حساب صادرکنندگان چک برگشتی مسدود خواهد شد

مصطفی قمری‌وفا، مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی، اعلام کرد از هفته آینده به صورت آزمایشی طرح مسدود کردن حساب‌های بانکی دارندگان چک برگشتی در تمامی بانک‌های خصوصی و دولتی کشور اجرا خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اجرای آزمایشی این طرح با دستور علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی، انجام خواهد شد. این طرح یک فرآیند پیچیده است که برای انجام آن، برنامه‌ای کامل و گسترده صورت گرفته است. تقریبا برای مسدودی و رفع مسدودی حساب افراد باید 150 تست اتفاق می‌افتاد که امور مربوط به برنامه ریزی و عملیاتی شد. براساس قانون جدید چک ، پس از آن که غیرقابل پرداخت بودن چک یا کسری مبلغ آن در سامانه یکپارچه بانک مرکزی ثبت شد، این سامانه باید مراتب را به صورت برخط به تمام بانک‌ها و موسسات اطلاع رسانی کند. بعد از گذشت 24 ساعت از اطلاع رسانی مذکور، وجه نقد تمام حساب‌ها و کارت‌های بانکی به اندازه کسری مبلغ چک بلوکه خواهد شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

چگونه حساب دارندگان چک برگشتی رفع انسداد می‌شود؟

در صورتی که فردی چک برگشتی صادر کرده، می‌تواند از طریق برخی از کانال‌های ارتباطی معتبر و معرفی شده بانک مرکزی، از وضعیت مسدود شدن حساب خود باخبر شود. در حال حاضر روال اطلاع از بلوکه شدن حساب‌ها طولانی است. اگر فردی در زمره گروه صادرکنندگان چک برگشتی قرار دارد، هم اکنون باید به قوه قضئبه مراجعه کند تا این نهاد از طریق مکاتبه با بانک‌ها اقدامات لازم را انجام دهد. به گفته مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، قرار است به زودی این روال از طریق آنلاین و برخط انجام شود و افراد امکان اطلاع از حساب‌های بانکی خود را داشته باشند.

در صورتی که حساب فردی به علت کمبود مبلغ چک صادر شده، بلوکه شود، طبق روال فرد صادرکنندهباید رضایت شخص ذی نفع را به دست آورد و میزان کسری را به وی پرداخت کند. در این صورت حساب فرد از حالت انسداد خارج خواهد شد و امکان انجام کلیه فعالیت‌های بانکی وجود خواهد داشت.

انتهای پیام

مرتبط با : بانک مرکزی
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “حساب صادرکنندگان چک برگشتی مسدود خواهد شد

  1. علی گفته:

    امدو یارو چک برگشت طرف چک را گرفته وپاره کرده ایا حساب ان فرد مسدود میشه چکی که دست صاحب چک هستش حالا به دلیل پاره کر د باید حساب مسدوه زمانی باید مسدود بشه چکی به دادگاه بره یا حکم جلب را بگیرد نه برگشت زده اما جلبی نگرفته کسی میداند توضیع دهد ممنون

  2. حسینی گفته:

    ما سه نفر هستیم هر دفعه قرعه کشی سایپا وایران خودرو شرکت کردیم پس چرا اسم ما در نمیاد براچی دروغ میگید قرعه‌کشی میکنیم.اگه واقعی بود الان باید به اسم کل مردم تا حالا دراومده بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز