جدیدترین متدهای طراحی داخل ساختمان با چوب

طراحی فضاهای مختلف خانه
لست سکند

امروزه از چوب با بافت و رنگ های متفاوت در فضای مختلف دکور خانه استفاده می شود. شاید به جرات بتوان گفت چوب، فضایی خلق می کند که هیچ عنصر دیگری در معماری توان رقابت با آن را ندارد. از جمله چوب های پرکاربردی که در جدیدترین متدهای طراحی داخل ساختمان با چوب از آن استفاده می شود، می توان به چوب ترمو، بامبو و ساج اشاره کرد. این چوب ها در اشکال و مدل های گوناگون به کمک ابزارهای مختلف مانند میخ تیپو، چسب، تیغ و غیره در فضاهای داخلی خانه نصب می شوند.

طراحی داخلی ساختمان با چوب های مختلف

امروزه در معماری داخلی سعی بر این است که از چوب های مختلف در طراحی داخلی استفاده شود. به این علت که انواع چوب می توانند یک محیط ارگانیک و طبیعی ایجاد کنند و حس زندگی و شادابی در فضا را افزایش دهند. از همین رو افراد زیادی به دنبال استفاده از طراحی داخل ساختمان با چوب هستند.

طراحی داخل ساختمان با چوب ترمو

ترمو چوبی است که در دمای 180 تا 215 درجه سانتی گراد فرآوری می شود. این چوب معمولا برای نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی به کار می رود. در فرآیند تولید چوب ترمو ازهیچ ماده شیمیایی استفاده نمی شود. همین ویژگی برای ترمو، سازگاری بالایی با طبیعت ایجاد می کند.

چوب ترمو برای کسانی که در ارتباط با آن قرار می گیرند بی خطر است و برای اتاق کودکان و افرادی که حساسیت پوستی و تنفسی دارند، بسیار مناسب است. این محصول نسبت به چوب مقاوم تر بوده و حدود 50 درصد، رطوبت کمتری دارد و باعث گپ و لانه گزینی حشرات و کرم ها نمی شود.

از ترمو در روکش سقف و کف پوش نیز استفاده می شود. به طور کلی می توان در هر گوشه خانه به صورت گسترده یا تلفیقی با متریال دیگری از آن استفاده کرد.

راز آسمان پایتخت

طراحی داخل ساختمان با چوب بامبو

چوب بامبو به علت شکل زیبا و جذابش امروزه جزء جدیدترین متدهای طراحی داخل ساختمان با چوب  شناخته می شود. چوب بامبو در پوشش دیوارها، ساخت دکوری ها، مبلمان و اجرای پارتیشن کاربرد دارد.

طراحی داخلی ساختمان و دکور با چوب ساج

چوب ساج در بین طراحی های داخلی خانه، یکی از مقرون به صرفه ترین چوب ها است. این چوب به دلیل ساختار و بافتی که دارد گزینه بسیار مناسبی برای تهیه قاب، چهارچوب سرویس خواب و ساخت کابینت ها می باشد. همچنین چوب ساج به دلیل خاصیت ضد آب بودنش می تواند در بیرون خانه در فضای باز نیز به کار رود.

استفاده از چوب در طراحی فضاهای مختلف خانه

به جرات می توان گفت امروزه یکی از جدیدترین متدهای طراحی داخل ساختمان با چوب است. زیرا این متریال بی نظیر طبیعت، فضایی با حس طبیعی و دلنشین برای افراد به ارمغان خواهد آورد. در ادامه بخش های مختلف یک خانه که امکان طراحی و تزیین آن با چوب وجود دارد به شما معرفی می کنیم.

طراحی داخلی دکوراسیون آشپزخانه با چوب

دکوراسیون آشپزخانه با چوب

استفاده از چوب در دکوراسیون آشپزخانه بسیار شیک و مدرن است. کابینت های چوبی باعث لوکس تر شدن آشپزخانه خواهد شد؛ به ویژه اگر از رنگ چوب سفید یا زرد استفاده شود. در صورتی که امکان استفاده از چوب ندارید می توانید ام دی اف یا روکش چوب به کار ببرید. فراموش نکنید استفاده از چوب، باعث گرم شدن فضای آشپزخانه شما می شود.

طراحی فضا ناهارخوری و نشیمن با چوب

یک ایده ناب در طراحی فضای ناهارخوری استفاده از چوب می باشد. معمولا میز، صندلی و نیمکت های چوبی طرفداران زیادی دارد. این موضوع را نمی توان انکار کرد که فضای نشیمن چوبی، دنج تر و زیباتر خواهد بود. همچنین استفاده از مبلمان و کفپوش چوبی، فضا را به کانونی گرم و جذاب برای خانواده ها تبدیل می کند.

داشتن فضای ناهارخوری و نشیمن با دیوارپوش و کفش پوش چوبی با این که هزینه بالایی خواهد داشت، ولی فضای دلنشین و گرمی برای شما فراهم می کند. توصیه می شود برای اینطور فضاها از چوب روسی استفاده کنید، چون فضای بزرگتر و دلبازتری برای شما ایجاد می کند.

طراحی سقف با چوب

برای پوشش سقف می توان از چوب روسی که سبک و ارزان است، استفاده کرد. اگر به دنبال طرح های جدید و خاص هستید، توصیه می شود حتما در سقف خانه خود، از چوب هر چند کم استفاده کنید؛ این کار باعث متمایز شدن دکوراسیون منزل شما می شود. همچنین استفاده از چوب حس و حال گرم تر و بهتری به منزل شما می دهد.

از دیگر استفاده های طراحی داخل ساختمان با چوب

طراحی داخل ساختمان با چوب

از دیگر استفاده های چوب می توان به کنسول ها و لوسترها اشاره کرد. استفاده از کنده چوب طبیعی بلا استفاده در طبیعت، می تواند در فضای خانه بسیار جالب و خلاقانه باشد. یک لوستر چوبی در فضای پذیرایی، اتاق نشیمن یا فضای ناهارخوری، بسیار زیبا و دلپسند خواهد بود. البته این نکته قابل توجه است که استفاده از محصولات چوبی ممکن است هزینه زیادی برای شما داشته باشد.

در جدیدترین متدهای طراحی داخل ساختمان با چوب، استفاده از پله و راه پله چوبی بسیار کاربرد دارد. به علت هزینه های ساخت و اجرا هر کسی به دنبال این روش نیست و برای کسانی مناسب است که دکوری متفاوت برای منزلشان می خواهند و هزینه اجرا برای آن ها اهمیتی ندارد.

نکات مهم در طراحی داخل ساختمان با چوب

  1. طراحی داخلی ساختمان با چوب، هزینه های زیادی در بر دارد. پس تا جایی که امکان دارد، باید با کمترین هزینه بتوانیم بهترین طراحی را داشته باشیم.
  2. برای حفظ حالت طبیعی در طراحی دکوراسیون، استفاده از چوب با داشتن گره، طرح و رنگ طبیعی می تواند حس گرمی طبیعت را به محیط وارد کند.
  3. در طراحی داخل ساختمان با چوب باید این نکته را در نظر داشته باشید که هر نوع چوبی را نمی توانید استفاده کنید. به عنوان مثال چوب سفید فقط برای مبلمان مناسب است و برای سقف و دیوارها استفاده نمی شود.
  4. در طراحی داخلی با چوب حتما به نورپردازی دقت کنید. نورپردازی مناسب، کمک زیادی به تاثیرگذاری طراحی شما خواهد کرد.
  5. سعی کنید داخل ساختمان از طیف های رنگی مختلف استفاده نکنید چون این کار باعث شلوغ شدن فضا خواهد شد.

در پایان، بهترین ایده برای طراحی داخل ساختمان با چوب

امروزه به علت حس گرمی و آرامشی که در چوب وجود دارد، در طراحی های داخلی ساختمان به شدت مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله چوب های پرکاربرد می توان به چوب ترمو، بامبو و ساج اشاره کرد. این چوب ها با کمک طراحی مدرن و خلاقیت طراحان، می توانند فضایی ناب در قسمت های مختلف خانه مانند پذیرایی، اتاق نشیمن، آشپزخانه و دکورها ایجاد کنند و رنگ و بوی تازه ای به زندگی شما بخشند.

انتهای پیام

مرتبط با : نویان پارس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز