رشد 60 درصدی منابع موسسه مالی اعتباری ملل

موسسه اعتباری ملل به عنوان یکی از موسسات مالی با سابقه‌ای 30 ساله بوده که به دنبال اخذ مجوز و تبدیل شدن به بانک است. به همین منظور هم به دنبال افزایش سرمایه بوده و احتمال رشد 60 درصدی منابع این موسسه در سال جاری وجود خواهد داشت.

به گزارش کاماپرس، سرمایه سال گذشته این مجموعه نیز به 10 هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد. طبق اطلاعیه‌ای که پایان فروردین ماه سال گذشته منتشر شد، با توجه به ماده 3 دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت‌های ثبت شده نزد بورس و اوراق بهادار، گزارش توجیهی پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ 6 هزار میلیارد ریال به 10 هزار میلیارد ریال از محل آورده نقدی سهامداران این موسسه ارائه شد.

در حال حاضر سرمایه ثبتی این مجموعه 10 هزار میلیارد ریال اعلام شده که این مجموعه قصد افزایش آن را به چهار برابر میزان کنونی دارد. این میزان رشد از محل تجدید ارزیابی‌ها، سود انباشته و آورده نقدی به 40 هزار میلیارد ریال خواهد رسید. با رسیدن به مبلغ ذکر شده کفایت سرمایه موسسه نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

افزایش سرمایه ذکر شده برای دست یابی به اهداف توسعه‌ای موسسه، افزایش توان رقابت پذیری، افزایش نسبت کفایت سرمایه و در نهایت کاهش ریسک ناشی از آن بوده که در اسفندماه 1398 به تصویب هیئت مدیره رسید.

عملکرد موسسه ملل در سال جاری

راز آسمان پایتخت

به گفته محمدرضا مروجی، قائم مقام موسسه اعتباری ملل، این مجموعه در سال گذشته 51 درصد رشد در جذب منابع داشته، این رقم در تسهیلات 26 درصد بیان شد. همچنین مروجی میزان افزایش درآمد موسسه مالی اعتباری در ماه‌های ابتدایی سال جاری را نیز 20 درصد اعلام کرد.

آمارهای اعلام شده نشان از رشد 65 درصدی منابع سپرده‌ای در دو ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. درآمد موسسه اعتباری ملل از محل تسهیلات اعطایی در اردیبهشت ماه 1400، در مجموع 3 هزار و 216 میلیارد ریال بود. همچنین این مجموعه در زمان مذکور 3 هزار و 767 میلیارد ریال درآمد تسهیلاتی کسب کرده و 7 هزار و 104 میلیارد ریال سود به سپرده‌های سرمایه گذاری اختصاص داده است.

موسسه اعتباری ملل در سال 1366 با نام صندوق عسکریه فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه در سال 1373  همزمان با شکل گرفتن وزارت تعاون، به عنوان اولین تعاونی اعتبار آزاد در سطح کشور مجوز فعالیت خود را گرفت. سال 1385 بود که توافق نامه‌ای بین هیئت مدیره موسسه و بانک مرکزی مبنی بر تبدیل تعاونی اعتباری عسکریه به موسسه مالی اعتباری شکل گرفت. در نهایت این توافق نامه منجر به صدور موافقت اصولی بانک مرکزی شده و موسسه مالی اعتباری به شکل کنونی روند فعالیت خود را ادامه داد.

مرتبط با : موسسه اعتباری ملل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز