خانه های فوق لوکس تهران چقدر قیمت دارند؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

برخی از پنت‌هاوس و ویلاها در شهر تهران به علت قیمت بسیار بالایشان خریدار ندارند و به گفته واسطه‌های ملکی، فقط در برخی از ماه‌های سال اجاره می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار مسکن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

قیمت این ساختمان‌ها معادل 7 تا 15 میلیون دلار است که حدود 200 تا 400 میلیارد تومان می‌شود؛ یعنی بالاتر از گران‌ترین محله‌های دنیا مانند بورلی هیلز آمریکا!

در همین زمینه بخوانید:

راز آسمان پایتخت

به گزارش کاماپرس به نقل از ایسنا، بعضی از خانه‌های لوکس در تهران قیمت‌هایی غیرمنطقی دارند. مثلا بعضی مالکان قیمت‌هایی معادل 200، 300، 400 میلیارد تومان و حتی بیشتر برای خانه‌های خود تعیین کرده‌اند که اگر دلار را 28 هزارتومان در نظر بگیریم، قیمت‌ خانه‌ها حدودا 7 تا 15 میلیارد دلار خواهد بود.

آگهی خانه‌های بورلی هیلز آمریکا که به گرانی مشهور است، نشان می‌دهد یک عمارت لوکس 4 هزار و 446 متری با 4 اتاق خواب و 5 سرویس بهداشتی، نصف قیمت یک پنت‌هاوس 800 متری در تهران است که 7.5 میلیارد دلار قیمت خورده. یعنی قیمت هر متر پنت‌هاوس در تهران بیش از 10 برابر عمارت لوکس در بورلی هیلز قیمت دارد.

پربازدیدترین ویدیوی امروز را ببینید:

قیمت‌های فوق نجومی برخی ملک‌ها در تهران

پنت‌هاوسی که آگهی‌دهنده آن را تاپ لوکیشن نامیده است، واقع در خیابان فرشته با 4 اتاق خواب، 10 واحد پارکینگ، سالن اجتماعات، استخر، سونا، جکوزی، روف گاردن و… و 420 میلیارد تومان قیمت خورده؛ یعنی به ازای هر یک متر 500 میلیون تومان. با احتساب دلار 28 هزارتومانی این خانه 15 میلیون دلار قیمت دارد.

همچنین بنابر آگهی ثبت شده در سامانه کیلید، یک ویلای هزار متری در ولنجک معادل 370 میلیارد تومان قیمت خورده است؛ یعنی هر متر 370 میلیون تومان! از مشخصات این ملک می‌توان به پنج اتاق خواب، سالن ورزش، استخر، سونا، جکوزی، لابی، آسانسور و … اشاره کرد.

ویلایی 2 هزار و 870 متری در سعد آباد با امکانات شش خوابه با سالن اجتماعات، روف گاردن، سالن ورزش، آنتن مرکزی و … 861 میلیارد تومان به فروش می‌رسد، یعنی هر متر مربع این ویلا 300 میلیون تومان است.

در منطقه شهرک غرب نیز ویلایی هزار و 120 متری که فروشنده آن را شاه‌نشین نام‌گذاری کرده، امکاناتی همچون شش اتاق خواب، 550 متر حیاط، سالن اجتماعات، سالن ورزش، آشپزخانه فول فرنیش، سونا، روف گاردن، آسانسور و … قمیتی معادل 270 ملیارد تومان دارد.

در این فهرست ویلای نوساز هزار و 100 متری نیز در زغفرانیه آگهی شده که زیرقیمت بازار ذکر شده و 209 میلیارد تومان قیمت دارد! از امکانات این ویلا می‌توان به ۵ اتاق خواب، ۶ واحد پارکینگ، استخر، سونا، جکوزی، سالن ورزشی و امکانات دیگر اشاره کرد.

خانه‌های تهران گران‌تر از محله‌های فوق لوکس آمریکا

آگهی‌های مشابه با موارد بالا در تهران بسیار زیاد است ولی مشتری برای این خانه‌ها وجود ندارد. معاملات آبان ماه 1400 نشان می‌دهد که ملک‌هایی که بالای 10 میلیارد تومان قیمت دارند فقط 4.3 درصد از کل معاملات هستند. از لحاظ زیربنا نیز فقط 2.2 درصد از قراردادهای خرید و فروش مربوط به خانه‌های بالای 200 متر است. همچنین خانه‌هایی با قیمت متری بیش از 80 میلیون تومان نیز 3.3 درصد کل معاملات را دربر گرفته‌اند.

به گفته یکی از مشاوران املاک منطقه یک فروش واحد از موارد گفته شده در بالا شبیه معجزه می‌ماند و اگر واحدی فروخته شود، خبر آن خیلی سریع می‌پیچد. این مشاور املاک می‌گوید: ماه پیش پنت‌هاوسی به ارزش 300 میلیارد تومان در ولنجک فروخته شد اما من با 10 سال سابقه هنوز فروش یک آپارتمان با این مشخصات را به چشم ندیده‌ام. او ادامه داد: قیمت آپارتمان‌های لاکچری منطق خاصی ندارد، مثلا نرخ دو آپارتمان لوکس در یک برج ممکن است متری 100 میلیون تومان با هم اختلاف داشته باشند.

خانه‌های لاکچری خالی از سکنه

رییس اتحادیه مشاوران املاک شمیرانات با تاکید بر قیمت‌های سلیقه‌ای در یک نشست خبری اظهار کرد: مالکان باید کمی انعطاف داشته باشند، مثلا یک پنت‌هاوس، متری 220 میلیون تومان قیمت خورده بود ولی متری 160 میلیون تومان فروخته شد.

بررسی‌ها حاکی از آن است که آپارتمان‌ها و پنت‌هاوس‌های فوق لوکس به صورت اجاره‌ای عرضه می‌شوند. به گفته دفاتر املاک، تاجران ایرانی مقیم اروپا و آمریکا، دو تابعیتی‌ها و خارجی‌ها موقتا در این خانه‌ها ساکن می‌شوند ولی اغلب روزهای سال خالی از سکنه هستند. همچنین یکی دیگر از مشاوران املاک می‌گوید 90 درصد این خانه‌ها خالی هستند وحتی خانواده‌های مرفه نیز میلی به اجاره  آن‌ها نشان نمی‌دهند.

ولی به هرحال مالکان، این خانه‌ها را آگهی می‌کنند که  اگر قانون مالیاتی در مجلس تصویب شد، به بهانه اجاره نرفتن از مالیات فرار کنند.

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

7 دیدگاه برای “خانه های فوق لوکس تهران چقدر قیمت دارند؟

  1. کیوان مؤمنی گفته:

    خمس دادن اجباری است؟ اگر خمس اموالشان پرداخت نکرده بازور ازشان بگیرید؟ انشاالله بزودی دررستاخیز ازمردگان همه خواهند فهمید که خمس دادنی است درصورت پرداخت نکردن اجباری برای نیازمندان

  2. مینا گفته:

    عمری واسمون نمونده همش در حسرت بودیم معلوم نیست اون دنیا چی در انتظارمون هست به هیچ کدام از ارزوهامون نرسیدیم .بعد تر از همه دو تا بچه هم آوردیم که ادامه بدبخت یهامون رو اونا بکشند

  3. مرتضي گفته:

    اگر خانواده ها در فرزندآوري افراط نكنند يعني تا سقف سه فرزند، بيشتر زادآوري نكنند و اگر به همه شهرستانها امكانات رفاهي _ معيشتي داده بشه، بر اساس اين دو راهكار، در آينده اي نزديك گراني و فقر ريشه كن ميشود و ضعيف ترين طبقات جامعه نيز به چنين رفاهي ميرسند، به شرط آنكه مردم و مسئولين تا ابد، اين دو راهكار را رعايت كنند تا چرخه معيوب گراني و فقر دوباره بازنگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز