دلار 280 تومان گران شد/ گرانی 590 درصدی دلار در 5 سال (نمودار)

بر اساس گزارش رسانه ها دلار در بازار آزاد امروز سه شنبه 14 بهمن 99 با افزایش 280 تومانی به قیمت 24 هزار و 380 تومان رسید. آمارهای استخراج شده توسط یک کارشناس اقتصادی نیز از جهش 590 درصدی دلار در 5 سال اخیر حکایت می کند.

به گزارش کاماپرس، به نظر می رسد دلار در میان کانال 24 هزار تومانی گیر افتاده است و مدتها نباید منتظر صعود و نزول شدید ارز آمریکایی باشیم. حد بالای مقاومت دلار در این کانال را رقم 24 هزار و 800 تومانی و حد پائین این مقاومت را مرز 24 هزار تومانی تشکیل داده است.

نرخ یورو هم امروز نوسان چندانی نداشت و فقط 19 تومان افزایش یافت. یورو امروز به قیمت۲۹,۱۱۰ تومان معامله شد و به نظر می رسد یورو هم در کانال 29 هزار تومانی برای مدتی فریز شود.

از بازار سکه نیز خبر می رسد که سکه امامی 50 هزارتومان افزایش قیمت داشته و به 11 میلیون تومان رسیده و نیم سکه نیز 100 هزار تومان گران تر شده و به قیمت 6 میلیون و 300 هزار تومان معامله شده است.

در تحول دیگری مرتبط با حوزه دلار، بررسی های احسان سلطانی کارشناس اقتصادی به همراه نموداری که وی منتشر کرده نشان می دهد در دی ماه ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۵، قیمت دلار ۵۹۰ درصد و قیمت مسکن تهران ۵۳۰ درصد افزایش یافته با این وجود مرکز آمار میزان افزایش قیمت کالاها و خدمات در این مدت را ۱۸۶ درصد اعلام کرده است.

راز آسمان پایتخت

سلطانی در این باره در کانال خود نوشت: با استفاده از داده ها و متدولوژی های بانک مرکزی و مرکز آمار و اصلاح و واقعی سازی قیمتها، شاخص قیمت کالاها و خدمات محاسبه شده است.

بر این اساس، شاخص قیمت کالاها و خدمات (۱۰۰=۱۳۹۵) در دی ماه به عدد ۴۷۰ (مرکز آمار ۲۸۶) بالغ گردید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز