جنگ خودروسازان چینی در استرالیا

تور لحظه آخری-کاماپرس

دو غول خودروسازی چینی جنگ قیمتی را به راه انداخته‌اند که هدفشان کاهش قیمت‌ها برای کسب عنوان ارزان‌ترین خودروی الکتریکی در استرالیا است. به گزارش کاماپرس، سه روز پس از اینکه برند چینی ام جی اقدام به معرفی خودروی الکتریکی جدید ام جی 4 با قیمت 38 هزار و 990 دلار کرد، شرکت بی‌وای‌دی هم فوراً مدل دلفینش را با قیمت 38 هزار و 890 دلار به بازار استرالیا عرضه کرد.

البته بعد از اعمال هزینه‌های حمل و نقل و گمرک، احتمالاً قیمت این دو خودرو نزدیک به 40 هزار شود.

هر چند، مسئول فروش محصولات بی‌وای‌دی در استرالیا امروز اعلام کرد که تفاوت 100 دلاری بین دو خودروساز یادشده کاملاً تصادفی بوده است، چون روند قیمت‌گذاری خودرو یک فرآیند چند ماهه است.

ثبت سفارشات برای دلفین – دومین مدل تولید انبو بی‌وای‌دی در استرالیا – از ساعت 8 شب 22 ژوئن 2023 آغاز شده است.

راز آسمان پایتخت

هر پنج خودروی الکتریکی موجود در استرالیا با قیمت کمتر از 50 هزار دلار توسط چین عرضه می‌شود. شرکت‌های چینی فعال در استرالیا شامل بی‌وای‌دی، ام جی و هاوال هستند.

خودروهای الکتریکی چینی در استرالیا شامل سه مدل می‌شوند: دینامیک سطح پایه و پریمیوم دوربرد، که هر دو امسال عرضه می‌شوند. شایان ذکر است که عرضه مدل اسپورت از سال آینده آغاز می‌شود.

خودروی دلفین از نظر انداره مثل تویوتا کرولا یا هیوندا آی 30 است، اما تقریباً 10 هزار دلار ارزان‌تر از سایر خودروهای بی‌وای‌دی در استرالیا است.

دلفین حتی از ماشین‌های هم‌رده هاچ‌بکی بنزینی هم مقرون‌به‌صرفه‌تر است. به عنوان مثال، قیمت مزدا 3 جی 25 جی تی در استرالیا 38 هزار و 420 دلار است. یا هیوندای آی 30 حدود 37 هزار و 300 دلار قیمت‌گذازی شده است.

بیشتر بخوانید:

خودروی دلفین موتور الکتریکی 70 کیلوواتی بر 180 نیوتن متری دارد و مجهز به یک بسته باتری 44.9 کیلووات در ساعت است. در نتیجه، دلفین برای 340 کیلومتر رانندگی مناسب است. شتاب صفر تا 100 کیلومتر این خودرو 12.3 ثانیه اعلام شده است.

نسخه پریمیوم قدرتمندتر با موتور الکتریکی 150 کیلووات/310 نیوتن متر و باتری 60.48 کیلووات ساعتی برای 427 کیلومتر رانندگی بی‌وقفه طراحی شده است.

خودروی ام جی 4 که 38 هزار و 990 دلار قیمت دارد، صفر تا 100 کیلومتر را در 7.7 ثانیه می‌پیماید و قابلیت رانندگی بی‌وقفه تا 350 کیلومتر را دارد.

ویژگی‌های جانبی این خودرو شامل صفحه نمایش لمسی چرخشی 12.8 اینچی، قابلیت اتصال به ماهواره و دارا بودن جدیدترین قابلیت‌های ایمنی پیشرفته است.

بی‌وای‌دی دلفین 2023 را اکنون می‌توان در استرالیا سفارش داد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “جنگ خودروسازان چینی در استرالیا

  1. سهیل عبادی گفته:

    چین ماشینای درجه ۳ و ۴ اش میده به ما درجه یکم برای کشورهای اروپایی یا آمریکاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز