حضور شرکت بابک مس ایرانیان در نمایشگاه بین‌ المللی تاسیسات با معرفی محصولات جدید

بابک مس ایرانیان-کاماپرس
لست سکند

شرکت بابک مس ایرانیان با هدف معرفی و عرضه محصولات جدید در بیست و دومین نمایشگاه تاسیسات تهران حضور دارد.

به گزارش کاماپرس، مسعود توسلی مدیرفروش شرکت بابک مس ایرانیان با بیان اینکه امسال با معرفی یک محصول جدید در نمایشگاه تأسیسات حضور داریم، اظهار کرد: شرکت بابک مس ایرانیان با هدف معرفی محصول جدید خود تحت عنوان لوله‌های اینر گرو (Inner Grove) در نمایش تآسیسات شرکت کرده است.

وی در رابطه با سابقه فعالیت این شرکت، بیان کرد: هسته اصلی شرکت بابک مس در سال 1385 با هدف ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی مواد اولیه در حوزه مس شکل گرفت. در ابتدا کارخانه کاتد به عنوان ماده اولیه لوله مسی فعالیت خود را آغاز کرد و پس از آن در راستای ایجاد ارزش افزوده، نسبت به تولید لوله مسی اقدام شد.

توسلی با بیان اینکه اولین محصولات شرکت از سال 85 وارد بازار شد، گفت: در حال حاضر بیش از 1500 نیرو به صورت مستقیم و غیرمستقیم در بخش ستادی، کارخانه و بخش لجستیک و واردات و صادرات با ما همکاری می‌کنند. در این راستا شرکت بابک مس زیرمجموعه هلدینگ میدکو بوده که معمولا برای جذب نیروی منابع انسانی از طریق آزمون و اعلام عمومی اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال هفتمین حضور شرکت بابک مس در نمایشگاه تاسیسات است، تصریح کرد: هرساله با هدف معرفی لوله‌های مسی برای استفاده در سیستم‌های تهویه و سرمایش و گرمایش در نمایشگاه تاسیسات شرکت می‌کنیم.

راز آسمان پایتخت

معرفی محصول جدید تحت عنوان اینر گرود (Inner Grooved)

به گفته وی، شرکت بابک مس ایرانیان بیش از840 مدل لوله مسی را برای استفاده در فرایند تولید  سیستم‌های تهویه مطبوع تولید می‌کند. در همین راستا، امسال محصولی تحت عنوان اینر گرو (Inner Grove) را تولید و عرضه کرده که در سیستم‌های سرمایش و گرمایش، بهره‌وری و راندمان بالاتری دارد.

توسلی با اشاره به برخی از ویژگی‌های این محصول، توضیح داد: شیارهای مورب داخل لوله از مزیت‌های این محصول محسوب می‌شود. این ویژگی به افزایش سرعت حرکت مایع درون آن و در نهایت بهینه‌سازی مصرف و افزایش راندمان سرمایش و گرمایش منجر می‌شود.

بابک مس ایرانیان-کاماپرس

توسعه صادرات محصول

مدیر فروش شرکت بابک مس ایرانیان با اشاره به صادرات محصولات این شرکت به سایر کشورها، گفت: اکثر محصولات ما به کشورهای ارمنستان، ترکیه، عراق، افغانستان، سوریه، لبنان و ایتالیا صادر می‌شود.

این فعال حوزه صنعت درباره رعایت استانداردهای لازم در تولید سیستم‌های تهویه مطبوع و قطعات و ادوات مربوطه، توضیح داد: تولید لوله مسی در ایران مشمول استاندارد اجباری نبوده اما خود مجموعه برای اولین بار در سال 97 با همکاری سازمان استاندارد، استانداردی را برای لوله مسی تدوین کرده و در این راستا استاندارد تشویقی دریافت کرده است.

شرکت بابک مس ایرانیان اولین شرکت تولید کننده لوله مسی در ایران

وی با تاکید بر اینکه شرکت بابک مس ایرانیان اولین شرکت تولید کننده لوله مسی در ایران بوده که موفق به اخذ گواهی CE   شده است، گفت: یکی دیگر از وجوه تمایز این شرکت این است که کلیه محصولات آن تا 5 سال بیمه مسئولیت محصول دارد.

به گفته وی، یکی دیگر از ویژگی‌های شرکت بابک مس ایرانیان، تولید ماده اولیه محصول یا همان کاتد است که توسط خود شرکت به بهره برداری می‌رسد، به عبارت دیگر، تولید ماده اولیه توسط خود شرکت چک شده و نهایتا روش تولید ما هم روشی ثبت شده به نام خود شرکت است. روش تانک بیولیچینگ نام روش تخصصی ما برای تولید کاتد است. اختراع این روش در کشور کانادا انجام شده، اما ما پترن این روش را خریداری کردیم و در صورت ارائه آن به سایر کشورها، ذینفع هستیم. در همین رابطه سه پروژه در ارمنستان، قزاقستان و بندرامیرآباد ایران در حال اجرا داریم و کارخانه کاتد مس در این سه منطقه به زودی راه‌اندازی می‌شود.

بابک مس ایرانیان-کاماپرس

راه اندازی خط جدید کارخانه تا آذر ماه

وی درخصوص مشتریان اصلی این مجموعه بیان کرد: دو طیف محصول داریم؛ یکی برای مصرف کننده نهایی و دیگری برای استفاده به عنوان مواد اولیه کارخانه‌ها. کلاف مسی همان محصول مورد استفاده  مصرف کننده نهایی ست که در زمان نصب کولرگازی از آن استفاده می شود.

توسلی به برنامه‌های توسعه مجموعه اشاره و بیان کرد: شرکت بابک مس ایرانیان، با 5 سال عرضه عمده محصول در مرحله بلوغ قرار داشته و به توسعه سهم بازار فروش فکر می‌کند. در همین راستا، خط تولیدی جدیدی در کارخانه راه‌اندازی شده که حجم تولیدات را تا 1.5 برابر افزایش داده، بنابراین به فکر تعریف بازار مصرف جدید هستیم. این خط تولید جدید آذرماه رونمایی می‌شود.

مدیر فروش شرکت بابک مس در بخش پایانی این گفت‌وگو با اشاره به برخی چالش‌های این صنعت، بیان کرد: متاسفانه صنعت تهویه به شکل علمی در ایران رشد نکرده و به نوعی الگوبرداری می‌کند. همچنین در بخش R&D و تحقیق و توسعه بسیار ضعیف عمل می‌کند، مساله‌ای که برای توسعه و ارتقای محصول یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

گفتنی است، بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی تاسیسات ساختمان، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی تهران 13 تا 16 مهر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام

مرتبط با : انجمن تولیدکنندگان صنعت تهویه مطبوع ایرانبابک مس ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز