رابطه استیون اسپیلبرگ و فیلم‌ هایش با فلسفه چیست؟ /معرفی کتاب

کاماپرس
لست سکند

استیون اسپیلبرگ از آن دست کارگردان‌هایی است که به دلیل تاثیر عمیقش روی فرهنگ عامه نه تنها در آمریکا که در سرتاسر دنیا شناخته شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فرهنگ و رسانه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مردی که در ۳۰ سال فعالیت سینمایی‌اش آثار مهم و جهانی زیادی تولید کرده است و هواداران زیادی پای فیلم‌هایش نشسته‌اند. با چنین سابقه‌ای بعید نیست که درباره سینمای او و فیلم‌هایش کتاب چاپ شده باشد.

«دین کوالسکی» هم یکی از نویسندگانی است که سعی کرده درباره اسپیلبرگ و سینمایش کتابی بنویسد. با این حال او زاویه دیدش را از یک کتاب کلاسیک سینمایی درباره اسپیلبرگ تغییر داده و از دوربین فلسفه به سینمای او نگاه کرده است. از این رو کتاب «استیون اسپیلبرگ و فلسفه» اثری متفاوت در میان کتاب‌های سینمایی است. این کتاب شامل مجموعه‌ای از مقالات است. در هر مقاله تلاش شده رد پای یکی از مفاهیم فلسفی در فیلم‌های اسپیلبرگ دنبال شود.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

«استیون اسپیلبرگ و فلسفه»-کاماپرس

بنابراین اگر به دنبال رد پای مفاهیمی چون متافیزیک، معرفت‌شناسی، اخلاق، ارزش‌شناسی، زیبایی‌شناسی، فلسفۀ سیاسی، فمینیسم و فلسفۀ ذهن در سینما به ویژه سینمای اسپیلبرگ هستید خوانده این کتاب می‌تواند تجربه متفاوتی برای شما باشد. یکی دیگر از محورهای جالب این کتاب توضیح مفاهیم پایه‌ای فلسفه است. یعنی همان سرفصل‌هایی که بر اساس آن مقالات کتاب شکل گرفته است.

این مسئله موجب می شود که علاوه بر علاقه‌مندان به سینما علااقه‌مندان به فلسفه به ویژه نوآموزان این عرصه هم در دایره مخاطبان این کتاب قرار بگیرند.

«استیون اسپیلبرگ و فلسفه» را «حسین شریعتی» ترجمه کرده و انتشارات کرگدن آن را ۳۵۶ صفحه منتشر کرده است. قیمت این کتاب در پاییز ۱۴۰۱ یکصد و پنجاه هزار تومان است.

انتهای پیام

مرتبط با : کرگدن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز