جزئیات وام دانشجویان دکترا اعلام شد

مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از افزایش مبلغ انواع وام های دانشجویی و بهبود امکانات خوابگاهی در دوران بعد از کرونا خبر داده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مسعود گنجی گفته است: در دوره کرونا سعی داریم امکانات تمامی خوابگاه‌های کشور را ارتقا دهیم و سطح خدمات رستوران‌ها و غذاخوری‌های دانشگاه‌ها را بالا ببریم. وام‌هایی هم که دانشجویان به آن‌ها نیاز دارند از طرف صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم پرداخت خواهد شد. در این زمینه هم هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا دانشجویان مشکلی نداشته باشند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

ضمنا گنجی از ارائه وام ودیعه مسکن به دانشجویان خوابگاهی هم خبر داده است. بر اساس این خبر، وام ویژه دانشجویان دکترا هم پرداخت خواهد شد که به مبلغ یک میلیون تا ۳ میلیون تومان است و اقساط آن طی ۳تا ۶ ماه بازپرداخت می‌شود.

آریاک سفر

این وام هم مانند دیگر تسهیلات دانشجویی است و با ضمانت یک فرد در دفترخانه امکان دریافت آن وجود دارد. وام دانشجویان دکترا به دو صورت پرداخت می‌شود. یک نوع آن توسط بانک طرف قرارداد دانشگاه هر سه ماه یکبار به افراد واجد شرایط اعطا می‌شود و مدل دیگر هم پرداخت آن از منابع صندوق رفاه دانشجویان هر ۶ ماه یکبار صورت می‌گیرد.

مبلغ کلی وام ویژه دانشجویان دکترا

لازم به ذکر است که مدت استفاده از وام ویژه دکترا تخصصی ناپیوسته حداکثر هشت نیم سال تحصیلی در طول مقطع تحصیلی بوده و مبلغ تسهیلات به صورت ماهیانه یک میلیون تومان است و در سال به 12 میلیون تومان می‌رسد. اما رئیس صندوق رفاه دانشجویان اعلام کرده که این مجموعه در تلاش است تا مبلغ وام ویژه دکترا را افزایش دهد.

به گفته رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برخی دانشگاه‌ها در زمینه وام‌های دانشجویی مشکلاتی داشتند که آن‌ها هم رفع شده و اکنون در این خصوص مانعی برای دانشجویان نیست.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز