راهنمای کاربردی برای خرید بخاری برقی مناسب/ به پیشواز زمستان بروید!

بخاری برقی-کاماپرس

سیستم گرمایشی یکی از عناصر حیاتی و عضو جداناپذیر زندگی خانواده‌ها در فصل سرماست؛ بخاری برقی یکی از انواع لوازم گرمایشی است که برخلاف مدل‌های گازی بسیار ایمن بوده و در کاهش مصرف سوخت و گاز بسیار موثر است. در حال حاضر بخاری برقی در ابعاد مختلقی تولید و در بازار عرضه می‌شود.

به گزارش کاماپرس به نقل از لایت هوم، انواع هیتر برقی در اندازه و مدل‌های مختلف، برای تامین گرما در بیشتر مکان‌ها از جمله خانه، اتاق کار، محل کار، روی میز و غیره قابل استفاده است. از مزایای جایگزینی بخاری برقی با بخاری‌های گازی، استفاده این نوع بخاری از انرژی پاک و عدم تولید گازهای خطرناکی چون مونوکسید کربن است. کاماپرس در ادامه به ارائه راهنمای خرید بهترین بخاری برقی می‌پردازد.

بخاری برقی چیست و چطور کار می‌کند؟

بخاری برقی برخلاف بخاری گازی با استفاده از گرمایش الکتریکی، انرژی الکتریکی را از طریق یک المنت یا فن به انرژی گرمایی تبدیل می‌کند. استفاده از بخاری برقی به ویژه در مکان‌هایی که لوله کشی گاز ندارند، اتاق‌های کوچک یا در زمان قطعی گاز بسیار کاربرد دارد.

هرچند بخاری برقی و گازی هردو دارای مزایای متعددی هستند؛ با این‌حال یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بخاری برقی نداشتن دودکش و عدم تولید دود است؛ با وجود این مسئله احتمال گاز گرفتگی یا مرگ به صفر می‌رسد. بخاری‌های برقی در انواع مختلفی در بازار قابل خریداری هستند؛ انواع بخاری برقی در ادامه معرفی شده است؛

بخاری برقی سرامیکی

تامین حرارت برای گرم کردن محیط در بخاری برقی سرامیکی از طریق سرامیک‌های درونی و بدون نیاز به سیم و سیم‌پیچ صورت می‌گیرد. نوع سرامیکی بخاری برقی با تنظیم صحیح مقدار حرارت، فضا را برای مدت طولانی و به خوبی گرم می‌کند. از ویژگی‌های این نوع بخاری، همچنین پخش حرارت به  شکل کاملا یکنواخت است.

آریاک سفر

بخاری برقی روغنی

بخاری برقی روغنی از طریق فناوری گرمایشی Micathermic فضا را به شکل کاملا یکنواخت گرم می‌کند. نحوه کار بخاری برقی روغنی به این شکل است که دستگاه از طریق روغن گرمابر درون بخاری، گرمایش‌های تابشی و همرفتی را تولید می‌کند. این نوع بخاری برقی غالبا از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

بخاری برقی مادون قرمز

بخاری برقی مادون قرمز از طریق ایجاد گرمایش تابشی به گرم کردن محیط می‌پردازند. بخاری برقی مادون قرمز خود دارای دو نوع است؛ نوع اول این بخاری برقی با استفاده از لامپ‌های کوارتزی و نوع دوم از طریق المنت‌ها گرما تولید می‌کنند. از ویژگی‌های بخاری برقی مادون قرمز زیبایی ظاهری و کیفیت بالای آن است.

بخاری برقی-کاماپرس

در هنگام خرید بخاری برقی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

بخاری برقی یکی از لوازم خانگی ضروری است که در هنگام خرید حتما باید به کیفیت، قیمت و ایمنی آن توجه کنید. برخی از نکات مهم برای خرید بخاری برقی در ادامه آمده است؛

ترموستات و قابلیت تنظیم دما

ترموستات یکی از اجزای مهم هر بخاری برقی است که قابلیت تنظیم حرارت و دمای بخاری را به شما می‌دهد. پس در هنگام خرید حتما توجه کنید که بخاری مورد نظر شما ترموستات و قابلیت تنظیم دما داشته باشد. تنظیم دمای بخاری برقی در کاهش هزینه‌های برق نیز بسیار موثر است.

ابعاد و نوع کاربرد بخاری

در هنگام خرید بخاری برقی به حتما به متراژ محلی که قصد دارید از بخاری برقی در آن استفاده کنید توجه کنید. به عنوان مثال اگر قصد خرید بخاری برقی برای فضاهای بزرگ را دارید، بهتر است بخاری برقی فن دار بخرید.

همچنین توجه به نوع کاربری بخاری برقی نیز بسیار اهمیت دارد؛ چرا که مثلا بخاری حمام حتما باید از نوع مقاوم در برابر آب و رطوبت باشد.

ایمنی بخاری برقی

مهم‌ترین ویژگی بخاری برقی از نظر ایمنی، مقاومت در برابر حرارت بالا و کنترل حرارت است. بخاری برقی‌های با کیفیت غالبا در صورت داغ شدن بیش از حد یا برخورد با زمین به شکل خودکار خاموش می‌شوند.

میزان مصرف بخاری برقی

میزان مصرف بخاری برقی در جهت کاهش هزینه‌های مصرفی برق نیز اهمیت دارد. بخاری برفی باکیفیت غالبا انرژی کمی مصرف می‌کند. با وجود این، بهترین راه برای اطمینان از این مسئله توجه به برچسب انرژی و رده انرژی مندرج بر روی آن است.

 گارانتی و خدمات پس از فروش

یکی از نکات قابل توجه در هنگام خرید بخاری برقی به مانند دیگر لوازم برقی، اطمینان از داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش است. با داشتن گارانتی خیال شما از سرویس و تعمیرات دستگاه در صورت خرابی راحت می‌شود.

سایر نکات مهم

از دیگر نکات مهم در هنگام خرید بخاری برقی می‌توان به توجه به داشتن سنسور دما، تایمر، نوع فن و میزان صدا، مناسب حمام بودن و همچنین برخورداری از حالت صرفه‌جویی و چند حالتی است.

خرید انواع بخاری برقی از مجموعه لایت هوم

فروشگاه اینترنتی لایت هوم با برخوداری از مجموعه‌ای کامل از کالاها و تجهیزات برقی ساختمان از جمله انواع بخاری برقی، با بیش از 20 سال سابقه، به ارائه خدمات ویژه‌ای به مشتریان خود می‌پردازد. با خرید بخاری برقی از لایت هوم می‌توانید از دانش و مشاوره تخصصی کارشناسان این رشته نیز بهره‌مند شوید.

برای اطلاع از قیمت بخاری برقی و همچنین خرید بخاری برقی و انواع سیستم گرمایشی تنها کافی است به وبسایت مجموعه لایت هوم مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین شما می‌توانید برای خرید مستقیما با کارشناسان فروش مجموعه تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : لایت هوم
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز