حباب سکه به ۱۶۰ هزار تومان رسید

حباب سکه در هفته گذشته رکورد زد و به زیر ۱۸۰ هزار تومان رسید. طبق اعلام نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران حباب سکه امروز نیز در محدوده ۱۶۰ هزار تومان قرار دارد و در هفته آینده هم کمتر می‌شود.

به گزارش کاماپرس، بازار رسمی سکه و طلا به دلیل محدودیت های کرونایی مثل دیگر اصناف تعطیل است، اما این تعطیلی دلیلی بر توقف نوسان در این بازار نیست.

براساس اعلام کشتی آرای عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با اینکه در هفته گذشته قیمت هر اونس طلای جهانی با افزایش سه دلاری همراه بود، اما در داخل کشور قیمت طلا و سکه ریزش داشت.

قیمت سکه تمام طرح قدیم ۲۰۰ هزار تومان کمتر شد و در آخرین قیمت‌های تعیین شده به ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه طرح جدید نیز با کاهش ۱۵۰ هزار تومانی به ۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسیده است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

آریاک سفر

قیمت نیم سکه با ۱۵۰ هزار تومان کاهش ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. ربع سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان قیمت دارد . قیمت سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی به یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسیده است.

همچنین قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در طول یک هفته اخیر با کاهش ۲۳ هزار تومانی حدود ۹۸۸ هزار تومان است.

قیمت سکه این هفته هم ارزان می شود

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره کاهش قیمت طلا و سکه در بازار تعطیل ایران می گوید: این ریزش قیمت‌ها در سکه و طلا در حالی است که در طول یک هفته اخیر، نرخ ارز فقط ۳۲۰ تومان کاهش داشته و به نسبت به افزایش قیمت هر اونس جهانی، این میزان کاهش قیمت‌ها تعادل ندارد.

بنابراین محاسبات انجام شده نشان می‌دهد که بیشترین سهم کاهش قیمت‌ها مربوط به حباب آن‌هاست و مابه‌التفاوت قیمت واقعی و قیمت‌های تعیین شده روی قطعات سکه، در حال کاهش است .

در هفته‌ای که گذشت، برای اولین بار حباب سکه به زیر ۱۸۰ هزار تومان رسید که طی یک سال گذشته، این میزان حباب یک رکورد جدید بود و تا ۱۶۰ هزار تومان هم حباب هر سکه تمام طرح جدید کاهش پیدا کرد.

به گفته نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران باتوجه به تعطیلی مجدد هفته پیش‌رو واحدهای صنفی و به‌تبع کاهش تقاضاها و کاهش معاملات به نظر می‌رسد که روند قیمت‌ها همچنان نزولی خواهد بود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار سکه و طلا، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز