جنگنده سوخو ۳۵ برترین جنگنده تاریخ ارتش روسیه شد

نشریه امریکایی National Interest جنگنده Su-35S از نسل 4++ را یکی از بهترین ها در جهان عنوان کرد و نوشت آنچه این جنگنده روسی را نسبت به دیگر رقبایش متمایز می کند چندگانه بودن کاربرد این جنگنده و تنوع در استفاده از تسلیحات مختلف است.

این هواپیمای رزمی که کمی پیش از فروپاشی شوروی سابق و برای به دست آوردن برتری در نبردهای هوایی طراحی شده قادر است حملات موثری نیز به اهداف زمینی و دریایی انجام دهد.

به گزارش کاماپرس و به نقل از راسیسکایا گازتا، نویسندگان NI ضمن بررسی ویژگی های Su-35S در آخرین مطلب خود نسبت به اخباری مبنی بر دریافت سه جنگنده چند منظوره از آخرین نسخه Su-35S توسط وزارت دفاع فدراسیون روسیه توجه کرده اند.

گفته می شود وزارت دفاع روسیه قرارداد تحویل 50 فروند از این جنگنده های جدید را با شرکت سازنده به امضا رسانده است. طبق گزارش ها دو فروند از این سه جنگنده جدید به مرکز آموزش پرسنل هوایی و آزمایشات نظامی در لیپتسک و جنگنده سوم جهت انجام ماموریت های نظامی به کومسومولسک نا آمور منتقل می شوند.

آریاک سفر

به نوشته NI، Su-35S یک جنگنده چند منظوره فوق العاده با مانور پذیری بی نظیر است که بر اساس فناوری های نسل پنجم ساخته شده است. این جنگنده از ویژگی های پیشرفته ای همچون سیستم مدیریت اطلاعات بهینه یافته و موتورهایی با افزایش قدرت و رانش بهره می برد. موتورهای جدید به Su-35 اجازه می دهند بدون نیاز به استفاده از محفظه احتراق، سرعت جنگنده را به سرعت مافوق صوت (حداکثر 2500 کیلومتر در ساعت) افزایش دهد ، که این ویژگی با عملکرد جنگنده های نسل پنجم مطابقت دارد.

Su-35S توانایی حمله به اهداف زمینی و دریایی، از جمله تاسیسات زیرساختی تحت پوشش سیستم های دفاع هوایی و در فاصله قابل توجهی از آشیانه را نیز دارد.. این جنگنده می تواند موشک های هوا به هوا را با برد حداکثر 300 کیلومتری (موشک R-37) پرتاب کند و همچنین توانایی حمل موشک کروز ضد کشتی سنگین Onyx را دارد. این موضوع بدون احتساب بسیاری از انواع موشک های هوا به زمین و بمب های هوایی سبک تر است. در مجموع ، Su-35S دارای 12 نقطه تعلیق تسلیحاتی است و مجموع بار جنگی آن به هشت تن می رسد که آن را به یکی بهترین جنگنده تاریخ شوروی و روسیه تبدیل می کند.

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز