حقوق کارمندان در سال 1403 چقدر افزایش می یابد؟

حقوق کارمندان در سال 1403 چقدر افزایش می یابد؟-کاماپرس
لست سکند

بنا بر اعلام رئیس کمیته حقوق و دستمزد کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳، در سال آینده حقوق کارمندان به طور متوسط 20 درصد افزایش می‌یابد و حداقل حقوق دریافتی آن‌ها‌ 10 میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش کاماپرس، علی‌اصغر عنابستانی درخصوص آخرین تصمیم‌گیری پیرامون حقوق و دستمزد کارکنان و بازنشستگان برای سال آینده، عنوان کرد: این موارد در حال حاضر تصمیمات کمیته حقوق و دستمزد است و تا به صحن تلفیق برود و بعد در صحن مجلس به تصویب برسد زمان می‌برد اما فعلا تصمیم این است که حقوق‌ها به طور متوسط ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

وی درخصوص ترتیبات اجرا و اعمال این افزایش حقوق گفت: نخست اینکه کف حقوق و دستمزد حداقل دریافتی باید ۱۰ میلیون تومان برای کارمندان باشد که امسال ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان است. نکته دوم اینکه حقوق همه کارمندان به صورت مساوی نفری ۱/۵ میلیون تومان افزایش یابد، این کمک می‌کند که کارمندانی که حقوق‌های پایینی دارند، دریافتی بهتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: 

راز آسمان پایتخت

رئیس کمیته حقوق و دستمزد مجلس در ادامه افزود: یعنی این ۲۰ درصد افزایش حقوق اینطور تقسیم می‌شود که ۱/۵ میلیون تومان ثابت و ۱۰ درصد هم به همه افزوده شود، در این حالت کسی که حداقل حقوق را دریافت می‌کند، کف حقوقش می‌شود ۱۰ میلیون، ۱/۵ میلیون هم به آن اضافه می‌شود یعنی ۱۱/۵ میلیون و حدوداً ۱ میلیون تومان هم عائله‌مندی و اولاد اضافه می‌گردد‌‌ که خارج از این قاعده است و در نهایت تقریباً حدود ۴۰-۴۱ درصد افزایش را خواهیم داشت.

به نقل از ایلنا، عنابستانی در ادامه عنوان کرد: یعنی ما برای آن کسی که حداقل حقوق را دریافت می‌کند، تقریبا متناسب با تورم افزایش داشتیم و همینطور برای آن کسی که بیشترین حقوق را دریافت می‌کند هم همان ۱/۵ میلیون تومان به همراه ۱۰ درصد افزایش حقوق خواهد بود که می‌شود حدود ۱۳-۱۴ درصد افزایش حقوق که متوسط افزایش حقوق‌ها ۲۰ درصد خواهد شد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز