خرید دستگاه تصفیه آب ؛ توصیه‌های کاربردی درباره گارانتی و کیفیت

آب تصفیه شده که از تصفیه خانه‌ها به منازل انتقال پیدا می‌کند، باز هم درصدی ناخالصی و از همه مهم‌تر آلودگی به همراه دارد که این میزان، در سال‌های اخیر و با افزایش آلودگی منابع زیرزمینی آب، بیشتر هم شده است. بنابراین به منظور حفظ سلامت بدن بهتر است با نصب به صرفه ترین دستگاه تصفیه آب خانگی ریسک ابتلا به انواع بیماری و مشکلات را به حداقل رساند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دلایل زیادی برای نصب دستگاه تصفیه آب خانگی وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها کاهش آلودگی احتمالی آب لوله کشی است. حذف مقدار کلر باقی مانده در آب، از بین بردن سرب و دیگر آلاینده‌های موجود در آب لوله کشی شهری از جمله مسائلی است که باعث خرید دستگاه تصفیه آب خانگی می‌شود. افرادی که این دستگاه‌ها را مورد استفاده قرار داده‌اند، به راحتی تفاوت طعم و مزه آب تصفیه شده خانگی و لوله کشی را متوجه می‌شوند. بیماری‌های مانند ضعف سیستم ایمنی بدن، نواقص جنین در زمان بارداری، انواع سردرد و میگرن، مشکلات گوارشی، سرطان و … از جمله مشکلاتی است که در اثر ناخالصی و موارد مضر موجود در آب لوله کشی به وجود می‌آید.

در قالب کلمات تخصصی، دستگاه تصفیه آب خانگی، آب سخت ناشی از رسوبات زیاد لوله کشی را به آب سبک و نرم تبدیل می‌کند. افراد با خرید دستگاه تصفیه آب، نیازی به خرید بطری‌های آب معدنی ندارند و خیلی راحت می‌توانند به آب تمیز و مناسبی دسترسی داشته باشند.

راز آسمان پایتخت

انواع دستگاه تصفیه آب و میانگین قیمت آن‌ها

دستگاه تصفیه آب در سه نوع خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی در بازار وجود دارد. معمولا نوع خانگی پرکاربردتر است و برای مصارف داخل منزل استفاده می‌شود. قیمت انواع تصفیه آب خانگی با توجه به نوع آن متفاوت است، اما قیمت ارزان ترین دستگاه تصفیه آب در بازار حدود 2 میلیون و 300 هزار تومان است.

کاربرد تصفیه آب نیمه صنعتی و صنعتی برای مصارف مختلف در ظرفیت‌های بزرگ است. قیمت خرید دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی هم با توجه به ظرفیت آن تعیین می‌شود و از 6 میلیون تومان به بالا است. قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی هم با توجه به ابعاد پروژه مختلف، قیمت‌های بیشتری دارد.

گارانتی معتبر برای دستگاه تصفیه آب

داشتن گارانتی برای دستگاه تصفیه آب مهم است. با توجه به قیمت این دستگاه‌ها و برندهای مختلفی که وجود دارد، باید شرکت‌های ارائه دهنده این دستگاه‌ها، گارانتی مناسبی هم داشته باشند. چون هر چند وقت یکبار قطعات مختلف این وسیله به واسطه املاحی که در آب لوله کشی وجود دارد آسیب دیده و دچار مشکل می‌شوند. اما این اتفاق هر چند وقت و حتی چند سال یکبار رخ می‌دهد. در صورتی که دستگاه تصفیه آب بدون گارانتی مناسب خریداری شود، شاید قطعات آن مثل فیلتر، پمپ، مخزن و … با مشکل مواجه شود.

اهمیت خدمات پس از فروش مناسب

ارائه خدمات پس از فروش بعد از خرید دستگاه تصفیه آب اهمیت دارد. زیرا این دستگاه به کمک فیلتر آب تصفیه را انتقال می‌دهد. از آنجا که بعد از چند ماه فیلترها کارایی خود را از دست می‌دهند و باید تعویض شوند، بنابراین خدمات پس از فروش دستگاه تصفیه آب اهمیت پیدا می‌کند. معمولا هر شش ماه یکبار باید دستگاه تصفیه آب خانگی سرویس شود تا از مشکلات بعدی و از احتمال آسیب رساندن املاح به آن جلوگیری به عمل آید. مجموع این عوامل باعث خواهند شد تا هر چند وقت یک مرتبه دارندگان دستگاه تصفیه آب به سراغ خدمات پس از فروش این محصول بروند و از آن استفاده کنند.

چطور می‌توان یک دستگاه تصفیه آب مطمئن خرید؟

هنگام خرید تصفیه آب باید بعضی نکات را در نظر داشت تا محصولی مرغوب و بی‌نقص را خریداری کرد. ضمن اینکه بهتر است درباره برندهای مختلف دستگاه تصفیه آب موجود در بازار و شرکت مونتاژ کننده آن‌ها، تحقیقات لازم را به عمل آورد.

دستگاه های تصفیه آب کاربرد و انواع مختلفی دارند که با توجه به همین مسائل، تعداد فیلترها، اتصالات، ابعاد مخزن و … متفاوت است. افرادی که قصد خرید دستگاه تصفیه آب را دارند بهتر است به سراغ محصولات ناآشنا و ارزان قیمت نروند، چون احتمال اینکه این دستگاه‌ها فرآیند تصفیه را انجام ندهند یا خیلی زود از کار بیفتند، وجود دارد. برای خرید یک دستگاه تصفیه آب مناسب باید به شرکت مونتاژ کننده شناخته شده مراجعه و متناسب با نوع کاربرد و شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش محصول مورد نظر را خریداری کرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز