جدیدترین شرایط دریافت ویزای شینگن

ویزای شینگن-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

ویزای شینگن برای اتباع خارج از حوزه شینگن صادر می‌شود و به آنان اجازه می‌دهد که به مدت 90 روز به صورت آزادانه به کشورهای اروپایی عضو شینگن سفر کنند. با داشتن ویزای شینگن می‌توان به 27 کشور اروپایی نظیر نروژ، بلژیک، آلمان، ایسلند، فرانسه، ایتالیا، هلند، سوئیس، سوئد و اسپانیا بدون نیاز به ویزا سفر کرد که اگر کسی بخواهد بدون ویزای شینگن به این کشورها سفر کند، نه تنها باید هزینه بیشتری پرداخت کند، بلکه باید در هر بار سفر به آن‌ها برای دریافت ویزا، وقت بسیاری صرف کند.

کاماپرس در این گزارش، شرایط، مدارک و هزینه‌ دریافت ویزای شینگن را بررسی کرده است.

انواع ویزای شینگن

ویزای یو ‌اس ‌وی (USV) یا همان ویزای توریستی شینگن به انواع ویزای A و  Bو  C تقسیم می‌شود که در ادامه به هریک از آنها پرداخته شده است.

ویزای شینگن نوع A: ویزای فرودگاهی یا Airport Transit Visa یکی از انواع ویزای شینگن بوده که به مسافران خارجی امکان توقف در فرودگاه یکی از کشورهای حوزه شینگن برای پروازهای اتصال را می‌دهد. در واقع این ویزا فقط در فرودگاه‌های حوزه شینگن معتبر بوده و فرد اجازه ندارد از فرودگاه به هیچ وجه خارج شود.

ویزای شینگن نوع B: این ویزا در زمینه حمل و نقل و ترانزیت کاربرد دارد. در واقع ویزای نوع B نوعی ویزای ترانزیتی است که به دارنده آن اجازه می‌دهد حداکثر پنج روز به همراه پاسپورت با خودرو یا قطار از چند کشور محدوده شینگن عبور کند و به کشوری خارج از این حوزه برود.

راز آسمان پایتخت

گاهی پیش می‌آید که برنامه‌ریزی سفر گردشگر به ‌گونه‌ای پیش می‌رود که باید برای یک روز در کشورهای حوزه شینگن بماند و سپس با هواپیما آن‌جا را ترک کند؛ از این رو، فرد برای ترک محدوده ترانزیت بین‌المللی و اقامت در هتل‌های آن نیازمند دریافت ویزای ترانزیت است.

ویزای شینگن نوع C: این نوع ویزا برای سفرهای کوتاه مدت حوزه شینگن است و افراد با داشتن آن می‌توانند با اهداف گردشگری، دیدار با آشنایان و شرکت در رویدادهای ورزشی و فرهنگی به کشورهای حوزه شینگن سفر کنند.

ویزای شینگن نوع C براساس میزان ورود و خروج به کشورهای حوزه شینگن به سه دسته ویزای شینگن یک بار ورود، ویزای شینگن دو بار ورود و ویزای شینگن چند بار ورود دسته‌بندی می‌شود که در ادامه توضیحات بیشتری درباره آنها داده شده است.

ویزای شینگن-کاماپرس

1- ویزای شینگن سینگل یا ویزای یک بار ورود: با دریافت ویزای شینگن یک‌ بار ورود می‌توان تنها یک‌ بار به کشورهای حوزه شینگن سفر کرد و به مدت 90 روز در آن اقامت داشت. در صورت خروج فرد از حوزه شینگن، ویزای او بی‌اعتبار و منقضی می‌شود و برای سفر مجدد به حوزه شینگن نیازمند دریافت مجدد ویزای جدید است.

2- ویزای شینگن دو بار ورود: این ویزا تا حدود زیادی شبیه به ویزای یک بار ورود بوده و تنها تفاوت آنها این است که دارنده این ویزا می‌تواند در یک دوره شش ماهه تا زمان پایان اعتبار ویزا، دو بار به کشورهای حوزه شینگن سفر کند. در صورتی که افراد در طی سفر خود از حوزه شینگن خارج شوند و قصد داشته باشند که دوباره به آن سفر کنند، نیازی به اخذ ویزای جدید ندارند و می‌توانند با همان ویزای قبلی دوباره به آن سفر کنند.

3- ویزای مولتی شینگن یا ویزای چندبار ورود: ویزای چند بار ورود شینگن به دارنده آن اجازه می‌دهد که بدون محدودیت به کشورهای حوزه شینگن وارد شود و آنها را ترک کند. تنها محدودیت ویزای شینگن مولتی به بازه زمانی اقامت باز می‌گردد. در واقع این نوع از ویزای شینگن به فرد اجازه می‌دهد که به ازای هر شش ماه از سال به مدت حداکثر 90 روز در منطقه شینگن تردد داشته باشد.

هزینه ویزای شینگن در سال 2023

بررسی هزینه‌های آماده‌سازی و ترجمه مدارک، هزینه ثبت درخواست ویزا، هزینه بلیط رفت و برگشت و تمکن مالی از جمله هزینه‌هایی است که برای دریافت ویزای شینگن باید آنها را در نظر گرفت. بررسی و دانستن هزینه‌های لازم در مسیر دریافت ویزای شینگن و ورود به کشور مقصد، از جمله موارد ضروری پیش از اقدام برای دریافت ویزای شینگن است.

هزینه ویزای شینگن براساس سن و ملیت متقاضیان از یکدیگر متفاوت است. هزینه ویزای شینگن برای افراد بالای 12 سال 80 یورو (74 دلار)، برای افراد بین شش تا 12 سال 40 یورو (37 دلار) و برای کودکان زیر شش سال رایگان است.

نکات طلایی برای صدور سریع تر ویزای شینگن

رعایت برخی نکات می‌تواند منجر به کاهش مدت زمان صدور ویزای شینگن متقاضیان شود. در قدم اول افراد باید فرم مربوطه را به شکلی صحیح تکمیل کنند و مدارک مرتبط با آن را به دقت جمع‌آوری کنند. آنان باید دقت کنند که برخی از مدارک نیازمند ترجمه است یا نیاز به تاییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه دارد.

هر گونه نقص یا خالی گذاشتن فیلدهای درخواستی فرم مربوط به ویزای شینگن می‌تواند منجر به ریجکتی یا رد شدن ویزا و تعویق زمان سفر و ضرر و زیان مالی برای متقاضی شود.

در قدم دوم، افراد باید هر چه سریع‌تر برای تعیین وقت سفارت کشور مربوطه درخواست دهند. تعیین وقت سفارت در مدت زمان اخذ ویزای شینگن تاثیرگذار خواهد بود؛ بنابراین بهتر است برای دریافت هر چه سریع‌تر ویزای شینگن، هر چه سریع‌تر وقت سفارت کشور موردنظر را رزرو کرد.

بهترین زمان درخواست ویزای شینگن

در سال 2023 این امکان فراهم شده است که متقاضیان ویزای شینگن شش ماه پیش از زمان سفر خود برای درخواست ویزای شینگن اقدام کنند؛ با این حال، امکان ارائه درخواست ویزا تا 15 روز پیش از تاریخ شروع سفر نیز وجود دارد.

ویزای شینگن-کاماپرس

سریع­‌ترین روش دریافت ویزای شینگن

متقاضیان برای دریافت سریع‌تر ویزای شینگن اروپا و صرفه‌جویی در وقت و زمان خود می‌توانند از کارشناسان آژانس‌های گردشگری معتبر همچون «النورا» یاری بجویند. کارشناسان مجموعه النورا با آگاهی دادن به افراد نسبت به جمع‌آوری مدارک لازم و شرایط دریافت ویزای شینگن، امکان ریجکتی درخواست ویزای توریستی آنان را کاهش می‌دهند و فرایند دریافت ویزا را سرعت می‌بخشند.

گردشگران می‌توانند به منظور آگاهی از خدمات این مجموعه به وبسایت آن به آدرس www.elenoora.com مراجعه کنند یا از طریق تماس با شماره تلفن 02191096339 از کارشناسان این مجموعه یاری بجویند.

انتهای پیام

مرتبط با : النورا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز