جزئیات واردات خودروهای کارکرده به کشور

لست سکند

از سال 97 واردات خودروهای خارجی به کشور ممنوع شد. این ممنوعیت تا سال جاری ادامه داشت تا اینکه مجلس اجازه وارد کردن خودرو را به وزارت صمت داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس اکنون پس از صدور مجوز برای وارد کردن خودروهای نو، اجازه واردات خودروهای کارکرده به کشور نیز صادر شد. در ادامه کاماپرس به شرح این خبر می‌پردازد.

مصوبه مجلس برای واردات خودروهای کارکرده

در جلسه‌ای علنی که مجلس در روز شنبه 13 اسفندماه برگزار کرد، بند الحاقی 3 تبصره 7 لایحه بودجه سال آینده به تصویب رسید. این بند مربوط به بخش هزینه‌ای بودجه که در خصوص واردات خودروهای کارکرده به کشور است، اجازه وارد کردن خودروهایی با عمر کم‌تر از پنج سال را به وزارت صمت داد.

 

راز آسمان پایتخت

به گزارش ایسنا هدف از این مصوبه تنظیم کردن بازار خودرو، گسترش حمل و نقل عمومی، کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت و تقلیل تصادف‌های جاده‌ای عنوان شده است. این مصوبه تنها مربوط به خودروهای سواری نبوده و انواع خودرو همانند کامیون، اتوبوس، کشنده و … شامل این قانون می‌شوند. تأییدیه سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای و سازمان شهرداری‌ها و دهداری‌ها برای واردات خودرو توسط وزارت صمت ضروری است.

بیشتر بخوانید:

وزارت کشور، صمت، راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور آئین‌نامه اجرایی این بند را تدوین خواهند کرد. در این آئین‌نامه بر ضرورت تأمین قطعات، خدمات پس از فروش و معاینه فنی تأکید می‌شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “جزئیات واردات خودروهای کارکرده به کشور

  1. مهدی گفته:

    باسلام به نظربنده بهترین مصوبه درخصوص حمایت از مصرف کننده می باشد ولی خداکنم شرکتهای خودرو سازی داخلی هیچ نقشی نداشته باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز