانات برق با تمام شدن عمر بک لایت‌ها اتفاق افتاده باشد و تعمیر یا تعویض آن بسیار آسان‌تر است. اما در صورت ایراد در برد تیکان ممکن است رفع عیب و یا تعمیر یا تعویض این برد کار بیشتری ببرد. حتی در برخی از تلویزیون‌های ال جی تیکان روی برد اصلی قرارد دارد و برد مجزایی نیست. در این حالت نیاز به تعمیر برد اصلی و قسمت‌های از کار افتاده آن داریم.

بنفش شدن صفحه نمایش تلویزیون ال جی - کاماپرس

راز آسمان پایتخت

ایراد به دلیل از کار افتادن بک لایت‌ها

بک لایت یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های تلویزیون‌های LCD و LED برای نمایش تصویر است. تصویر ایجاد شده در تلویزیون برای دیده شدن نیازمند نور بک لایت است  و در واقع مشاهده شفاف تصاویر در تلویزیون را مدیون بک لایت‌های امروزی هستیم.  به بیان ساده‌تر، بک لایت‌ها شامل لامپ‌های LED می‌شوند که به صورت موازی پشت تلویزیون قرار گرفته و نور لازم برای دیده شدن تصویر را ایجاد می‌کنند.

بک لایت‌ها معمولا به صورت یک‌باره و کامل خراب نمی‌شوند. در بیشتر تلویزیون‌ها خرابی بک‌لایت ها باعث عدم نمایش تصویر می‌شود و ممکن است شاهد رفتن کامل تصویر و سیاه شدن صفحه تلویزیون باشیم. اما در بیشتر مدل‌های ال جی خراب شدن بک لایت‌ها باعث بنفش یا آبی شدن کل صفحه می‌شوند.

نوسانات برق اصلی‌ترین دلیل سوختن و از کار افتادن بک لایت‌های تلویزیون است. علاوه بر این این لامپ‌های LED دارای طول عمر مشخصی هستند و پس از مدتی استفاده ممکن است به خودی خود از کار افتاده و نیاز به تعویض داشته باشند.

تشخیص ایراد بک لایت در بیشتر مدل‌های ال جی راحت است. با باز شدن پشت تلویزیون در صورتی که لامپ‌های ال ای دی دارای نور آبی شده باشند، نشان از خراب شدنشان می‌دهند. چراکه در حالت معمولی این بک لایت‌ها باید نور سفید و شفاف داشته باشند.

حتی در صورت خراب شدن بخشی از بک لایت‌ها، توصیه می‌شود که تمام ردیف‌های بک لایت را تعویض کنید. چراکه ممکن است با اتمام عمر، لامپ‌های LED که هنوز سالم هستند، بازهم مشکل بنفش شدن صفحه تلویزیون ال جی گریبانگیر شما شود.

ایراد برد تیکان در بنفش شدن صفحه نمایش تلویزیون ال جی

در صورتی که بک لایت‌ها سالم بوده و دارای نور سفید باشند، مشکل بنفش شدن صفحه نمایش تلویزیون ال جی می‌تواند از ایراد در تیکان نشات بگیرد. تیکان بردی است که مسئولیت زمابندی، نمایش و تعیین رنگ بخش‌های مختلف تصویر را دارد و بخش اعظمی از ایراد در رنگ تصاویر تلویزیون از این برد است.

در صورت مجزا بودن برد تیکان، کار تعمیر ساده‌تر است. در این حالت برد از تلویزیون جدا شده و می‌تواند تعمیر یا تعویض شود. اما در برخی از مدل‌های تلویزیون ال جی، تیکان روی برد اصلی سوار شده است و برای تعمیر آن باید برد اصلی توسط تعمیرکاران مجرب مورد بررسی قرار گیرد. در بیشتر مواقع با تعمیر برد و تعویض قطعات معیوب و سوخته، رنگ اصلی و باکیفیت دوباره به صفحه نمایش تلویزیون برمی‌گردد.

بنفش شدن صفحه نمایش تلویزیون ال جی - کاماپرس

رفع فوری ایراد تلویزیون‌های ال جی در «تی وی بهرامی سرویس»

«تی وی بهرامی سرویس» از جمله بهترین و مطمئن‌ترین مجموعه‌های سرویس و تعمیر انواع تلوزیون و بردهای الکترونیکی سایر وسایل خانگی و صنعتی است. این مجموعه با داشتن کادر مجرب و متخصص، رفع عیب لازم را به صورت فوری در محل یا در کارگاه انجام می‌دهد.

دسترسی به اطلاعات «تی وی بهرامی سرویس» و دریافت مشاوره رایگان از طریق سایت رسمی این مجموعه به آدرس tvbahramiservice.com و یا از طریق تماس با شماره 02144597512 امکانپذیر است.

 

انتهای پیام

مرتبط با : تی وی بهرامی
ایده سبز
اوج آرام
دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز