دستیار شخصی کوپایلت ویندوز بر پایه هوش مصنوعی معرفی شد

مایکروسافت دستیار Copilot بر پایه هوش مصنوعی را به ویندوز 11 اضافه می‌کند. این دستیار مانند دستیار هوش مصنوعی که در مرورگر اج، نرم‌افزارهای آفیس و گیت‌هاب تعبیه شده است، مستقیماً در ویندوز 11 ادغام می‌شود و از طریق نوار وظیفه (Tasknbar) ویندوز باز می‌شود و می‌توان در کنار تمام برنامه‌ها و نرم‌افزارها از آن استفاده کرد.

بنا بر توضیحات سرپرست بخش ویندوز و دستگاه‌های مایکروسافت، پس از باز کردن کوپایلت، نوار جانبی آن در کنار تمام برنامه‌ها، نرم‌افزارها و پنجره‌های کاربران باقی می‌ماند و همیشه در دسترس است تا به‌عنوان دستیار شخصی کاربر عمل کند. این امر باعث می‌شود تا هر کاربر به یک کاربر فعال تبدیل شود و به او کمک کند تا اقدامات و فعالیت‌های موردنظر خود را انجام دهد، تنظیمات خود را سفارشی کند و به‌صورت یکپارچه در برنامه‌های موردعلاقه خود گشت‌وگذار کند.

Copilot  ویندوز می‌تواند مطالبی را که کاربر در برنامه‌ها مشاهده می‌کند را خلاصه کند، آن را بازنویسی کند یا حتی آن را توضیح دهد. به نظر می‌رسد که این ویژگی بسیار شبیه به کادر گفتگوی موجود در بینگ چت است، بنابراین می‌توان از آن سؤال‌های کلی و مواردی را که معمولاً ممکن است جست‌وجو کرد، پرسید.

این قابلیت جایگزین نوار جستجو در تسک بار ویندوز 11 نخواهد شد و یک دکمه جداگانه در کنار آن است، دقیقاً مانند اینکه دستیار صوتی Cortana فضای اختصاصی خود را در نوار وظیفه در ویندوز 10 داشت. مایکروسافت، ویندوز کوپایلت را یک «دستیار شخصی» معرفی می‌کند که بسیار شبیه به نحوه توصیف کورتانا به‌عنوان «دستیار بهره‌وری شخصی» توسط این شرکت است.

آریاک سفر

بیشتر بخوانید:

ازآنجاکه Copilot در ویندوز ادغام شده است، کاربران همچنین می‌توانند کارهایی مانند «تنظیمات من را جوری تنظیم کن تا بتوانم تمرکز کنم» یا اقدامات دیگری را روی رایانه شخصی خود انجام دهند. این بسیار حرفه‌ای‌تر از قابلیت چت بینگ است که مایکروسافت در اوایل سال جاری میلادی به نوار وظیفه ویندوز اضافه کرد.

ازآنجاکه Windows Copilot بر پایه Bing Chat ساخته شده است، مایکروسافت حتی به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا افزونه‌هایی را که برای Bing یا Chatgpt شرکت OpenAI نوشته شده است به این دستیار هوش مصنوعی اضافه کنند. این کار ویندوز را به بسیاری از قابلیت‌های جدید که توسعه‌دهندگان برای چت‌جی‌پی‌تی و بینگ ایجاد می‌کنند باز می‌کند و برای پیشرفت‌های آینده به طور خودکار به سمت کوپایلت ویندوز منتقل می‌شود.

مایکروسافت در طی شش ماه گذشته در مورد افزودن ویژگی‌های هوش مصنوعی در ویندوز اظهاراتی داشت؛ اما پس از آنکه رئیس ویندوز و دستگاه‌های مایکروسافت در ماه ژانویه ادعا کرد که «هوش مصنوعی قصد دارد چگونگی انجام همه کارها را در ویندوز انجام تغییر دهد»، بسیاری از مخاطبان انتظار داشتند که مایکروسافت این ویژگی‌ها را در نسخه بعدی ویندوز (یعنی ویندوز ۱۲) منتشر کند؛ اما این شرکت به‌وضوح در حال پیشبرد جاه‌طلبی‌های ویندوز در حوزه هوش مصنوعی است.

غول فناوری آمریکایی، مایکروسافت، پیش از آنکه بخواهد دستیار شخصی ویندوز کوپایلت را برای همه منتشر کند، به ارائه نسخه‌های آزمایشی آن می‌پردازد.

مخاطبان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر، به وب‌سایت رسمی مایکروسافت مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : مایکروسافت
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “دستیار شخصی کوپایلت ویندوز بر پایه هوش مصنوعی معرفی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز