دلار 150 تومان گران شد/ سیگنال ناو هواپیمابر به اسکناس آمریکایی

قیمت دلار امروز دوشنبه 15 دی ماه 1399 بر اساس گزارش رسانه ها در بازار غیررسمی ارز 150 تومان گران تر شد و این درحالیست که به نظر می رسد افزایش تنش ها بین ایران و آمریکا عامل صعودی شدن نرخ دلار شده است.

به گزارش کاماپرس، دلار بعد از مدت حدود دو هفته که نوسان های 50 تومانی در نیمه کانال 25 هزار تومان داشت امروز با افزایش 150 تومانی قیمت مواجه شد. فعالان بازار ارز این افزایش قیمت را بیش از هر عاملی به خبر بازگشت ناو هواپیمابر آمریکا به خلیج فارس باز مرتبط می دانند. تنش بین آمریکا و ایران اکنون در نقطه جوش خود قرار دارد و لحن مقامات کشورمان درباره آمریکایی ها نیز در اظهارات اخیرشان تندتر و هشدارآمیزتر شده است.

با این وجود به نظر نمی رسد هیچ یک از دو طرف تمایلی به آغاز یک درگیری جدی داشته باشند و خصوصا آمریکایی ها با وجود افزودن بر تهدیدهای لفظی به آغاز یک درگیری با پیامدهای غیرقابل پیش بینی در روزهای آخر دوره ترامپ، رغبتی نشان نمی دهند.

گرانی یورو و درهم 

بنا به اعلام دنیای اقتصاد، امروز افزایش نرخ 150 تومانی دلار در بازار آزاد، قیمت اسکناس آمریکایی را به ۲۵,۸۰۰ تومان رسانده که این نرخ نسبت به روز یکشنبه 14 دی ماه ، افزایش ۰.۵۸ درصدی نشان می دهد.

راز آسمان پایتخت

قیمت یورو هم در روز جاری افزایش قیمت حدود 305 تومانی را تجربه کرده و ارز مشترک اتحادیه اروپا در بازار آزاد، امروز به ۳۱,۴۵۴ (سی و یک هزار و چهارصد و پنجاه و چهار ) تومان رسیده که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۹۶ درصدی داشته است.

نکته دیگری که در مورد افزایش قیمت دلار می توان گفت این که نرخ حواله درهم به عنوان یکی از ارزهای مهم موثر بر قیمت دلار امروز افزایشی شده به گونه ای که در بازار امروز درهم امارات (حواله) نسبت به روز قبل ، با ۱۰ تومان افزایش، ۷,۱۶۰ (هفت هزار و یکصد و شصت ) تومان نرخ گذاری شده است.

شایان ذکر است نرخ خرید دلار آمریکا در تابلو معاملات صرافی ملی امروز – تا ساعت تنظیم این خبر حدود 13 و 45 دقیقه –  24,720تومان و قیمت فروش دلار آمریکا 25,670 تومان درج شده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز