خبر خوش امروز رئیس جمهور درباره بورس چه بود؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در جلسه امروز – چهارشنبه 3 اردیبهشت ماه 99- هیات دولت از خبر خوشی که روزهای آینده در بورس اتفاق می افتد خبر داد، اما این خبر خوش به چه معناست؟

به گزارش کاماپرس رئیس جمهوری در سخنان امروز خود در جمع اعضای هیات دولت اظهار کرد: در بورس طی هفته های گذشته در زمینه واگذاری شرکت های سازمان تامین اجتماعی – شستا – قدم خوبی برداشته شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت و تاثیرگذاربود.

روحانی افزود: انشاالله در روزهای آینده و هفته های آینده شاهد یک قدم مهم دیگر از طرف وزارت اقتصاد خواهیم بود؛ سهامی به صورت صندوق‌های ETF از بانک های مهم، بیمه های مهم  و دیگر شرکت ها به صورت ترکیبی عرضه می شود و هر کس می تواند تا 2 میلیون تومان از این سهام را خریداری کند، ضمنا خریدران از تخفیف هم برخوردار می شوند.

وی ادامه داد: به نظر من باز هم در هفته های آینده شاهد خبرهای خوبی در بورس برای مردم عزیزمان خواهیم بود و در سال جهش تولید بازارسرمایه یکی از راه های حرکت اقتصادی ماست.

دانستی های مهم درباره صندوق های ETF

راز آسمان پایتخت

صندوق‌های ETF که اصطلاحا به آنها صندوق های قابل معامله نیز می گویند، از نظر ساختاری مشابه صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک هستند که پیش از این فعالیت این نوع صندوق ها را در شاهد بودیم.

صندوق‌های ETF  از این نظر با صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک متفاوت هستند که خریداران واحدهای این صندوق ها می‌توانند این واحدها را مثل سهام در طول ساعت بازار معامله کنند و برخلاف صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک نیازی به صبر کردن تا پایان زمان بازار و محاسبه خالص دارایی سهام نیست .

در واقع خرید و فروش این واحدهای سهام این صندوق ها از مزیت نقدشوندگی سریع تر نسبت به صندوق سرمایه‌گذاری مشترک برخوردار است.

بر اساس سخنان رئیس جمهور بانک ها و بیمه ها در صف نخست عرضه سهامشان در قالب صندوق‌های ETF قرار دارند و ساز وکار تعریف شده برای خرید واحدهای این صندوق ها نیز به گونه ای است که هر کس می تواند تا 2 میلیون تومان از آنها خریداری کند.

باید منتظر ماند و دید فعالان بازار بورس که این روزها تقریبا از خرید هر سهامی استقبال می کنند، با این صندوق ها چگونه برخورد خواهند کرد.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز