دلار تا نیمه کانال 24 هزار تومانی عقب رفت/ بازار در انتظار ریزش بیشتر دلار

لست سکند

دلار بعد از بیش از یک ماه مقاومت در کانال 25 هزار تومانی سرانجام امروز بیست و یک دی ماه 1399 با کاهش 62 صدم درصدی تا نیمه کانال 24 هزار تومان عقب نشینی کرد.

به گزارش کاماپرس، با وجود آن که دلار در بازار آزاد تا نیمه کانال 24 هزار تومان عقب نشسته است اما متقاضی چندانی برای آن وجود ندارد و انتظار می رود روند ریزش اسکناس آمریکایی در روزهای آینده نیز تشدید شود. حتی در ساعت های باقیمانده امروز نیز سقوط دلار به کف کانال 24 هزار تومانی دور از انتظار نیست.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار ارز پیش از این اظهار کرده بودند نرخ دلار بدون تهدیدهای مداوم ترامپ نمی تواند بالاتر از 20 هزار تومان باقی بماند و اکنون به نظر می رسد جدا هر گونه فعل و انفعال دیگر همچون برداشته شدن تحریم ها یا پذیرش FATF به صرف رفتن ترامپ از کاخ سفید اسکناس آمریکایی نیز به سوی کانال های پائین تر در حرکت خواهد بود.

روند نزولی دلار می تواند با اقدامات بایدن در برداشتن تحریم ها و بازگشت به برجام تشدید شود.

بنا به اعلام دنیای اقتصاد قیمت دلار در بازار غیررسمی ارز امروز یکشنبه بیست و یکم دی ماه 99 به ۲۴,۵۵۰ (بیست و چهار هزار و پانصد و پنجاه ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۶۲ درصدی داشته است.

راز آسمان پایتخت

این درحالیست که دلار در بازار متشکل ارزی به کف کانال 24 هزار تومان رسید. نرخ دلار در بازار متشکل امروز با کاهش ۱.۴۷ درصدی، از ۲۴,۴۱۴ (بیست و چهار هزار و چهارصد و چهارده ) تومان به ۲۴,۰۶۱ (بیست و چهار هزار و شصت و یک ) تومان رسید.

با وجود شسکتن مقاومت ارز آمریکا، ارز اتحادیه اروپا به مقاوت خود در برابر کاهش قیمت ادامه داد و یورو در بازار آزاد امروز بدون تغییر نسبت به روز پیش ۳۰,۱۶۸ (سی هزار و یکصد و شصت و هشت ) تومان قیمت خورد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز