راهکارهایی برای افزایش عمر سشوار و اتوی مو

موهای هر فرد همواره یکی از اجزای مهم و تاثیرگذار در زیبایی چهره او محسوب می‌شود؛ سشوار و اتو مو از جمله لوازم کاربردی هستند که که علاوه بر خشک کردن موها، برای حالت دادن و فرم دادن به مو و هرچه زیباتر شدن آن‌ استفاده می‌شوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم خانگی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، استفاده صحیح و اصولی از سشوار و اتو مو به مانند هر وسیله برقی دیگر، برای افزایش عمر مفید و کاهش هزینه‌ تعمیر اتو مو و سشوار ضرورت دارد. در صورت بروز هرگونه مشکل و خرابی در این محصولات بهترین راه تعمیر سشوار و اتو مو توسط تعمیرکاران متخصص است. کاماپرس در ادامه به ارائه راهکارهایی برای افزایش عمر مفید سشوار و اتو مو می‌پردازد.

8 راهکار برای افزایش عمر مفید سشوار

با توجه به استفاده روزمره افراد از سشوار و همچنین هزینه بالای خرید وسایل برقی، در ادامه راهکارهایی برای افزایش عمر مفید سشوار آمده است؛

شبکه توری پشت سشوار را مسدود نکنید

در پشت سشوارها یک شبکه توری فلزی یا پلاستیکی برای مکش هوا تعبیه شده که در صورت مسدود شدن یا نزدیک بودن موها به آن، موها را به داخل خود می‌کشد. این مسئله سبب ایجاد خرابی و مشکل در گردش پروانه فن شده و تعمیر سشوار را به دنبال دارد.

آریاک سفر

جلوگیری از ورود گرد و غبار به دستگاه و تمیز کردن فیلتر

ورود هوا به داخل سشوار از طریق فیلتر سبب ورود گرد و غبار، پرز و مو به داخل دستگاه و ایجاد مشکل در کارکرد آن می‌شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل مرتبا فیلتر سشوار را تمیز کرده و از قرار دادن آن بر روی میز یا زمین خودداری کنید.

بررسی سیم رابط سشوار

قبل از استفاده از سشوار برای جلوگیری از ورود آسیب به دستگاه و همچنین حفظ ایمنی، حتما بررسی کنید که سیم رابط دستگاه لخت شدگی نداشته باشد.

جلوگیری از ورود ضربه به سشوار

در استفاده از سشوار بهترین کار، نگهداری از آن در محفظه‌های مخصوص است؛ چراکه در صورت ورود ضربه به سشوار، ممکن است المنت‌ها از جای خود خارج شده و با یکدیگر اتصالی پیدا کنند و در نتیجه نیاز به تعمیر سشوار باشد.

سیم سشوار را به دور آن نپیچید

یکی از اشتباه‌های رایج افراد، پیچیدن سیم سشوار به دور دسته آن برای جمع کردن و نظم‌دهی به آن است؛ پیچیدن سیم به این صورت می‌تواند باعث کشیدگی و آسیب به آن شود. برای جمع کردن سیم می‌توانید از کابل‌های مخصوص این کار استفاده کنید.

باقی نماندن مواد مو بر روی اتوی مو

در صورت وجود مواد حالت دهنده یا کراتینه در هنگام اتو بر روی موها، حتما پس از خاموش کردن دستگاه و قبل از سرد شدن کامل آن، صفحات اتو مو را با یک پارچه نمدار تمیز کنید. باقی ماندن این مواد بر روی اتو و داغ شدن شدن مجدد آن سبب خراب شدن دستگاه می‌شود.

بر روی موهای کاملا خیس اتو نکشید

استفاده از اتوی مو بر روی موهای کاملا خیس، علاوه بر ورود آسیب به دستگاه به علت رطوبت، می‌تواند سبب ورود آسیب‌های جدی به مو شود.

از شکستن صفحات اتو مو جلوگیری کنید

بهترین شیوه برای نگهداری اتو مو، استفاده از کیف‌ها یا محفظه‌های مخصوص است؛ چرا که در صورت ورود هرگونه ضربه به دستگاه، احتمال شکستن صفحات آن وجود دارد. ضمن این‌که پیچیدن سیم اتوی مو به دور آن، موجب خرابی سیم و خود دستگاه می‌شود.

چرا المنت سشوار قرمز می‌شود؟ + خرابی‌های رایج سشوار

قرمز شدن رنگ المنت سشوار نشانگر بروز مشکل و خرابی در یکی از قطعه‌های مهم و اساسی دستگاه است؛ در چنین شرایطی سشوار باید به شکل تخصصی مورد عیب بایی و تعمیر قرار گیرد. برخی از علل قرمز شدن المنت سشوار در ادامه آمده است؛

نیم سوز شدن موتور دستگاه

یکی از مهم‌ترین دلایل قرمزی المنت سشوار، نیم سوز شدن موتور دستگاه است؛ با بروز این مشکل، سشوار دیگر کارکرد قدیم خود را نداشته و باد بسیار کمی ایجاد می‌کند. با نیم سوز شدن موتور سشوار با کاهش مقاومت مدارها، گرمای زیادی تولیدی می‌شود که در نهایت سبب داغ شدن المنت سشوار خواهد شد. خرابی‌های مرتبط با موتور سشوار حتما باید توسط فرد متخصص بررسی و تعمیر شود.

تعمیر سشوار به خاطر روشن بودن طولانی مدت

در بسیاری از موارد علت قرمز شدن المنت سشوار، ورود فشار زیاد و داغ شدن بیش از حد در صورت روشن بودن دستگاه برای مدت طولانی است. در این شرایط بهتر است سشوار را خاموش کرده و اجازه دهید که دستگاه خنک شود.

سایر مشکلات رایج در سشوار

از دیگر خرابی‌های رایج در سشوار که به تعمیر سشوار منجر می‌شود، می‌توان به صدای بالا ناشی از خرابی یاتاقان، بلبرینگ سشوار و آرمیچر دستگاه و همچنین خاموش شدن ناگهانی سشوار، ناشی از خرابی سیم‌ها و اتصالات، خرابی کلید اصلی، اشکال در پریز برق، خرابی ترموستات یا سوختن موتور اشاره کرد.

ضمن این‌که سرد بودن باد سشوار نیز می‌تواند ناشی از هرز شدن فن یا پروانه‌های سشوار بوده یا به علت اشکال در اتصالات دستگاه در هنگام خرابی یا پارگی المنت رخ دهد.

عیب یابی و تعمیر اتوی مو

در صورت بروز هرگونه مشکل در هنگام کار با اتوی مو، آن را خاموش کرده و پس از خنک شدن اقدام به عیب یابی کنید؛ قاعدتا بهتر است تعمیر اتوی مو و عیب یابی آن باید توسط تعمیرکاران متخصص صورت بگیرد.

مشکلات رایج در اتو موها که نیازمند تعمیرات تخصصی است، شامل روشن نشدن دستگاه، حرارت کم و نامناسب، عدم نمایش درجه حرارت در نمایشگر، بوی سوختگی، خرابی سیم و اتصالی کابل یا المنت‌ها است. هر یک از این مشکلات می‌تواند ناشی از خرابی در قطعات مختلف دستگاه از جمله نمایشگر، سیم، ترموستات، المنت، برد دستگاه و غیره است.

تعمیر انواع سشوار و اتوی مو با هوم سرویز

هوم سرویز یک مجموعه خدماتی معتبر و با سابقه است که به ارائه بیش از 400 نوع خدمت ویژه و متنوع را به مشتریان خود می‌پردازد. با استفاده از خدمات هوم سرویز، می‌توانید در صورت بروز هرگونه مشکل در سشوار یا اتو موی خود، به آسانی و در سریع‌ترین زمان ممکن به تعمیرکاران متخصص در نزدیک‌ترین نقطه به خودتان دسترسی پیدا کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : هوم سرویز
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز