دیدنی ترین جاذبه های گردشگری اهواز

سفر به اهواز-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

اهواز مرکز استان خوزستان و بخشی از بین­‌النهرین در زمان حکومت تمدن عیلام بوده است. خوزستان منطقه‌ای برای یافتن تنوع‌های نژادی با فرهنگ‌های منحصربه‌فرد است که مردمانش در صلح و شادی با هم متحد هستند. ساکنان چندفرهنگی از طوایف مختلف مانند لرها، بختیاری‌ها، عرب‌های بومی و فارس‌ها در کنار هم زندگی می‌کنند. اولین مرکز علمی و آموزشی در دانشگاه جندی شاپور، جایگاه این شهر را به عنوان یک مرکز با عظمت تثبیت می‌کند. اگر سفر به تاریخ ایران باستان را دوست دارید یا فقط می‌خواهید برای برنامه‌های کاری به اهواز سفر کنید، رزرو بلیط هواپیما به اهواز، برنامه سفر شما را منجسم می‌کند. برای گشت‌وگذار در اهواز کافی است یک بلیط ارزان رزرو کنید، سوار هواپیما شوید و در فرودگاه این شهر فرود بیایید.

کاماپرس در این گزارش به معرفی جاذبه‌های گردشگری اهواز پرداخته است.

زیبایی و شکوه رودخانه کارون

اولین چیزی که پس از شنیدن نام اهواز به ذهن هر ایرانی می‌رسد، رودخانه کارون است. کارون بزرگترین و تنها رودخانه ایران است که به آب‌های بین­المللی و سپس به اقیانوس می‌ریزد. این رودخانه، اهواز را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می‌کند. در حال حاضر هشت پل برای خودروها و دو پل دیگر برای عابران پیاده به نام‌های طبیعت و پل جزیره روی این رودخانه ساخته شده است. پل سفید، چهارمین پل کنسولی جهان است که توسط یک مهندس آلمانی به صورت اسکلت فلزی ساخته شد. این سایت یکی از شاخص‌ترین مکان‌های گردشگری اهواز محسوب می‌شود. پل طبیعت کیانپارس با آبشار مصنوعی و نورپردازی ظریف، تصاویری زیبا خلق می‌کند. این پل، دو پارک پرطرفدار را به هم متصل می‌کند که مملو از رستوران‌ها و غذاخوری است؛ جایی که مردم شب‌های طولانی اهواز را در آن‌جا سپری می‌کنند. زیبایی کارون قابل چشم پوشی نیست؛ در نتیجه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. می‌توانید برای دیدن طبیعت به این شهر زیبا بروید و با نشستن در کنار رودخانه زلال آن به آرامش برسید. رزرو بلیط هواپیما به مقصد اهواز با قیمت مناسب، سفری فراموش نشدنی برای شما رقم می‌زند.

رود کارون-کاماپرس

کلیسای کاتولیک مسیحیان

این کلیسای باشکوه در زمان سلطنت پهلوی ساخته شده است. کلیسا کاتولیک در خیابان نادری نزدیک به بازار عبدالحمید قرار دارد و نمای سفید و زیبای آن برای رهگذران منظره چشم­نوازی را خلق می‌کند. در تلاقی خیابان سلمان فارسی و خیابان دکتر شریعتی، می‌توان شاهد قد برافراشتن این کلیسا بود.

راز آسمان پایتخت

حرم علی بن مهزیار اهوازی

این حرم با قرار گرفتن در بخش قدیمی شهر، یکی از اصلی‌ترین مکان‌های تاریخی اهواز است که قدمت آن به قرن 18 می‌رسد. علی بن مهزیار از علمای مشهور شیعه و از پیروان برجسته امام هشتم شیعیان بود. مقبره مهزیار به عنوان مکانی مذهبی شناخته می‌شود که مسلمانان اهواز در آن مراسم خود را برگزار می‌کنند.

بنای یادبود معین ‌التجار

قدمت این محوطه تاریخی اهواز به دوره قاجاریه می‌رسد و درست در آن سوی پل سفید واقع شده است. در واقع این کاروانسرا متعلق به تاجر معروف، حاج محمدتقی معین­التجار است. پس از رسیدن به ضلع شمالی میدان شهدا، کاروانسرای معین‌­التجار را خواهید دید.

بنای تاریخی عجم

بنای تاریخی عجم، زمانی یکی از کاروانسراهای شیخ خزعل و همچنین بازار بوده است. سرای عجم به خاطر ویژگی‌های معماری باشکوهش شهرت دارد. ستون‌های کنده­کاری شده، سرداب‌های زیبا و پنجره‌های چوبی خیره کننده این سازه آجری باعث زیبایی چشم‌گیر بنا شده است. متأسفانه این خانه باستانی اخیراً توسط مالک آن ویران شده است.

چگونه بلیط هواپیما ارزان اهواز را رزرو کنیم؟

سفر اهواز قطعا خاطره‌ای شگفت­انگیز و فراموش نشدنی در زندگی شما خواهد بود. متناسب با زمان، قیمت بلیط هواپیما تهران اهواز نیز متفاوت است. پیدا کردن یک پرواز ارزان به چند عامل مانند تاریخ و فصل‌های پرتردد، روز حرکت و تعداد صندلی‌های موجود بستگی دارد. پرواز اهواز به تهران مسیر نسبتا شلوغی است و از این رو همیشه می‌توانید بلیط هواپیما ارزان و چارتری پیدا کنید. البته برای انجام این کار بهتر است سری به وبسایت آس چارتر به آدرس /https://ascharter.ir بزنید.

انتهای پیام

مرتبط با : آس چارتر
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز