دلار و محرک های عبور از قیمت تاریخی

قیمت دلار در آخرین معاملات هفته قبل تا نزدیک مرز 26 هزار تومانی پیش رفت و برخی تحلیل ها حکایت از آن دارد که در معاملات هفته پیش رو نیز احتمال عبور نرخ دلار از این مرز وجود دارد اما دلار در هفته پیش رو ضمن دارا بودن محرک هایی برای فتح کانال جدید و حتی ثبت رکورد عبور از قیمت تاریخی – 27 هزار تومان –  با موانعی نیز در این مسیر مواجه است.

به گزارش کاماپرس، سوالی که ذهن اغلب معامله گران بازار ارز و سایر افرادی که به نوعی درگیر موضوع قیمت دلار و یورو و … هستند را به خود مشغول کرده این است که آیا در هفته پیش رو نرخ ارز همچون هفته پیش به صعود خود ادامه می دهد یا نزولی می شود.

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارش امروز خود تحت عنوان اعداد حساس در بازار سکه و دلار مرز 26 هزار تومان را برای دلار و کانال 12 میلیون تومانی را برای سکه اعداد حساس قلمداد کرده که عبور از آنها با موانع و محرک هایی مواجه است.

دنیای اقتصاد در این گزارش درباره وضعیت پیش روی دلار نوشته است؛ دلار در کانال ۲۴ هزار تومانی هفته قبل را آغاز کرد، ولی به سرعت و با قدرت به کانال ۲۵ هزار تومانی رفت.

برخی از معامله‌گران باور دارند که خریداران در آستانه سقف قبلی یعنی محدوده ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومانی، احتیاط بیشتری در خرید خواهند کرد و آماده اصلاح قیمتی خواهند شد. این درحالی است که افزایشی‌های بازار معتقدند دلار روند صعودی محکمی را در ماه آخر تابستان آغاز کرده است و نشانه کاهشی خاصی هم به بازار مخابره نشده است که براساس آن، معامله‌گران میزان فروش ارزی خود را بالاتر ببرند.

آریاک سفر

تحریم و نزول بورس؛ محرک رشد دلار؟

از لحاظ آماری می‌توان گفت که سرعت رشد دلار در هفته گذشته کمی تندتر شد. اسکناس آمریکایی در هفته‌ای که گذشت، ۶ درصد افزایش قیمت را به ثبت رساند. این در حالی بود که دو هفته پیش تنها ۲/ ۳ درصد رشد را تجربه کرده بود. با این حال، نمی‌توان از چنین روندی به‌طور مستقیم برداشت کرد که در هفته جاری نیز شاهد ادامه روند رشد دلار خواهیم بود.

بر اساس گزارش دنیای اقتصاد نمی‌توان نقدینگی که در بازار وجود دارد را تنها با عرضه ارز به دام انداخت بلکه  باید این نقدینگی از مکان‌های پرخطر مانند سکه و دلار خارج شود و به‌عنوان مثال به سوی مکان‌های امن مانند بانک‌ها بازگردد.

در کنار این، گروهی از فعالان اعتقاد دارند، برخی از معامله‌گران ارزی نگران بازگشت تحریم‌های سازمان ملل هستند و به همین دلیل است که به سوی بازار ارز آمده‌اند. گروهی هم اعتقاد دارند، نزول شاخص کل بورس موجب شده است که تقاضا به سوی بازارهای ارز و سکه رهسپار شود. هرچند شواهدی برای این گفته به جز روند معکوس این دو بازار عنوان نکرده‌اند. تا همین چند وقت پیش اعتقاد بر این بود که افزایش قیمت دلار محرک رشد شاخص کل بورس است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “دلار و محرک های عبور از قیمت تاریخی

  1. عبدالله گفته:

    این موضوع بی لیاقتی وبی کفایتی دولت مردان را نشان می دهد وبس اخه ما الان بخاطر کرونا چندین ماهه که نه سفری هست نه مراوده خارجه ای چرا باید دلار قیمتش این باشه خدا از موسبب این نا جوانمردیها که دود ان در چشم احاد جامعه میرود نگذرد.

  2. M.M گفته:

    قدرت مالی آمریکا بسیار بیشتر از قدرت نظامیش است. کسانی که موضوع بی اثر بودن تحریمها، دور زدنها و غیره را مطرح میکنن یا نمیدانند یا بخاطر منافع خود ان را مطرح میکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز