جوکر گیشه را غافلگیر کرد

لست سکند

فیلم جوکر 2019 اثر تاد فیلیپس کارگران آمریکایی که برنده 2 جایزه اسکار 2020 شد، همچنان در حال رکوردشکنی در گیشه است و این در حالیست که سازندگان این فیلم هرگز فروش بالای آن را پیش بینی نمی‌کردند.
به گزارش کاماپرس؛ اثر پرحاشیه و قابل بحث جوکر تاکنون موفقیت‌های مالی و سینمایی زیادی برای DC به همراه داشته است. این اثر، نخستین فیلم کامیک بوکی بود که توانست با ۱۱ نامزدی در اسکار، شرکت کند و پس از برگزاری مراسم اسکار ۲۰۲۰ در ۲۱ بهمن ۹۸ با کسب ۲جایزه اسکار به کار خود پایان داد. این در حالی بود که علاوه بر این ۲ مجسمه اسکار، فیلم جوکر توانسته بود جایزه اصلی فستیوال فیلم ونیز2019 را هم از آن خود کند.

جوکر ؛ پرفروش‌ترین فیلم بادرجه R در تاریخ سینما

اما به‌تازگی گزارش‌هایی درباره مناسبات مالی مربوط به فروش فیلم جوکر که توانست عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال گذشته میلادی را کسب کند، منتشر شده است که نشان می‌دهد، یکی از قابل تامل‌ترین فیلم‌های امروز سینمای جهان گیشه را غافل‌گیر کرده است. چنان که «ددلاین» گزارش داده ، این فیلم که نام خود را به‌عنوان پرفروش‌ترین فیلم بادرجه R در تاریخ سینما ثبت کرده و به فروشی ۰۷/ ۱ میلیارد دلاری دست یافته، با بودجه‌ای متوسط از سوی کمپانی برادران وارنر ساخته شد.

این در حالی است که به‌تازگی گزارش شد، با توجه به فروش ۰۷/ ۱ میلیارد دلاری «جوکر» این فیلم در مجموع سودی ۸۳۰ میلیون دلاری را از فروش جهانی خود کسب کرده است. گفته شده با همه هزینه‌هایی که در بازار بین‌المللی از مرحله ساخت تا تبلیغات و توزیع برای فیلم شده در مجموع برای «جوکر» ۳۹۳ میلیون دلار هزینه شده که شامل ۷۰ میلیون بودجه تولید، ۱۲۰ میلیون بودجه تبلیغات و بازاریابی جهانی فیلم، ۵۴ میلیون دلار هزینه‌های ویدئو، ۱۰۵ میلیون دلار مشارکت‌ها، ۳۳ میلیون دلار هزینه‌های متفرقه و ۱۱ میلیون دلار مالیات‌ها و بهره بوده است.

راز آسمان پایتخت

فیلیپس که با ساخت این فیلم تلاش داشت تا روایتی متفاوت از دنیای کمیک بوک‌ها را ارائه کند، از شخصیت فیلم‌های دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ مانند «راننده تاکسی» و «سلطان کمدی» ساخته اسکورسیزی، «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» میلوش فورمن و «سرپیکو» سیدنی لومت الهام گرفت تا به روایتی متفاوت برسد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز