خریداران پژو پارس از سامانه یکپارچه چقدر سود می کنند؟

افزایش قیمت پژو پارس/ این مدل 800 میلیون تومان شد-کاماپرس

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار ایران خودرو پژو پارس را در سامانه یکپارچه عرضه می‌کند. در بخشنامه جدید صادر شده توسط این شرکت قیمت جدید پژو پارس ۴۴۵ میلیون و ۷۴۲ هزار  و ۳۰۰ تومان اعلام شده و موعد تحویل خودرو نیز 60 روزه خواهد بود.

به گزارش کاماپرس، در بخشنامه جدید ایران خودرو برای متقاضیان اولویت زمستان پژو پارس، قیمت جدید این خودرو اعلام شده و طی آن متقاضیان می‌توانند نسبت به تکمیل فرآیند خرید خود اقدام کنند.

قیمت پژو پارس در بازار آزاد

در این راستا، بررسی بازار آزاد خودرو نشان ‌می‌دهد که پژو پارس Xu7P در این بازار حدودا از 638 میلیون تومان تا 692 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود؛ با توجه به اینکه قیمت این خودرو در سامانه یکپارچه عرضه خودرو حدودا 445 میلیون تومان اعلام شده، اختلاف قیمت پژو پارس Xu7P در سامانه یکپارچه و بازار آزاد کمابیش 200 میلیون تومان است.

گفتنی است قیمت پژو پارس Xu7P در فروش‌های قبلی ایران خودرو ۲۹۴ میلیون تومان بوده است. پژو پارس Xu7P  اولین محصول ایران خودرو است که در سال جاری مجوز افزایش قیمت گرفته و به نظر می‌رسد برای باقی محصولات خودروسازان نیز این اتفاق رخ خواهد داد.

راز آسمان پایتخت

نامتعادل بودن عرضه و تقاضا در بازار خودرو باعث شده تا رد پای دلالی نیز در این ماجرا رشد روزافزون داشته باشد و در نتیجه اختلاف قیمت قابل توجهی بین قیمت کارخانه خودروها و بازر آزاد به وجود آید. با ادامه روند افزایش قیمت ارز و به تبع آن افزایش قیمت خودرو، درخواست برای خرید خودرو به قیمت کارخانه افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “خریداران پژو پارس از سامانه یکپارچه چقدر سود می کنند؟

  1. خریداران پارس گفته:

    باسلام ما متقاضیان پارسElxزمستان۱۴۰۲اعتراض کامل به افزایش۵۶درصدی قیمت پارس داریم مشکل ایران خودرو بوده پارس ما را قبل از سال نداده حالاتقصیر ما چیست اگرافزایشی هست عادلانه و حداقل اقساطی خواهشا پیگیری

  2. عباس گفته:

    سلام مامتقاضیان پارس Elxزمستان ۱۳۴۰۲هستیم واعتراض کامل به افزایش ۲۰۰میلیونی داریم این مشکل ایران خودرواست که به تعهد خودعمل نکرده حالا ماباید اشتباه اقایان راجواب بدیم کسی نیست که به این مشکلات رسیدگی نماید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز