حداقل حقوق و دستمزد 1402 ؛ اولین اظهارات دولتی ها

به گفته رئیس بانک مرکزی افزایش 57 درصدی دستمزدها در سال آینده رقمی عجیب است که به هیچ‌وجه این افزایش صورت نمی‌گیرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از تسنیم، علی صالح‌آبادی اظهار کرد: کنترل افزایش حقوق به دست دولت است و قطعا افزایش حقوق 57 درصدی در سال آینده رقم نخواهد خورد زیرا این میزان، مبلغی عجیب‌وغریب است.

صالح‌آبادی ضمن اشاره به خط قرمز دولت و بانک مرکزی که کنترل نقدینگی است در ادامه اشاره کرد: دستمزدهای 1402 و اصلاح آن بر اساس سیاست دولت و مجلس در راستای کنترل تورم تصویب خواهد شد و افزایش دستمزد بخش خصوصی که در شورای عالی کار تعیین می‌شود نیز بهتر است با توجه به تورم صورت گیرد.

تورم و تاثیر آن در افزایش حقوق

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه توضیح داد: کاهش یا افزایش حقوق کارگران و کارمندان ارتباطی با بانک مرکزی ندارد. حقوق کارمندان در اختیار سازمان برنامه و بودجه همچنین حقوق کارگران از اختیارات شورای عالی کار است که برای کاهش یا افزایش حقوق باید آثار تورمی را نیز در نظر داشت.

آریاک سفر

این مقام مسئول درباره عدم انتشار آمار تورم در بانک مرکزی توضیح داد: تولید آمار در بانک مرکزی متوقف نشده و ما امکان انتشار را داریم اما طبق مصوبه‌ای انتشار آمار تورم بر عهده مرکز آمار است که منتشر می‌کند اما برای گزارش‌ها و سخن‌هایمان به آمار تولیدی بانک مرکزی استناد می‌شود.

وی درباره کاهش تورم نیز اشاره کرد: تورم از 59.3 درصد به 39.9 درصد رسیده و با آنکه کاهش یافته همچنان بالاست به همین دلیل مردم کاهش تورم را احساس نمی‌کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : بانک مرکزی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز