جزئیات لایحه بودجه 1402 ؛ عدم تناسب افزایش حقوق با تورم

براساس لایحه بودجه 1402 که نمایندگان مجلس در جریان جزئیات آن قرار گرفته‌اند، قیمت هر بشکه نفت معادل 80 دلار، میزان افزایش حقوق کارکنان دولت 20 درصد و میزان افزایش یارانه نقدی 10 درصد خواهد بود که البته این لایحه از سوی هیات رئیسه مجلس اعلام وصول نشده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص جزئیات لایحه بودجه توضیح داد: در لایحه بودجه 1402 میزان افزایش حقوق کارکنان دولت 20 درصد در نظر گرفته شده که با توجه به وضعیت، این میزان تغییر خواهد کرد زیرا با تورم تناسب ندارد.

براساس گزارش منتشر شده در دنیای اقتصاد، ولی اسماعیلی توضیح داد: سهم مالیات‌ها در درآمد دولت 20 درصد افزایش داشته است. سال گذشته میزان درآمد بودجه از مالیات 40 درصد بود که در سال آینده 50 تا 60 درصد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

طبق گفته اسماعیلی میزان درآمد دولت از محل فروش نفت همانند سال گذشته روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه خواهد بود و محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این باره افزود که میزان درآمد دولت از محل مالیات در بودجه 1402 حدود 50 درصد و درآمد از محل فروش نفت نیز 25 تا 30 درصد خواهد بود که مابقی درآمد بودجه نیز از سایر روش‌ها همچون انتشار اوراق است.

پورابراهیمی همچنین اظهار کرد: در سال 1401 درآمد بودجه از محل مالیات 42 درصد بوده است. درآمد مالیاتی 105 درصدی بوده که میزان مالیات بیش از درآمد، تحقق پیدا کرده است که بر همین اساس درآمد حاصل از مالیات در لایحه بودجه 1402 بیش از سال 1401 است. البته بودجه اعلام وصول نشده و بهتر است تغییری در آن ایجاد شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز