جنگنده اف 35 های امریکایی در نزدیکی مرز روسیه رژه تهاجمی رفتند

لست سکند

ایالات متحده طی تمریناتی در آلاسکا که هواپیماهای سوخت رسان و جنگنده اف 35 ها نیز در آن شرکت داشتند، بیش از 30 جنگنده خود را به نزدیکی مرز با روسیه ارسال کرد.

به گزارش کاماپرس و به نقل از تاس، ارتش آمریكا تمریناتی را در آلاسكا انجام داد كه جنگنده های نیروی هوایی و گارد ملی آمریكا و همچنین هواپیماهای سوخت رسان در آن مشارکت داشتند. خبر این تمرینات در بیانیه ای در وب سایت نیروی هوایی ایالات متحده منتشر شده است.

به گفته دیوید اسکالیکی سخنگوی نیروی هوایی ایالات متحده، این ماموریت با نام “تمرین هشدار” در تاریخ 18 دسامبر علی رغم شیوع ویروس کرونا ، شرایط سخت جوی و این موضوع که تاریخ مذکور یکی از کوتاهترین روزهای سال است، انجام شد. همانطور که در بیانیه اعلام شده است ، دو تانکر KC-135 Stratotanker و همچنین بیش از 30 جنگنده و بمب افکن در آن حضور داشتند که شامل F-35A Lightning II و F-16 Fighting Falcon بوده است.

در این بیانیه از محل دقیق تمرینات نام برده نشده است اما گفته شده جنگنده ها با آرایش نزدیک به حالت جنگی و فاصله نزدیک حرکت می کردند.

راز آسمان پایتخت

ژنرال کنت ویلسبک ، فرمانده نیروی هوایی ایالات متحده در اقیانوس آرام و هند ، در ماه نوامبر گفته بود که پنتاگون هنوز تصمیم نگرفته است که آیا پایگاه های مضاعفی جهت استفرار جنگنده های نسل پنجم جنگنده F-35 نیروی هوایی ایالات متحده در منطقه آسیا و اقیانوسیه ایجاد شود یا خیر و تنها پس از این موضوع می توان در مورد محل احتمالی ساخت این پایگاه صحبت کرد. وی افزود، در حال حاضر ، تنها مکانی که نیروی هوایی ایالات متحده دارای F-35 است ، پایگاه ایلسون در آلاسکا است.

F-35 جدیدترین جنگنده نسل پنجم چند منظوره است که با فناوری کاهش قابلیت شناسایی یا رادارگریزی و توانایی حمل سلاح هسته ای طراحی شده است. لازم به ذکر است که جنگنده بمب افکن های F-35 تفنگداران دریایی ارتش آمریکا در دو پایگاه در ژاپن مستقر هستند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار تسلیحات، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز