جک جی 7 ؛ هر آنچه که باید بدانید

لست سکند

خودرو شاسی بلند جک جی 7 که از سال 2019 میلادی در چین با نام A5 به تولید می‌رسد، یکی از محصولات جدید شرکت کرمان موتور با ظاهری بسیار شیک‌تر و جذاب‌تر از تولیدات قبلی جک است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، محصولات خودروسازی جک از سال 1388 بر روی خط مونتاژ کرمان موتور در ایران قرار گرفتند. کرمان موتور پس از عرضه جک جی 3، جک جی 5 و همچنین راه‌اندازی برند کی‌ام‌سی برای محصولات جک و تولید وانت کی‌ام‌سی T8 و کراس‌اوور کی‌ام‌سی K7 به سراغ یک شاسی بلند جذاب با نام A5 در چین یا همان جک جی 7 در بازار ایران رفته است.

در همین زمینه بخوانید:

کاماپرس در ادامه این مطلب به بررسی مشخصات محصول جدید شرکت کرمان موتور با نام جک جی 7 می‌پردازد؛

راز آسمان پایتخت

مشخصات فنی جک جی 7

جک جی 7 به یک موتور توربوشارژ با قدرت 150 اسب بخار در زیر کاپوت مجهز است که این موتور به وسیله گیربکس CVT به چرخ‌های جلویی خودرو وصل می‌شود. این خودرو توانایی پیمایش 170 کیلومتر در ساعت با شتاب 10.5 ثانیه را دارد.

همچنین میزان مصرف سوخت این خودرو 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر با استاندارد آلایندگی یورو 6 و مخزن 55 لیتری اعلام شده است. فرمان جک جی 7 از نوع برقی و جنس رینگ‌های آن آلومینیومی است.

جک جی 7 با 540 لیتر ظرفیت در صندوق عقب، طول 4772 میلی متری و عرض 1820 میلی متری یک شاسی بلند 5 سرنشینه بزرگ محسوب می‌شود.

این خودرو یک مدل برقی با پیشرانه‌ای با قدرت 192 اسب بخار و توانایی پیمایش 530 کیلومتر با هر بار شارژ را نیز دارد.

جک جی 7 چه آپشن‌ها و امکاناتی دارد؟

جک جی 7 به نسبت محصولات قبلی جک یک خودروی جذاب محسوب می‌شود و کرمان موتور در در زمینه امکانات رفاهی این خودرو تاحدی عمل کرده است.

از امکانات رفاهی جک جی 7 می‌توان به سانروف، آینه بغل برقی، گرم کن آینه بغل، صندلی برقی راننده و سرنشین جلو، تهویه اتوماتیک، ورود و استارت بدون کلید و نمایشگر اطلاعات و سرگرمی اشاره کرد.

ضمن این‌که جک جی 7 به آپشن‌های امنیتی متعددی چون کیسه هوا، ناوبری، اتولایت، ترمز کمکی، ترمز ضدقفل، سنسور عقب و انواع سیستم کنترل پایداری، کشش، ایستایی در سربالایی و کروز کنترل مجهز شده است.

طراحی ظاهری جک جی 7

جک جی 7 که توسط طراحان  ایتالیایی تورین طراحی شده، از نظر ظاهری یک خودروی جذاب به حساب می‌آید. این خودرو دارای بدنه لیفت بک و جلوپنجره ذوزنقه با میله‌های عمودی کروم است. در طراحی بخش کناری جک جی 7 از خطوط برجسته‌ای از بالای گلگیر تا در صندوق استفاده شده است. همچنین چراغ‌های عقبی این خودرو به صورت باریک و نواری بر روی صندوق کوتاه آن طراحی شده‌اند.

گفتنی است، فضای کابین داخلی جک جی 7 نیز با الهام از طراحی مینیمال بسیار جذاب و مدرن است. فضای داخلی این خودرو دارای یک نمایشگر 10 اینچی میان داشبورد و دریچه‌های تهویه در دو طرف آن است.

رقبای جک جی 7 در بازار چین

در حال حاضر خودروی جک جی 7 در بازار چین با چندین خودرو مانند بستیون B70، جیلی امگرند GL، ام‌جی 5، چانگان ایدو پلاس و  چری آریزو 6 GX، به طور مستقیم به رقابت می‌پردازد.

قیمت جک جی 7

جک جی 7 مدل 2020 که از سال 99 در بازار چین به فروش می‌رسد دارای قیمتی در حدود 12 تا 14 هزار دلار در مدل دنده‌ای  قیمت مدل دنده‌ای و قیمتی حدود 14 تا 16 هزار دلار در مدل اتومات آن است. با توجه به این قیمت در بازار چین، به نظر می‌رسد جک جی 7 در بازار خودروی ایران نزدیک به 800 تا 900 میلیون تومان توسط کرمان موتور قیمت‌گذاری شود. این خودرو در حال حاضر در در پنج رنگ قرمز، سفید، سبز، خاکستری و مشکی قابل سفارش است.

مرتبط با : کرمان موتور
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز