حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و یک گام مهم برای افزایش مستمری‌ها

مطالبه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با یک توفیق دیگر برای این اقشار همراه شد به این معنی که در تازه ترین جلسه بین سازمان تامین اجتماعی و کانون های بازنشستگی ، لایحه‌ دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نهایی شد و به تصویب رسید.

به گزارش کاماپرس، نهایی شدن لایحه دائمی شدن همسان سازی مستمری اقشار تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی زمینه لازم برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت سالانه و خودکار بر اساس ضرایب مشخص فراهم می کند.

مطالبات بازنشستگان مبنی بر افزایش حقوق و مزایا از نیمه دوم سال گذشته به اوج رسید و تجمعات اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز در سراسر کشور برگزار شد. دستاورد اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی به ناچیز بودن حقوق و مزایا، پرداخت علی الحساب افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و وعده دائمی و سالانه شدن همسان سازی برای این اقشار است.

اجماع بر سر لایحه دائمی شدن همسان سازی

طی روزهای اخیر آخرین جلسه های مشورتی برای تنظیم و تدوین لایحه‌ دائمی شدن همسان‌سازی با حضور نمایندگان کانون های بازنشستگان تامین اجتماعی و مدیران صندوق های بازنشستگان و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه برگزار شده است.

راز آسمان پایتخت

بنا به اعلام ایلنا، خروجی این جلسات که نمایندگانی از سوی بازنشستگان کارگری از جمله کانون عالی بازنشستگان و اتحادیه‌ پیشکسوتان جامعه‌ کارگری نیز در آن مشارکت داشته اند، اجماع بر سر نسخه‌ نهایی لایحه‌ دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بوده است.

قرار است لایحه مذکور طی روزهای آینده به مجلس ارائه شود و این امیدواری وجود دارد که با حداکثر فوریت در مجلس به تصویب برسد تا قدری از مشکلات بازنشستگان کشور کاسته شود.

شایان ذکر است؛ ماده دوم و سوم این لایحه به سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگان کارگری اختصاص دارد؛ براین اساس، دولت مکلف شده ظرف پنج سال بدهی خود به سازمان را کامل تادیه نماید؛ از سوی دیگر، هر سال باید بدهی جاری دولت به سازمان پرداخت شود و همچنین سازمان تامین اجتماعی مکلف شده سالانه متناسب‌سازی را برای بازنشستگان خود اجرا نماید؛ با این حساب، دائمی شدن همسان‌سازی برای بازنشستگان کارگری اجرایی خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و یک گام مهم برای افزایش مستمری‌ها

  1. بازنشسته گفته:

    تصویب و اجرا و دائمی شدن متناسب سازی گامی است برای رفع تبعیض و برخورداری نسبی از خدمات اجتماعی

  2. کورش محمدی گفته:

    شما هرکاری بکنید به ما حداقل بگیران که به ناحق مجبور به ترک خدمت شدیم بدلیل اینکه مجلس شورای اسلامی درسال هشتاد و دو روز پنجم فروردین ماه تشکیل جلسه داد و تصویب کرد وزارت معادن آن روز پنج هزار نیروی انسانی خود را بایستی بازخرید نماید مصوبه این بود اول اگر نیروی انسانی خودش درخواست بازخریدی داد کشورهایی داده شود ودرغیراینصورت طبق قانون کار سالی دوماه حقوق مزایا پرداخت و اخراج منتخب بنده با سیزده سال سابقه چهل و دوسال سن به هرجایی مراجعه میکردم می گفتند چون بازخریدی هستید نمی‌توانیم شما را استخدام کنم خلاصه اینکه با عمله گی ویا سیگار فروشی ویا کارهای فله ای که فقط بتوانم خرج یکماه خانواده ام را وکرایه منزل اجاره ای را پرداخت کنم ونمیتوانستم حق بیمه ام را پرداخت کنم حالا بایستی باشصت دو سال سن یک میلیون و ششصد هزار تومان زندگی کنم باقلب عمل کرده کیسه صفرای خارج کرده وبیماری چون سرطان روده بزرگ واعصاب ونقرص حتی گاهی اوقات دوماه یک بار داروهای قلبی و غیره ام تهیه می کنم حالا شما میگویید که ما به حداقل بگیران کمک بزرگی کردید ..‌‌….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز