راهنمای کاربردی لکه برداری و سفید شویی فرش رنگ روشن

تورهای مسافرتی لحظه آخر

رنگ‌های کرم و بژ، روشن یا سفید همواره مورد پسند همه سلیقه‌ها بوده و هست. این رنگ‌ها با سایر دکوراسیون به خوبی هماهنگ می‌شوند و هیچ‌وقت هم از مد نمی‌افتند. اما تنها و مهم‌ترین نکته‌ای که باعث می‌شود افراد از خرید لوازم رنگ روشن به خصوص فرش رنگ روشن پرهیز کنند، احتیاجش به مراقبت و نگهداری بیشتر است که می‌تواند بسیار سخت باشد. فرش رنگ روشن نیز از این قاعده مستثنی نیست و به ویژه در خانواده‌های بچه‌دار و پرجمعیت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس چندین روش برای لکه برداری و سفید شویی فرش رنگ روشن وجود دارد که در این مقاله به دو روش مفید، که در اکثر قالیشویی‌ها از آنها استفاده می‌شود، اشاره خواهد شد؛

اول گردگیری و جاروکشی

در مرحله ابتدایی باید بدانید جاروبرقی کشیدن صحیح و به موقع برای جلوگیری از آلودگی و تیره شدن فرش بسیار مفید است.  فرش‌های رنگ روشن اگر به موقع و صحیح جاروبرقی کشیده نشوند، به مرور زمان رنگ آنها تیره خواهد شد. زیرا خاک، غبار و آلودگی در فرش نفوذ کرده و به اصطلاح فرش چرک مُرد می‌شود.

راز آسمان پایتخت

مشکل بعدی زرد شدن و تغییر رنگ فرش رنگ روشن است. برای جلوگیری از این اتفاق نباید فرش رنگ روشن را در اتاق نور گیر قرار داد، زیرا تابش نور آفتاب حتی از پشت شیشه و پرده نیز باعث زرد شدن و پوسیدگی فرش می‌شود.

سفید شویی فرش رنگ روشن به سبک حرفه‌ای‌ها

خوب است بدانید که لکه برداری و سفید شویی باید قبل از شستشوی کامل فرش انجام شود.

در روش اول ابتدا باید دو فنجان آب گرم را با یک قاشق سرکه سفید مخلوط کرده و سپس دو قاشق غذاخوری شامپو فرش به آن اضافه کنید، این محلول را در اسپری ریخته و بر روی لکه اسپری کنید، بعد از گذشت چند دقیقه با اسفنج یا برس نرم روی لکه بمالید تا کاملا پاک شود. سعی کنید این کار را دو تا سه بار انجام دهید.

زمانی که لکه کاملا از بین رفت باید بلافاصله محل لکه را بشویید؛ زیرا اگر بلافاصله شسته نشود به عمق فرش نفوذ کرده و آسیب جدی وارد می‌کند.

برای آبکشی باید یک لگن مناسب زیر قسمت لک‌دار که از مایع رویش اسپری شده، قرار دهید و به صورت ملایم بر روی سطح فرش آب بپاشید؛ به طوری که کثیفی و مواد اسپری شده درون لگن بریزد. لگن را تا زمانی که آب فرش کاملا خارج نشده، از زیر آن بیرون نیاورید. در انتهای کار فرش را با پارچه یا حوله نرم خشک کنید، می‌توانید از باد پنکه نیز استفاده کنید.

برای انجام روش دوم باید یک قاشق آمونیاک را در دو فنجان آب ولرم حل کنید و بر روی فرش اسپری کنید و دوباره مراحل لکه برداری، شستشو و خشک کردن فرش را به ترتیبی که در بالا توضیح داده شد انجام دهید. روش آمونیاک برای لکه های چای، قهوه، نسکافه، خون و لوازم آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد.

سرعت عمل؛ راز موفقیت!

باید توجه داشت که اگر لکه‌های فرش رنگ روشن به سرعت پاک نشوند، به مرور زمان در فرش نفوذ کرده و باعث پوسیدگی آن می‌شوند. همچنین ممکن است سفیدشویی فرش به طور کامل انجام نشود.

البته در قالیشویی تمام اتوماتیک پیشگام تمامی این مراحل به صورت خودکار انجام می‌شود و فرش را درخشنده و زیبا تحویل مشتری می‌دهند. این قالیشویی با استفاده از مواد نانو ساخت آلمان و به کارگیری دستگاه‌های به‌روز و مدرن، خدمات متنوعی اعم از شستشوی انواع فرش‌های دستبافت و ماشینی و همچنین مبل شویی را به مشتریان ارائه می‌دهد. قالیشویی پیشگام با ۲۵ سال سابقه درخشان، در تمامی مناطق شهر تهران شعبه دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : قالیشویی پیشگام
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز