راهنمای خرید بهترین فرش ماشینی

فرش ماشینی-کاماپرس
لست سکند

فرش‌های ماشینی تنوع بسیار زیادی دارند و می‌توان هر نقش و طرح را با توجه به دکوراسیون منزل، متراژ مورد نظر و … انتخاب کرد. البته همین تنوع طرح و نقش، گاه می‌تواند مشکل‌ساز باشد و خریدار را سردرگم کند؛ به همین دلیل، خرید این فرش‌ها کار چندان آسانی نیست.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار فرش، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، فرش ماشینی با مشخصات و ویژگی‌های مختلفی تولید می‌شود. بنابراین، آنها را می‌توان از جهات مختلف مانند میزان تراکم، متراژ، جنس نخ و… دسته‌بندی کرد. داشتن اطلاعات کافی در این زمینه موجب می‌شود تا بهترین خرید انجام شود. این مطلب به بررسی ویژگی‌های یک فرش ماشینی خوب و با کیفیت می‌پردازد.

فرش ماشینی-کاماپرس

منظور از تراکم فرش چیست؟

هر فرش دارای دو نوع تراکم طولی و عرضی است. به تراکم عرضی فرش، شانه نیز گفته می‌شود. منظور از تراکم عرضی یا شانه، تعداد ریشه (گره رنگ) در یک متر از عرض فرش است. مثلاً فرش 1200 شانه یعنی اینکه در هر متر از عرض فرش، 1200 ریشه بافته شده است.

راز آسمان پایتخت

تراکم طول فرش با که به آن تراکم نیز گفته می‌شود به معنی تعداد ریشه در یک متر از طول فرش است. بنابراین، منظور از فرش با تراکم 500 این است که در یک متر از طول فرش، 500 ریشه یا گره رنگ بافته شده وجود دارد. مقدار تراکم و شانه فرش بر عواملی مانند کیفیت، قیمت و زیبایی تاثیرگذار است. هر میزان که شانه و تراکم فرش افزایش یابد، طرح و نقشه فرش ماشینی ظریف‌تر بافته می‌شود و لطافت بیشتری نیز خواهد داشت.

فرش ماشینی-کاماپرس

فرش ماشینی را از چه جنسی انتخاب کنیم؟

برای بافت فرش‌های ماشینی از سه نوع نخ استفاده می‌شود: نخ خاب، نخ تار و نخ پود. اغلب این فرش‌ها با الیاف مصنوعی بافته می‌شوند و جنس‌های آکریلیک، پلی پروپیلن و پلی استر رایج‌تر هستند. نکته مهمی که در هنگام خرید فرش ماشینی باید به آن توجه کرد این است که نخ خاب، تاثیر بیشتری بر کیفیت محصول دارد و حجم و نمای فرش را بهتر نشان می‌دهد. در حال حاضر، جنس اکریلیک کیفیت و طول عمر بیشتری دارد. به علاوه، فرش‌های اکریلیک در برابر رطوبت و رنگ پریدگی مقاوم هستند.

جنس نخ تار و پود نیز در دوام فرش نقش بسزایی دارد. معمولاً برای نخ‌های تار و پود از جنس پلی استر یا پنبه و یا ترکیبی از این دو استفاده می‌شود. به کار بردن نخ پلی استر در فرش باعث افزایش درخشندگی محصول خواهد شد. به علاوه، این نوع فرش‌ها به راحتی لک نمی‌شوند.

برخی از فرش‌ها نیز با نخ پشمی بافته می‌شوند. فرش‌های پشمی نایاب هستند؛ اما از آنجایی که جنس آن از نوع الیاف طبیعی است، دوام خوبی دارد. شست و شوی آسان، قابلیت جذب گرما و نرمی فرش از دیگر مزایای فرش ماشینی پشمی است.

بهترین فرش ماشینی را از کجا بخریم؟

در حال حاضر، بهترین فرش‌های ماشینی با کیفیت صادراتی توسط فروشگاه ماهورمارکت به فروش می‌رسد. این فرش‌ها نازل‌ترین قیمت را داشته و دارای علامت استاندارد هستند. امکان خرید به صورت نقد یا اقساط، ارسال رایگان به سراسر کشور و امکان خرید حضوری یا آنلاین از جمله مزایای خرید فرش از ماهورمارکت است. کلیه فرش‌های این مجموعه دارای گارانتی ۳ ساله شستشو و ثبات رنگ هستند.

در ادامه، چند مدل فرش ماشینی از این مجموعه معرفی خواهد شد؛

فرش ماشینی-کاماپرس

فرش ۱۲۰۰ شانه گل‌ برجسته دلوان

تراکم این فرش پرطرفدار، 3600 بوده و ارتفاع خاب آن 1±7 میلی‌متر است. جنس نخ این محصول صد در صد اکریلیک است. هشت رنگ نخ متنوع برای طراحی نقش این فرش ماشینی استفاده شده و زیبایی فوق‌العاده‌ای دارد. قیمت فرش ماشینی 12 متری 1200 شانه  دلوان در سال 1401  12میلیون تومان است.

فرش ماشینی-کاماپرس

فرش مدرن الیا ۱۲۰۰ شانه گل‌ برجسته

این فرش نیز با نخ صد در صد اکریلیک بافته شده و تراکم آن معادل 3600 است. فرش های مدرن برند ماهور صادراتی هستند و در بزرگترین نمایشگاه های بین المللی با نمونه فرش های وینتیج ترک رقابت می کنند. فرش الیا دو رنگ طوسی تولید می‌شود و یکی از طرح‌های پرطرفدار این مجموعه است. پرزدهی بسیار کم، مقاومت در پاخور، ظرافت و زیبایی از دیگر ویژگی‌های این فرش ماشینی است. سایر نمونه مدل های فرش وینتیج و قیمت 12 متری این محصول، را در سایت ماهور مارکت ببینید.  mahoormarket.com

فرش ماشینی-کاماپرس

فرش  نئو کلاسیک آمیتیس، ۱۲۰۰ شانه گل‌ برجسته

جنس نخ فرش آمیتیس صد در صد اکریلیک بوده و تراکم آن 3600 است. این محصول پرزدهی بسیار کمی داشته و نرمی و لطافت بسیار خوبی دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : ماهور مارکت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز