جذابتر شدن ETF با کاهش زمان امکان معامله به یک ماه

تور لحظه آخری-کاماپرس

شواری عالی بورس در جلسه عصر امروز خود،  کاهش زمان امکان معاملات صندوق های واسطه گری مالی دولت موسوم به صندوق های ETF  با نماد دارا یکم را از 2 ماه به یک ماه تصویب کرد.

به گزارش کاماپرس شورای عالی بورس در جلسه امروز خود یکی از مواردی را که موجب استقبال نسبتا سرد مردم از سرمایه گذاری در صندوق های واسطه گری مالی دولت موسوم به صندوق های قابل معامله  ETF شده بود را اصلاح و زمان امکان معاملات واحدهای این صندوق ها را از 2 ماه به یک ماه کاهش داد.

فردا چهارشنبه 31 اردیبهشت ماه 1399  آخرین مهلت پذیره نویسی بدون نیاز به کد بورسی واحدهای صندوق های قابل معامله ETF در بانک های عامل یا خرید واحدهای صندوق های قابل معامله ETF از طریق سیستم معاملات آنلاین کارگزاری ها است.

با توجه به قرار داشتن سهام 5 شرکت بانکی و بیمه ای شامل بانک های تجارت، ملت و صادرات و بیمه های اتکایی امین  و البرز در سبد سهام صندوق های قابل معامله ETF این سهام از ریسک پائین تر نسبت به دیگر سهام بازار سرمایه برخوردار است ضمن آن که دولت برای جذاب تر شدن این سهام تخفیف 20 درصدی را برای آن درنظر گرفته است.

راز آسمان پایتخت

هر یک واحد صندوق های قابل معامله ETF مبلغ 10 هزار تومان قیمت گذاری شده  و سقف خرید هر کد ملی 2 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز