جنجالی ترین خودروهای جنرال موتورز + تصاویر

تور لحظه آخری-کاماپرس
شرکت خودروسازی جنرال موتورز از زمان تأسیس خود در سال ۱۹۰۸ بیش از ۵۰۰ میلیون خودرو را با نام‌های تجاری مختلف تولید کرده است. اما برخی از این مدل‌ها به دلایل مختلف سر و صدای بیشتری به پا کردند و حتی باعث برانگیختن و بحث و جدل در میان طرفداران این برند شدند. در این مطلب به معرفی جنجالی‌ترین خودروهای جنرال موتورز می‌پردازیم.
برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

پونتیاک فیرو (۱۹۸۴)

فیرو یک نمونه منحصر به فرد از یک خودروی اسپرت دو سرنشینه آمریکایی بود. مقرون به صرفه بودن آن، افراد زیادی را به خود جلب کرد اما در آخر مشخص شد این مدل آنقدرها هم که به نظر می رسید اسپورت نیست و موتور آن پتانسیل احتراق بالایی دارد. بنابراین تولید فیرو در آگوست ۱۹۸۸ متوقف شد.
بیشتر بخوانید:

هامر اچ۱ (۱۹۹۲)

هامر در اصل نسخه غیرنظامی خودروی نظامی هاموی بود و در ابتدا مورد توجه زیادی قرار گرفت. اما می‌توان گفت اکثر خریداران این خودرو پس از مدتی از خرید خود پشیمان می‌شدند. هامر اچ۱ خودرویی فوق سنگین و بسیار پرمصرف بود که در اغلب موارد فقط برای فخر فروشی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

جنرال موتورز ای‌وی۱ (۱۹۹۶)

درست است ای‌وی۱ اولین خودروی برقی جنرال موتورز نبود، اما اولین خودرویی بود که از ابتدا طراحی شد تا فقط با باتری کار کند. این خودروها به مشتریان اجاره داده می شدند و در بیشتر موارد پس از پایان برنامه پس داده می‌شدند. جنرال موتورز خود اعتراف کرد امکان سودآوری ای‌وی۱ وجود ندارد.

پونتیاک آزتک (۲۰۰۱)

بسیاری معتقدند آزتک یک کراس اور شاسی بلند کاربردی بود که از بسیاری از جهات، جلوتر از زمان خود بود. اما همه این نکات مثبت نمی‌تواند تنفر عمومی نسبت به ظاهر این خودرو را بپوشاند. به زبان ساده آزتک به نظر بیشتر مردم اصلا زیبا نبود.

شورولت اس‌اس‌آر (۲۰۰۳)

اس‌اس‌آر برای داشتن ترکیبی کلاسیک از یک پیکاپ و کروکی مورد انتقاد قرار گرفت. این خودرو در ابتدا از یک موتور ۵.۳ لیتری هشت سیلندر استفاده می‌کرد که پس از دو سال با یک موتور ۶ لیتری جایگزین شد. با این حال نه عملکرد و نه هندلینگ آن خوب نبودند و تنها ۲۰ هزار نفر بخاطر ظاهر عجیبش به آن جذب شدند.
انتهای پیام
راز آسمان پایتخت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز