راهنمای خرید مانیتور + چند نکته کاربردی

لست سکند

مانیتورهای گوناگونی برای پروژه‌های حرفه‌ای، بازی و استفاده تجاری و خانگی وجود دارند. قبل از سرمایه‌گذاری روی یک مانیتور جدید، ویژگی و مشخصات مورد نیاز خود را درنظر بگیرید. ارزیابی دقیق نیازها و میزان بودجه، یک خرید منطقی و اقتصادی برای شما فراهم می‌کند.

کاماپرس در ادامه این گزارش به در نظر گرفتن چند نکته هنگام خرید مانیتور پرداخته است.

وضوح صفحه نمایش، پنل مورد استفاده و تعداد پورت‌ها

مانیتورها در ابتدا ممکن است شبیه به هم به نظر برسند اما برخی ویژگی‌های موجود می‌تواند آن‌ها را بالاتر از سایر رقبا قرار دهد. پنل مانیتور یک نکته کلیدی هنگام خرید این محصولات است. پنل‌های IPS خصوصیات و مزایای زیادی دارند. یکی از مزایای قابل توجه این پنل‌ها، دقت رنگ و ارائه کیفیت بهتر تصاویر است. پنل‌های IPS هیچ اعوجاج تصویری ایجاد نمی‌کنند و زمان پاسخگویی سریع‌تری دارند. این پنل‌ها روشنایی ثابتی را در زوایای دید متفاوت نشان می‌دهند.

برای افرادی که بسیاری از وقت خود را به بازی‌های آنلاین در طول روز اختصاص می‌دهند یک گزینه ایده‌آل است. یکی دیگر از ویژگی‌های بارز مانیتورهای حرفه‌ای تعداد پورت‌های آن است. داشتن این قابلیت، یک امر ضروری است زیرا بسیاری از طراحان تمایل به استفاده از تنظیمات چند صفحه‌ای و افزونه‌های جانبی مانند تبلت‌های طراحی دارند. حداقل، یک مانیتور حرفه‌ای چندین پورت برای اتصال USB، VGA و HDMI را باید ارائه دهد.وضوح صفحه نمایش تعداد پیکسل‌هایی است که یک مانیتور می‌تواند نمایش دهد. به عبارت دیگر، تعداد نقاطی است که به صورت افقی و عمودی دریافت می‌کنید. هرچه وضوح بالاتر باشد، تصویر بهتر و جزئیات دقیق‌تر است.

حالت ایده‌آل و رایج برای بسیاری از کاربران معمولا رزرولوشن 1920*1080 یا به عبارتی فول اچ دی را دربر می‌گیرد. برای عکاسان قضیه کمی متفاوت است. این افراد ممکن است به رزولوشن بالاتری نیاز داشته باشند. لازم به ذکر است که مانیتور یونیوو UM2421 علاوه‌بر ویژگی‌های ذکر شده با توان مصرفی 36 وات از جمله کم‌مصرف‌ترین مانیتورهای بازار شناخته می‌شود.

راز آسمان پایتخت

خرید مانیتور-کاماپرس

طراحی زیبا یا ارگونومیک؟

وقتی به طراحی مانیتور اشاره می‌کنیم، فقط در مورد زیبایی شناسی صحبت نمی‌کنیم. اگرچه طراحی ساده و زیبا انتخاب بسیاری را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما ویژگی‌های ارگونومیک مانند بازوی قابل تنظیم به حفظ سلامت شما کمک می‌کند. مانیتورهای با قابلیت تنظیم 180 درجه مزایای زیادی را هنگام کار برای شما فراهم می‌کند. مانیتور یونیوو UM2421 ضمن آن که قابلیت چرخش 180 درجه دارد، از فناوری فیلتر نور آبی و خاصیت ضدانعکاس برخوردار است. این دو ویژگی در حفظ سلامت چشم کاربران اهمیت خاص خود را دارد.

توجه به صفحه نمایش

صفحه نمایش‌های بزرگ برای طراحان گرافیک، تصویرگران دیجیتال و عکاسان ایده‌آل هستند. اندازه مانیتورهای معمولی معمولاً از 15 اینچ تا 30 اینچ متغیر است. اندازه مانیتور به صورت مورب اندازه گیری می‌شود. مانیتورهای فوق عریض می‌توانند به اندازه 50 اینچ باشند. به طور کلی، طراحان حرفه‌ای به یک مانیتور بین 27 اینچ و 32 اینچ نیاز خواهند داشت. کاربران عادی به ویژه برای مصارف خانگی و اداری معمولا صفحه نمایش 24 اینچ را انتخاب می‌کنند. بدیهی است که شما مانیتوری می‌خواهید که در عرض میز شما قرار بگیرد. قبل از خرید یک مانیتور جدید موارد دیگری را که ممکن است روی میز شما باشد، مانند لوازم جانبی، کاغذ و وسایل شخصی در نظر بگیرید. از آن‌جا که احتمالاً با صفحه نمایشی بزرگتر از 20 اینچ کار می‌کنید، بهتر است حداقل به طول یک بازو دورتر از مانیتور بنشینید. در حالت ایده‌آل، شما باید بتوانید روی صندلی خود قرار بگیرید و همه چیز را بدون فشار به قدرت بینایی خود ببینید.

خرید مانیتور-کاماپرس

بهترین مانیتورهای بازار را از بهین تکنولوژی بخواهید

فروشگاه اینترنتی بهین تکنولوژی به آدرس rayasan.com انواع تجهیزات اداری نظیر مینی کامپیوتر، مانیتور، لپتاپ، لوازم جانبی موبایل، گیمینگ و امثال آن را به فروش می‌رساند. مانیتور 24 اینچ یونیوو UM2421 از جمله محصولات پرفروش این مجموعه محسوب می‌شود. مصرف برق پایین، تصویر باکیفیت، زاویه دید گسترده، خروجی هدست و فناوری محافظ چشم، خرید مانیتور 24 اینچ یونیوو را به یک گزینه محبوب در میان مشتریان تبدیل کرده است. لازم به ذکر است که این شرکت محصولات خود را با 24 ماه گارانتی شرکتی، ضمانت بازگشت وجه و ضمانت اصل بودن کالا ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

مرتبط با : رایاسان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز