خانه هوشمند بی سیم چیست؟

خانه هوشمند-کاماپرس

 در خانه هوشمند بی سیم محصولاتی که تحت پروتکل‌های بی سیم قرار دارند نظیر وای فای ،زیگبی، بلوتوث و غیره با هم ارتباط برقرار می‌کنند و شما می‌توانید حتی از راه دور به طور خودکار و با وصل شدن به اینترنت  گوشی موبایل‌تان و یا سایر دستگاه‌های کنترل شبکه، تمامی اجزا و و وسایل خانه یا محل کارتان را کنترل کنید. در واقع با به کار گیری خانه هوشمند بی سیم می‌توانید خانه خود را در سطح بالایی مدیریت کرده و آن را به راحتی کنترل کنید.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر بیش از 175 میلیون خانه هوشمند در جهان وجود دارد. در خانه هوشمند بی سیم تمامی اجزا و تجهیزات خانه به وسیله اینترنت اشیا و همچنین با استفاده از گوشی هوشمند تحت مدیریت و کنترل قرار می‌گیرند. سیستم تحت کنترل ومدیریت شامل درب‌ها و پنجره‌ها، کنترل مطبوع هوای خانه، سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند، سیستم صوتی، سیستم‌های روشنایی، دستگاه‌های امنیتی و سایر دستگاه‌های هوشمند می‌باشد.

کاماپرس در ادامه مطلب به بررسی مزایا و اجزای خانه هوشمند بیسیم می‌پردازد؛

مزایای خانه هوشمند بی سیم یا وایرلس چیست؟

خانه هوشمند بی‌سیم از مزایای فراوانی برخوردار است. برخلاف خانه هوشمند با سیم، نصب و راه اندازی خانه هوشمند بی‌سیم افراد را از معضل درهم پیچیدگی کابل‌ها خلاص و راحت می‌کند. همچنین این محصول در صرفه جویی  مصرف انرژی نقش بسزایی را ایفا می‌کند؛ زیرا با نصب و اجرا خانه هوشمند بیسیم می‌توان به راحتی دستگاه‌هایی در خانه را که در حال استفاده نیستند اما برق مصرف می‌کنند را خاموش و غیرفعال کرد.

با استفاده از این فناوری پیشرفته کاربران می‌توانند حتی از راه دور به تمامی دستگاه‌های خانه‌شان دسترسی داشته  و به راحتی و کاملا هوشمندانه تمام اجزا خانه را کنترل و مدیریت کنند. برای مثال می‌توانند به تمامی سیستم‌های امنیتی موجود در خانه دسترسی داشته باشند و یا دمای خانه و سیستم گرمایش یا سرمایش را کنترل کنند و در صورت نیاز آن‌ها را فعال یا غیرفعال کرده و همانطور که بیان شد از این طریق به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک شایانی بکنند.

راز آسمان پایتخت

همچنین مزیت مهم دیگر خانه هوشمند بی سیم امکان کنترل رفت و آمدها به خانه است. خانه هوشمند حتی کوچک‌ترین حرکات را ضبط کرده و به وسیله اتصال اینترنت به گوشی کاربر هشدار امنیتی می‌دهد و حتی می‌توان طوری آن را برنامه ریزی کرد که در صورت وجود تحرکاتی در خانه به صورت خودکار به پلیس اعلام کند!

همچنین استفاده و بهره‌گیری از این فناوری پیشرفته تاثیر بسزایی در افزایش طول عمر دستگاه‌های موجود در خانه و کاهش هزینه‌های مربوط به تعمیرات و نگهداری وسایل می‌شود. زیرا این سیستم موجب شده تا تمام دستگا‌ه‌های خانه در صورت خرابی و نیاز به تعمیر کاربر را از آن مطلع کرده و درنتیجه راندمان کاری را بهبود دهد.

خانه هوشمند-کاماپرس

تجهیزات خانه هوشمند بی سیم چیست؟

خانه هوشمند بی‌سیم از تجهیزات فراوانی در جهت کنترل و مدیریت خانه بهره می‌برد  که برخی از آنان عبارتند از:

دستگاه‌های نورپردازی و سیستم‌های گرمایش و سرمایش

روشنایی هوشمند و لامپ های RGP و لامپ‌های هوشمند که متصل به شبکه بیسیم بوده و قابلیت کنترل و مدیریت از راه دور را دارند، در راحتی و آسایش اعضای خانه نقش شایانی را ایفا می‌کنند.

همچنین با بهره‌گیری از خانه هوشمند بیسیم می‌توان تمامی سیستم‌های گرمایش و سرمایشی خانه را مانند رادیاتورها و ترموستات‌های هوشمند را کنترل و مدیریت کرد.

دوربین‌های مداربسته و دستگاه‌های خانه هوشمند وای فای

به وسیله دوربین‌های مداربسته خانه هوشمند می‌توان بر تمامی اجزا و قسمت‌های خانه نظیر اتاق نشیمن، اتاق خواب و غیره نظارت کرد. دستگاه‌های خانه هوشمند وای فای نیز شامل سنسورهای گاز و دود، درب‌های هوشمند، کنترلرها و غیره می‌باشد.

اجرای خانه هوشمند بی سیم با مجموعه پاردیک

شرکت خانه هوشمند پاردیک که یکی از شرکت‌های پیشگام کشور در حوزه فناوری‌های هوشمندسازی می‌باشد ،مجموعه‌ای از مدیران و کارشناسان زبده است که با بهره‌گیری از توان بخش‌های مختلف شرکت با تحقیق و بررسی تخصصی و با کسب دانش نظری و تجربیات پژوهشی و صنعتی، فعالیت خود را با هدف «کمک به همسوسازی خود و جامعه با تکنولوژی روز دنیا» آغاز کرده است. همچنین تدوین فصل هوشمند سازی کتب درسی سازمان فنی و حرفه ای کشور و سازمان آموزش پرورش از دیگر افتخارات این مجموعه است. همچنین یکی از مهم‌ترین اهداف این شرکت رضایت مندی مشتریان و ارائه خدمات مناسب به آن‌ها می‌باشد.

انتهای پیام

مرتبط با : پاردیک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز