جدیدترین شرایط اقامت و مهاجرت به پرتغال

مهاجرت به پرتغال-کاماپرس
لست سکند

از مهاجرت کاری تا مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و دریافت گلدن ویزای پرتغال، صدها راه برای مهاجرت به این کشور بی‌نظیر وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها برای اخذ ویزای پرتغال، ورود به کشورهای شینگن و داشتن مزایای یکی از قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان اقدام کنید. به شرط آن که بدانید راه و چاه مهاجرت به پرتغال چیست و کدام یک برای شما بهترین است.

پرتغال، کشور زیباترین سواحل مدیترانه، مردمان خونگرم، خانه‌های رنگارنگ و هزاران دیدنی دیگر است که می‌تواند مقصد بعدی شما برای مهاجرت و زندگی باشد. پرتغال یکی از کشورهای توسعه‌یافته حوزه شینگن است که بر اساس گزارش “Internations Expat Inside” در سال ۲۰۲۲، به عنوان چهارمین کشور برتر جهان برای زندگی عنوان شد.

این کشور بر اساس آمارها از لحاظ اخذ اقامت، سهولت زندگی و میانگین وضعیت مالی و درآمد دولتی در بین ۱۰ کشور برتر دنیا قرار دارد. بنابراین می‌توان گفت مهاجرت به پرتغال یعنی گامی مؤثر و تصمیمی بی‌نظیر برای ساخت آینده‌ای روشن، آینده‌ای که می‌تواند زندگی شما، خانواده و فرزندانتان را به رفاه و آسایش بیشتر و بهره‌مندی از مزایای زیر برخوردار سازد:

  • هزینه زندگی مقرون به صرفه
  • میزان پایین جرم و جنایت و امنیت بالای کشور، پرتغال از جمله امن‌ترین کشورهای اروپا است و در شاخص صلح جهانی رتبه سوم از میان ۱۶۳ کشور جهان را دارد.
  • امکان سفر به بیش از ۱۸۰ کشور دنیا با داشتن پاسپورت پرتغال
  • آب و هوای بی‌نظیر پرتغال و جاذبه‌های دیدنی زیبایش
  • کیفیت بالای سیستم آموزش و پرورش
  • رونق بودن بازار املاک و مستغلات و معافیت از مالیات سرمایه‌گذاری در املاک
  • ثبات سیاسی

پرتغال-کاماپرس

جدیدترین راه‌‌های مهاجرت به پرتغال

کشور پرتغال بر اساس اعلام مجله فوربس در سال ۲۰۲۲ یکی از بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت اعلام شد. این مجله همچنین اعلام کرد پرتغال از جمله کشورهای اروپایی به شمار می‌رود که مهاجرت به آن آسان بوده و در بین چهل کشور جهان که ویزای طلایی صادر می‌کنند، صدرنشین است. بر همین اساس پرتغال گزینه بسیار مناسبی برای مهاجرت و زندگی به شمار می‌رود. مهاجرت به پرتغال همان دروازه ورود به اروپا و حوزه شینگن است. این کشور شرایط آسان‌تری برای صدور ویزا و اقامت در نظر می‌گیرد  به همین دلیل تعداد متقاضیان مهاجرت به پرتغال در سال‌های اخیر به خصوص در میان ایرانیان بسیار زیاد شده است. بنابراین بسیار اهمیت دارد در گام اول با راه‌های مهاجرت به پرتغال آشنا شد و بعد بسته به شرایط با مشورت یک وکیل مهاجرتی از موسسه معتبری مانند علاالدین مهاجر که بیش از ۲۰ سال تجربه و صدها پرونده موفق مهاجرتی دارد بهترین راه بر اساس جدیدترین شرایط مهاجرت به پرتغال  را انتخاب کنید.

۱. روش خود حمایتی یا ویزای D7

این روش، همان روش تمکن مالی است. روش خود حمایتی یا تمکن مالی یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی که سرمایه غیرفعال دارند و به خصوص بازنشستگان و افرادی با درآمد ثابت است. در این روش کافیست فرد ثابت کند می‌تواند هزینه لازم برای حمایت از هزینه‌های ماهانه خود و خانواده‌ و افراد تحت سرپرستی‌اش را تأمین نماید. در این روش میزان درآمد موردنیاز برای اخذ اقامت D7 برای ۱۲ ماه عبارت است از:

راز آسمان پایتخت
  • فرد بزرگ‌سال اول (بالای ۱۸ سال): ۸ هزار یورو
  • فرد بزرگ‌سال دوم (بالای ۱۸ سال): ۴ هزار یورو
  • کودکان زیر ۱۸ سال و وابسته به خانواده: ۲۵۰۰ یورو

۲. گلدن ویزای پرتغال یا ویزای طلایی پرتغال

ویزای طلایی یا گلدن ویزای پرتغال بدون شک یکی از محبوب‌ترین و پر تقاضاترین ویزاها برای اخذ اقامت و مهاجرت به اسپانیا است. در این روش شهروندانی که عضو اتحادیه اروپا نیستند می‌توانند بدون حضور در پرتغال از طریق سرمایه‌گذاری در این کشور، اقامت دائم پرتغال را دریافت کنند. سرمایه‌ای که برای گلدن ویزا در پرتغال اندوخته می‌شود باید ۵ سال در این کشور بماند. پس از این مدت فرد می‌تواند برای اقامت دائم درخواست داده و ۱ سال بعد تابعیت این کشور را دریافت کند.

از جمله راه‌هایی که می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در این کشور و دریافت گلدن ویزای پرتغال اقدام کنید، عبارتند از موارد زیر:

  • خرید ملک در پرتغال (حداقل ۵۰۰ هزار یورو)
  • خرید ملک تجاری در پرتغال (حداقل ۵۰۰ هزار یورو )
  • خرید ملک مسکونی و تجاری در جزایر مادیرا (حداقل ۵۰۰ هزار یورو)
  • خرید سهام هتل در مناطق کم جمعیت (حداقل ۲۸۰ هزار یورو) و پرجمعیت (حداقل ۳۵۰ هزار یورو)
  • دیپوزیت مبلغ ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو نزد یکی از بانک‌های محلی
  • سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های تحقیقاتی در پرتغال (حداقل ۵۰۰ هزار یورو)
  • سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مرمت آثار باستانی و فرهنگی پرتغال (حداقل ۲۵۰ هزار یورو)
  • اشتغال‌زایی برای حداقل ۱۰ نفر در پرتغال
  • تأسیس شرکت تجاری و استخدام ۵ شهروند پرتغالی به ارزش حداقل ۵۰۰ هزار یورو
  • انتقال سرمایه و خرید سهام صندوق‌های سرمایه‌گذاری به ارزش حداقل ۵۰۰ هزار یورو
  • راه‌اندازی استارتاپ به ارزش ۲۸۰ هزار یورو

در خصوص گلدن ویزا و سرمایه‌گذاری در پرتغال دقت داشته باشید، اگر ملک خود را زودتر از ۵ سال بفروشید یا سرمایه‌تان را پیش از این مهلت از بانک خارج کنید، گلدن ویزا به شما تعلق نمی‌گیرد. تنها در صورتی می‌توانید با این کار همچنان از مزایای گلدن ویزا بهره‌مند شوید که بلافاصله اقدام به خرید یا سرمایه‌گذاری جدیدی در پرتغال کنید. بنابراین اگر یک مشاور مهاجرتی و وکیل خوب داشته باشید به موقع راهنمایی‌های لازم را به شما گوشزد می‌کند و بهترین را‌ه‌ها را پیش رویتان می‌گذارد. جهت اطلاعات بیشتر در مورد گلدن ویزا پرتغال و همچنین مهاجرت به سایر کشورهای اروپایی، پیشنهاد می کنیم به وب‌سایت علاالدین مهاجر مراجعه کنید و در صورت نیاز با مشاوران خبره علاالدین مهاجر تماس بگیرید.

۳. ثبت شرکت در پرتغال

از جمله دیگر راه‌های مهاجرت به پرتغال و اخذ اقامت این کشور، ثبت شرکت در پرتغال است. پروسه ثبت شرکت در این کشور نیاز به زمان بیشتری دارد و فرد باید ثابت کند شرکتش در طول مدت زمان معینی فعالیت مفید و سوددهی داشته است. روش اخذ اقامت از این طریق هزینه بالاتری نسبت به سایر روش‌ها دارد.

ثبت شرکت در پرتغال-کاماپرس

۴. مهاجرت تحصیلی به پرتغال

همان‌طور که گفته شد، پرتغال یکی از بهترین سیستم‌های آموزش و پرورش در جهان را دارد به همین دلیل دانشجویان بسیاری خواستار مهاجرت تحصیلی به این کشور هستند. برای اخذ ویزای تحصیلی با کمک مشاور و وکیل مهاجرت گروه علاالدین مهاجر می‌توانید بهترین دانشگاه با بالاترین شانس پذیرش متناسب با رشته‌ای که قصد تحصیل در آن را دارید پیدا کنید و سپس برای اپلای اقدام کنید.

دانشجویان با ویزای تحصیلی پرتغال می‌توانند ۱ سال در این کشور اقامت داشته باشند و سپس تا پایان دوره تحصیل آن را تمدید نمایند.

۵. مهاجرت کاری به پرتغال

مهاجرت به پرتغال از طریق ویزای کار (Portugal Work Visa) از جمله پر تقاضاترین راه‌های اخذ ویزای این کشور است. متقاضیان در این روش باید ابتدا یک پیشنهاد کاری از کارفرما یا شرکتی معتبر در پرتغال داشته باشند. همچنین این پیشنهاد کار باید از سوی کارفرما به مقامات کار پرتغال جهت تایید ارسال شود.

ویزای کار پرتغال ۱ تا ۲ سال اعتبار دارد و می‌توانید پیش از زمان انقضا آن را تمدید نمایید. افراد پس از ۵ سال کار و زندگی در این کشور می‌توانند برای اخذ اقامت دائم پرتغال و شهروندی این کشور اقدام نمایند. از جمله روش‌های دریافت ویزای کار پرتغال می‌توان ویزای جاب آفر، ویزایی که بر اساس پیشنهاد شغلی صادر شده و برای اخذ آن باید از کارفرمایی پرتغالی نامه معتبر داشته باشید، اشاره کرد.

۶. مهاجرت به پرتغال از طریق زایمان

یکی از روش‌هایی که اخیرا به شدت محبوب شده است، اخذ ویزای پرتغال از طریق تولد نوزاد در خاک این کشور است. بر اساس قوانین مهاجرتی پرتغال، اگر فردی اقامت یک ساله داشته باشد و طی این یک سال حضور در پرتغال دارای فرزند شود، واجد شرایط اقامت دائم خواهد بود. در خصوص این نوع از ویزای پرتغال از مشورت راهنمایان علاالدین مهاجر کمک بگیرید.

مهاجرت به پرتغال-کاماپرس

۷. مهاجرت به پرتغال از طریق ازدواج

اگر با فردی که شهروند پرتغال است ازدواج کنید می‌توانید تابعیت این کشور را بگیرید. بسیاری از طریق ازدواج شهروند پرتغال می‌شوند. در این روش می‌توانید ۳ سال بعد از ازدواج و حضور در خاک پرتغال برای اقامت دائم درخواست دهید.  ثبت رسمی ازدواج در پرتغال طبق قوانین کشور، تمکن مالی زوجین و مهارت در زبان پرتغالی و انگلیسی، شغل، محل زندگی و بسیاری موارد دیگر از جمله مسائلی هستند که برای اعطای اقامت دائم پرتغال از سوی اداره مهاجرت این کشور بررسی می‌شوند.

کلام آخر

پرتغال دروازه ورود به اروپا در کمتر از ۵ سال است. با وجود چنین راه‌هایی شما می‌توانید هر چه سریع‌تر برای اخذ ویزای یکی از بهترین کشورهای دنیا اقدام کنید. اگر برای شروع شک دارید گروه علاالدین مهاجر کنار شماست. این گروه یکی از ۵ موسسه برتر گردشگری و مهاجرتی کشور است که با داشتن کارشناسان خبره در زمینه مهاجرت و سال‌ها تجربه و پرونده موفق از گام اول تا آخرین قدم در این راه سخت کنار شماست. جهت اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۷۴۴۹۵ و کارشناسان علاالدین مهاجر تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : علاالدین مهاجر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز