دستورالعمل دقیق دریافت اینترنت رایگان / مردم مراقب کلاهبرداران باشند

مراقب کلاهبردارای به بهانه اینترنت رایگان باشید-کاماپرس

رییس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتای فراجا به شهروندان توصیه کرد بسته اینترنت رایگان را صرفا از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند فعال کنند.

به گزارش کاماپرس، در شرایطی که وزارت ارتباطات پس از افزایش تعرفه اینترنت، بسته اینترنت رایگانی را به همه مردم ارائه کرده، برخی با سوءاستفاده از این فرصت و ارسال پیامک‌های جعلی بسته اینترنت رایگان، سعی در فریب مردم و کلاهبرداری دارند.

پس از افزایش تعرفه به درخواست اپراتورها، وزارت ارتباطات با ارسال پیامکی به کاربران اینترنت اعلام کرد که برای فعال‌سازی بسته اینترنت رایگان اهدایی دولت به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir مراجعه کنند.

فعال‌سازی اینترنت رایگان دولت برای مردم در قالب ۱۰ گیگابایت اینترنت داخلی (معادل ۵ گیگ اینترنت بین الملل) برای یکی از سیم‌کارت‌های افراد امکان پذیر است. حال در چنین شرایطی کلاهبرداران از فرصت استفاده کرده و با پیامک‌های ارسالی جعلی بسته اینترنت رایگان، سعی در فریب مردم و کلاهبرداری دارند که ضرورت دارد کاربران در این زمینه هوشیار باشند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

طی روزهای گذشته، رئیس پلیس فتای خراسان شمالی نیز نسبت به این موضوع هشدار داده و اعلام کرده بود که پیامک ارسالی از سوی وزارت ارتباطات فقط با سرشماره CRA.IR و با آدرس my.gov.ir (پنجره ملی دولت) است که کاربران باید به این آدرس‌ها توجه کنند.

وی تأکید کرد شهروندان باید توجه داشته باشند هر گونه پیام دریافتی در این زمینه از شماره‌های شخصی و یا شبکه‌های اجتماعی قطعاً از سوی مجرمین و با هدف کلاهبرداری و خالی کردم حساب‌های بانکی ارسال می‌شود.

به گزارش ایسنا، لازم است شهروندان به این پیام‌ها توجه نکرده و از باز کردن هرگونه لینک و یا نصب برنامه‌های اندرویدی با این عنوان خودداری کنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز