راهنمای خرید دستگاه بخور و تصفیه هوا

این روزها با توجه به افزایش آلودگی‌ها  و خشکی هوا، خرید انواع تجهیزات پزشکی هواساز مانند دستگاه تصفیه هوا و دستگاه بخور برای تنفس هوای سالم‌ ضروری است.

به گزارش کاماپرس، امروزه با گسترش زندگی شهری و صنعت، هوای اطراف مملو از آلودگی‌های متعدد از جمله گرد و خاک، باکتری‌ها، ویروس‌ها و گازهای شیمیایی ناشی از مواد پلاستیکی و چوبی شده است؛ به‌طوری که انواع تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه تصفیه هوا و دستگاه بخور برای پاکسازی محیط‌های داخلی و ایجاد هوای سالم و به دور از هرگونه آلودگی طراحی و تولید می‌شود.

این گزارش به معرفی دستگاه تصفیه هوا و دستگاه بخور و همچنین راهنمای خرید آن‌ها ‌پرداخته است.

دلیل اهمیت هوای سالم در محیط‌های بسته

امروزه اکثر افراد بخش قابل توجهی از زندگی روزمره خود را درون فضاهای بسته اعم از منزل یا محیط کار سپری می‌کنند. این در حالی است که هوای درون محیط‌های بسته دارای سطوح بالایی از گازها، بوها، گرد و غبار، باکتری، ویروس‌ و حتی گازهای شیمیایی ناشی از لوازم خانگی چوبی و پلاستیکی است. یکی از روش‌های مهم برای حفظ سلامت جسمی و روحی، حفظ سلامت هوای منزل یا مکانی است که در آن کار می‌کنید.

برخلاف تصور عموم، باز گذاشتن درها و پنجره‌ها در هوای خشک و آلوده این روزها چندان کمکی به گردش هوا و تصفیه آن نمی‌کند؛ از این رو خرید دستگاه تصفیه هوا یا خرید دستگاه بخور برای تصفیه هوای آلوده ضروری به نظر می‌رسد.

راز آسمان پایتخت

دستگاه بخور-کاماپرس

دستگاه تصفیه هوا چیست؟

دستگاه تصفیه هوا ذرات اضافی و آلاینده‌های موجود در هوای اتاق یا سایر فضاهای بسته را پاک کرده و موجب افزایش کیفیت هوای اتاق می‌شود. این دستگاه به ‌ویژه برای افراد مبتلا به آلرژی، آسم و سایر بیماری‌های تنفسی بسیار مفید است. البته با توجه به اینکه دستگاه تصفیه هوا در انواع و ابعاد متنوعی تولید می‌شود، خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا ممکن است تاحدودی دشوار باشد. برخی از مهم‌ترین نکات برای خرید دستگاه تصفیه هوا در ادامه بررسی شده است.

حجم هوادهی: نخستین موردی که در خرید دستگاه تصفیه هوا باید مد نظر داشته باشید، توان و میزان هوادهی دستگاه و تناسب آن با محیط مورد نظر است. دستگاه‌های موجود در بازار دارای توان حداقل 30 متر مربع تا 100 متر مربع هستند.

فیلتر: با توجه به اهمیت فیلتر در کارکرد دستگاه تصفیه هوا و هزینه بالای تعویض آن، بهتر است که از ابتدا یک دستگاه با فیلتر هوای باکیفیت خریداری کنید.

قابلیت حمل و نقل: در هنگام خرید حتما سعی کنید دستگاهی خریداری کنید که وزن کمی داشته و قابل حمل و نقل آسان از مکانی به مکان دیگر باشد.

سر و صدا: میزان سر و صدای دستگاه تصفیه هوا را می‌توانید از روی میزان دسی بل آن بررسی کنید. هرچقدر که میزان دسی بل کمتر باشد، سر و صدای دستگاه نیز کم‌تر است.

دستگاه بخور-کاماپرس

دستگاه بخور چیست؟

گرمای زیاد در تابستان و سرمای بالا در زمستان موجب کاهش سطح رطوبت موجود در فضاهای بسته شده و به تدریج علاوه بر خشک شدن پوست، منجر به مشکلات تنفسی نیز می‌شود. مطابق با آمارهای منتشر شده از سوی استاندارد بین‌المللیِ ستاره‌ انرژی (Energy Star)، میزان رطوبت ایده‌آل در فضای بسته بین 30 تا 50 درصد است. در این باره دستگاه بخور به تنظیم سطح رطوبت و جلوگیری از افزایش یا کاهش بیش از حد آن کمک می‌کند.

برخی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید دستگاه بخور باید در نظر داشته باشید، در ادامه بررسی شده است.

میزان تولید رطوبت: برای جلوگیری از تولید رطوبت بیش از حد در هوا، بهتر است که سایز دستگاه و میزان تولید رطوبت آن با سایز و اندازه اتاق یا مکان مورد نظر شما تناسب داشته باشد.

سر و صدای کم: اگر از دستگاه بخور برای اتاق کودک یا در هنگام خواب استفاده می‌کنید، حتما مدل‌هایی خریداری کنید که سر و صدای کم‌تری تولید می‌کند.

قابلیت کنترل رطوبت: در هنگام خرید دستگاه بخور حتما دقت کنید که محصول مورد نظر دارای قابلیت کنترل رطوبت باشد. در این نوع دستگاه بخور، پس از آنکه سطح رطوبت اتاق به اندازه موردنیاز برسد، دستگاه به صورت خودکار خاموش می‌شود.

قابلیت‌های جانبی دستگاه: از دیگر موارد مهم در هنگام خرید دستگاه بخور می­توان به بررسی قابلیت‌های جانبی آن از جمله خاصیت آنتی باکتریال، برخورداری از سرعت‌های چندگانه، نشانگر میزان آب، خروج بخار ولرم و امثال آن اشاره کرد.

خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا و بخور از “توانی نو”

تجهیزات پزشکی توانی نو، یک فروشگاه اینترنتی معتبر در زمینه فروش و عرضه انواع تجهیزات پزشکی، درمانی و مصرفی مانند دستگاه بخور و دستگاه تصفیه هوا است. این مجموعه دارای طیف گسترده‌ و متنوعی از محصولات مراقبتی و درمانی با قیمت مناسب بوده و خدمات ویژه‌ای برای مشتریان خود فراهم کرده است.

خدمات ویژه توانی نو شامل تضمین اصالت و کیفیت کالا، قیمت مناسب، روش‌های متنوع پرداخت، ارسال رایگان برای خریدهای بالای 500 هزار تومان، مشاوره تخصصی خرید، پخش عمده و پشتیبانی است.

انتهای پیام

مرتبط با : توانی نو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز