راهکار کاهش مصرف گاز در سالن های صنعتی

لست سکند

گرم کردن کارگاه‌ها و سالن‌های صنعتی اغلب با چالش‌های مختلفی از جمله هدر رفتن گرما، مصرف سوخت زیاد، گرمایش غیر یکنواخت، هزینه زیاد و… روبرو است. به همین دلیل، بررسی فضا و تهیه تجهیزات متناسب با فضا یکی از مهم‌ترین اقدامات راه‌اندازی مراکز صنعتی محسوب می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ تجهیزات ساختمانی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، استفاده از هیتر صنعتی و سیستم گرمایش تابشی موجب کاهش مصرف گاز شده و محیط را به صورت یکنواخت گرم می‌کند. به همین دلیل، امروزه بسیاری از مدیران مراکز و سالن‌های صنعتی ترجیح می‌دهند تا از چنین سیستم‌هایی به جای بخاری‌های قدیمی استفاده نمایند. در ادامه، مشخصات و ویژگی‌های هر یک از این سیستم‌های گرمایشی معرفی خواهد شد.

هیتر صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟

این هیترها در انواع و ابعاد مختلفی تولید می‌شود؛ بنابراین، تهیه آن‌ها باید با توجه به نیازهای مکان مورد نظر صورت بگیرد. معمولاً از هیترهای صنعتی در مراکزی مانند نیروگاه‌هیا پتروشیمی، نیروگاه‌های برق، مرغداری‌ها، بانک‌ها و کارگاه‌ها استفاده می‌شود. البته کاربرد هیتر صنعتی صرفاً در مکان‌های بسیار بزرگ نیست؛ بلکه از یکی از انواع هیتر صنعتی به نام هیتر اتاق می‌توان برای گرم کردن فضاهای کوچک‌تر نیز استفاده کرد.

راز آسمان پایتخت

قیمت مقرون به صرفه، کاربری آسان، عملکرد بالا، عدم تولید آلودگی و صرفه جویی گاز از جمله مزایای کاربرد هیترهای صنعتی محسوب می‌شود. در واقع، نوع طراحی هیتر صنعتی و راندمان بسیار خوب آن باعث شده تا خرید و حمل و نقل این سیستم‌ها بسیار ارزان‌تر سایر تجهیزات گرمایشی شود. همچنین، این هیترها هیچگونه گرد و غبار یا آلودگی تولید نمی‌کنند؛ بنابراین، نیازی به در نظر گرفتن سیستم‌های تهویه هوا در سالن صنعتی وجود ندارد. این دستگاه‌ها با برق کار می‌کند و به همین دلیل، استفاده از آنها موجب کاهش مصرف گاز در مراکز صنعتی خواهد شد.

بهترین هیترهای صنعتی با کمک فناوری‌های روز دنیا توسط شرکت اخگر تابش تولید می‌شود. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید لوازم گرمایشی در ایران است که هیترهای صنعتی خود را در انواع مختلفی چون هیتر لوله‌ای، چرخشیريال کارتریجی، شناو و کانالی به بازار عرضه می‌کند.

معرفی سیستم‌های گرمایش تابشی

کسانی که نگران هدر رفت گرما در سالن‌های صنعتی خود هستند، بهتر است از سیستم‌های گرمایش تابشی برای گرم کردن محیط استفاده کنند. این سیستم‌ها در ارتفاع بلند و بر روی سقف سالن‌ها نصب می‌شوند؛ بنابراین، وسعت و ساعت کار زیاد تاثیری بر روی عملکرد آنها نمی‌گذارد. استفاده از سیستم گرمایش تابشی حتی برای مراکزی که ارتفاع بلندی دارند نیز توصیه می‌شود.

از دیگر مزایای استفاده از این سیستم‌ها می‌توان به حل مشکل کمبود جا نیز اشاره کرد. هیترهای صنعتی و سایر سیستم‌های گرمایشی فضای زیادی را در مراکز صنعتی اشغال می‌کنند؛ اما نصب سیستم گرمایش تابشی در ارتفاع بالا این مشکل را به راحتی رفع می‌کند. عدم ایجاد آلودگی، گرمایش سالن با حداقل مصرف انرژی، حذف سیستم موتورخانه و هزینه‌های ناشی از آن، امکان کنترل دستگاه به وسیله پنل و کاهش مصرف سوخت از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد سیستم‌های گرمایش تابشی محسوب می‌شود.

یکی از بهترین‌های این نوع سیستم، فن تاب نام دارد که توسط شرکت اخگرتابش تولید می‌شود. فن تاب نوعی سیستم گرمایش تابشی است که محیط را هم به روش تابش و هم به روش همرفت گرم می‌کند. در این دستگاه، مشعل، فن مکنده و لوله‌ها به صورت یکجا در محل نصب می‌شود تا گرمایش محیط به صورت یکنواخت‌تر صورت بگیرد. فن تاب‌ها امکان تنظیم زمان گرمایش و پیش‌گرمایش محیط بر اساس ساعت کاری و به صورت اتوماتیک را دارند. به همین دلیل، از این سیستم در مرغداری‌ها و گلخانه‌ها نیز استفاده می‌شود.

تمامی سیستم‌های گرمایشی تابشی اخگرتابش بر اساس ضوابط شرکت ایتالیایی SYSTEMA طراحی و تولید می‌شود. از دیگر محصولات کاربردی این شرکت می‌توان به سیستم گرمایش تابشی مرکزی پرتو، هیتر برقی تابشی، گرمایش تابشی آگرین، مشعل گازی افروز، گرمکن صنعتی، خشک‌کن سنگ و… اشاره کرد. به علاوه، تمامی سیستم‌های گرمایشی این مجموعه با دو سال ضمانت قطعات، تعمیر و کالیبراسیون دوره‌ای رایگان و آموزش راهبری و نگهداری به مشتریان عرضه می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : اخگر تابش
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز