خودرو مشترک سونی و هوندا معرفی شد

لست سکند

سرمایه‌گذاری مشترک این دو شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ میلادی یک خودروی الکتریکی آماده برای بازار آمریکای شمالی داشته باشد.

به گزارش کاماپرس، سرمایه‌گذاری مشترک شرکت سونی و هوندا در زمینه حمل‌ونقل، از یک نمونه اولیه خودروی الکتریکی جدید به نام Afeela در جریان ارائه سونی در نمایشگاه CES23 در شهر لاس‌وگاس آمریکا رونمایی کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

هنوز چیزهای زیادی در مورد این برند جدید ناشناخته است، اما مدیرعامل سونی هوندا موبیلیتی گفت که این خودرو از تجربه سونی در زمینه هوش مصنوعی، سرگرمی، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای ارائه یک خودروی الکتریکی منحصربه‌فرد استفاده می‌کند.

به گفته سونی، Afeela مفهوم آن‌ها از یک رابطه تعاملی را نشان می‌دهد که در آن افراد احساس تحرک تعاملی را احساس می‌کنند و در آن تحرک می‌تواند افراد و جامعه را با استفاده از فناوری‌های سنجش و هوش مصنوعی شناسایی و درک کند.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

بیش از 40 حسگر، از جمله دوربین، رادار، اولتراسونیک و لیدار در سرتاسر نمای بیرونی خودرو تعبیه شده است که توانایی آن را برای تشخیص اشیا و رانندگی خودکار افزایش می‌دهد. طبق گفته مدیرعامل سونی، Afeela سعی خواهد کرد سه موضوع اصلی شامل استقلال، تقویت و نزدیکی را در خود جای دهد.

نمونه اولیه رونمایی شده روی صحنه، شباهت زیادی به کانسپتی که اولین‌بار توسط سونی سه سال پیش در نمایشگاه CES معرفی کرد، داشت. اما این یک خودروی سواری با نوار نور در جلو، جلوپنجره بسته و سقف هایگلاس مشکی براق بود. کلاهک‌های سیاه و رنگ دوم روشن در بالای چرخ‌ها برخی از جالب‌ترین ویژگی‌های بیرونی بودند. چندین ناظر اظهار داشتند که نمونه اولیه Afeela شبیه ترکیبی از پورشه 911 و Lucid Air است.

قیمت خودروی برقی جدید برای رقابت با دیگر خودروسازان ممتاز مانند مرسدس‌بنز، بی‌ام‌و، ولوو و آئودی خواهد بود. سونی انتظار دارد نرم‌افزارهای این خودرو خدمات اشتراکی را ارائه دهد، بنابراین دارندگان وسایل نقلیه احتمالاً باید ماهیانه هزینه‌ای را برای دسترسی به برخی ویژگی‌ها بپردازند.

سه سال پیش بود که سونی، شرکت‌کنندگان نمایشگاه CES را با عرضه یک سدان مفهومی شیک به نام Vision-S متحیر کرد. Vision-S با صفحه‌نمایش اطلاعات سرگرمی ستون به ستون و تأکید بر موسیقی و سرگرمی قرار بود نمایش دهد که اگر سونی واقعاً یک ماشین بسازد، چه شکلی خواهد بود. کاری که به همه اطمینان داد که قصد انجام آن را ندارد.

در اوایل سال 2022، اخباری مبنی بر اینکه سونی در حال ایجاد یک سرمایه‌گذاری مشترک با هوندا باهدف صریح تولید و فروش انبوه خودروهای الکتریکی است، منتشر شد. خودروهای سونی – هوندا در یکی از 12 کارخانه هوندا در ایالات متحده به تولید خواهند رسید، اگرچه جزئیاتی در مورد حجم برنامه‌ریزی‌شده آن به اشتراک گذاشته نشده است. این خودروی الکتریکی ابتدا در سال 2026 در ایالات متحده و سپس در ژاپن و اروپا در تاریخ بعدی فروخته خواهد شد. طبق گفته‌ها، پیش سفارش‌ها در سال 2025 میسر خواهند شد.

در میان برخی از ایده‌هایی که برای خودروی هوندا – سونی مطرح شده است، یک پلی‌استیشن ۵ کاملاً یکپارچه برای بازی و سرگرمی نیز حضور داشت. به گفته رئیس سونی هوندا موبیلیتی و مدیر ارشد هوندا، این طرح به‌عنوان سخت‌افزاری است که سرگرمی و شبکه مدنظر آینده سونی را به دوش بکشد.

به‌عبارت‌دیگر، سونی خودروها – و به‌ویژه خودروهای برقی – را به‌عنوان یک پلتفرم مهم برای آینده محصولات فناوری و سرگرمی خود می‌بیند، اما راضی نیست که سخت‌افزار و نرم‌افزار خود را در اختیار به خودروسازان قرار دهد یا سیستم‌عامل خود را مانند اپل و گوگل طراحی کند. همچنین می‌خواهد در فرایند طراحی و توسعه نیز دستی داشته باشد. ساخت خودرو بسیار پرخطر و پرهزینه است، به‌خصوص برای شرکتی که قبلاً این کار را نکرده است.

البته هوندا درحال‌توسعه خط تولید خودروهای برقی خود است که با Prologue شروع می‌شود که با همکاری جنرال موتورز ساخته خواهد شد. Prologue که انتظار می‌رود در سال 2024 به فروش برسد، اولین خودروی برقی دوربرد هوندا است که در بازار آمریکای شمالی هدف‌گذاری شده است. این نشان‌دهنده آغاز موجی از 30 خودروی هیبریدی باتری‌های الکتریکی سلول سوختی است که هوندا می‌گوید تا پایان دهه عرضه خواهد کرد. هوندا از پلتفرم Ultium جنرال موتورز برای تأمین انرژی Prologue و همچنین مدل 2024 آکورای بی‌نام بر اساس مفهوم Precision خود که اوایل امسال منتشر شد، استفاده خواهد کرد.

مخاطبان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر، به وب‌سایت رسمی سونی و هوندا مراجعه کنند.

نویسنده: مهدی‌یار بلدزاده

انتهای پیام

مرتبط با : سونیهوندا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز