حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1400 تبعیض‌زدایی می‌شود؟

لست سکند

به گفته رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران حقوق بازنشسته های این سازمان در سال ۱۴۰۰ با حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری متناسب سازی می‌شود.

به گزارش کاماپرس، طرح همسان سازی حقوق بازنشسته ها تا این جا اصلا به نفع بازنشستگان تامین اجتماعی نبوده است. بیشتر آنها معتقدند در اجرای این طرح عدالت رعایت نشده است و حقوق بازنشسته های لشکری و کشوری از حقوق آنها خیلی بیشتر است.

بیشتر بازنشستگان تامین اجتماعی معتقدند حقوق آنها در این طرح بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش داشته است اما حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری حتی تا ۷۰ درصد هم بیشتر شده است.

همین موضوع دلیل اصلی تجمع صبح دیروز بازنشستگان تامین اجتماعی مقابل سازمان برنامه و بودجه بود. آنها به همسان سازی حقوق اعتراض داشتند و اینکه با این افزایش ناچیز حقوق نمی توانند از پس هزینه های زندگی بر بیایند.

سرانجام خبر خوب از راه رسید

راز آسمان پایتخت

اما امروز علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران خبر خوبی برای بازنشستگان تامین اجتماعی دارد. به گفته دهقان کیا قرار است حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ با حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری متناسب سازی شود.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران در این باره می گوید:« بند و تبصره ۲ لایحه بودجه ۱۴۰۰ مشخص شده بود که ۹۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان اختصاص پیدا کند.

اما در این بند مشخص نشده بود که سهم سازمان تأمین اجتماعی چقدر است، طی مذاکراتی که با کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی داشتیم این رقم به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و سهم سازمان تأمین اجتماعی ۹۰ هزار میلیارد تومان شد و از این رقم برای سال ۱۴۰۰ برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی استفاده می‌کنیم.»

دهقان‌کیا همچنین با اشاره به دیداری که کانون عالی با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشت،‌به باشگاه خبرنگاران می گوید:« قرار شد با ۹۰ هزار میلیارد تومانی که کمیسیون تلفیق به تصویب رسانده، موافقت شود و رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد رقمی را که مجلس برای بازنشستگان تأمین اجتماعی تعیین کرده بود پرداخت می‌کنیم.

برای سال ۱۴۰۰ مشخص شد که ۹۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تأمین اجتماعی پرداخت شود با این حساب دولت، ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خود را به تأمین اجتماعی پرداخت کرده است.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1400 تبعیض‌زدایی می‌شود؟

  1. ن د گفته:

    بزک نمیر بهار میاد خربزه با خیار میاد سال دیگه هم مث سالهای گذشته خدا کمر مسؤلان وخانواده هاشون بشکنه

  2. یه بازنشسته تامین اجتماعی حداقل بگبر گفته:

    این جناب سالاری و خام حیدری رو دیگه خوب شناختیم… الان هی خبر خوب خبر خوب میکنن بعد زمان عمل که برسه چنان از پشت به ما حداقل بگیرها خنجر میزنند که دیگه اینبار هیچ چی ازمون نمیمونه و با خیال راحت حقوقهای مارو هم بالا میکشن!!!…اینها انگار به عمد میخوان مارو سکته بدن که از دستمون راحت شن!!!

  3. سیدجعفرکاظمی گفته:

    بهانه بدهی دولت به تامین اجتماعی هم که منتفی است حالا دیگه بهانه ای برای تامین اجتماعی نمانده حالاببینیم همسان سازی اجرامیشودیانه؟ البته اگربهانه تراشی جدیدی درراه نباشد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز