جاذبه های تاریخی شیراز در یک نگاه

بلیط هواپیما تهران شیراز-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

شیراز یکی از بهترین شهرهای تاریخی و فرهنگی ایران است. تاریخچه این شهر به بیش از چهار هزار سال تخمین زده می‌شود. این قدمت طولانی نشان از اهمیت آن در میان شهرهای تاریخی جهان دارد. علاوه‌بر معروفیت شیراز در رابطه با جاذبه‌های تاریخی، این شهر بیش از دو هزار سال است که سنگ بنای فرهنگی و ادبی ایران بوده است. بسیاری از افراد هنگام سفر به شیراز تورهای هوایی را انتخاب می‌کنند. رزرو بلیط هواپیما برای بسیاری، گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود. اگر علاقه مند به دیدن مکان‌های تاریخی ایران هستید، می‌توانید بلیط هواپیما شیراز را رزرو کنید و از شهر و جاذبه‌های آن دیدن کنید.

کاماپرس در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین جاذبه‌های تاریخی شیراز می‌پردازد.

بنای باشکوه تخت جمشید

تخت جمشید نام یکی از شهرهای باستانی ایران است که در نزدیکی شیراز واقع شده و امروزه نزد بسیاری از گردشگران سراسر دنیا نیز شهرت دارد. این بنا در دوران حکومت شاهان هخامنشی تقریباً دو هزار و 500 سال پیش ساخته شد. با سفر به شیراز شانس بازدید از خرابه‌های قلعه‌های تخت جمشید و برخی از حکاکی‌های زیبای روی دیوارها را خواهید داشت. هر ساله گردشگران ایرانی و خارجی زیادی از این منطقه دیدن می‌کنند و عکس‌های خاطره انگیزی می‌گیرند. تخت جمشید کانون ایران باستان است و اگر می‌خواهید با تمدن بزرگ ایران آشنا شوید، می‌توانید از این مکان آغاز کنید.

تخت جمشید-کاماپرس

ارگ کریمخانی

کریم خان زند یک پادشاه ایرانی بود که حدود 300 سال پیش بر این کشور حکومت می‌کرد. در آن زمان شیراز را به عنوان پایتخت خود انتخاب کرده است. امروزه آثار تاریخی از دوران او باقی مانده که یکی از آن‌ها ارگ کریمخانی است.این بنای زیبا دارای محیط و معماری جالب و عالی است. حیاط بزرگ و همچنین چند ساختمان قدیمی با معماری منحصر به فرد آن نگاه همه را به خود جذب می‌کند. در این قلعه اتاق‌ها و ایوان‌های نقاشی شده، آب‌نماها و گل‌کاری‌های بسیار زیادی وجود دارد. این قلعه امروزه به قدری مهم و مشهور است که نه تنها ایرانیان بلکه گردشگران خارجی زیادی را به خود جذب می‌کند.

راز آسمان پایتخت

خانه قوام شیراز یا نارنجستان قوام

خانه قوام یکی از خانه‌های سنتی و تاریخی شیراز است. این خانه در قرن 19 ساخته شده است. منطقه‌ای جذاب که شامل باغ‌ها و ساختمان‌های زیبا با معماری باشکوه می‌شود. خانه قوام یکی از بهترین مکان‌های شیراز برای سفر به قرن‌های گذشته است. اگر علاقه مند به بازدید از باغ‌هایی با گیاهان زیبا هستید، می‌توانید از فضای فراموش نشدنی این مکان لذت ببرید.

خانه قوام شیراز یا نارنجستان قوام-کاماپرس

سایت باستانی پاسارگاد

پاسارگاد از چند بنای تاریخی با قدمت دو هزار و 500 سال پیش تشکیل شده است. بیشتر تاریخ آن مربوط به دوران هخامنشیان می‌شود. بنای اصلی این منطقه معبد کوروش بزرگ را دربر می‌گیرد. مکان‌های جالب دیگری نیز از جمله باغ پادشاهی، کاخ دروازه، کاخ شخصی، خانه عمومی تاریخی مظفری، آبنماهای تاریخی و غیره وجود دارد. این مجموعه تاریخی به عنوان یکی از آثار میراث جهانی ایران به ثبت رسیده است. مساحت کل آن تقریبا به 160 هکتار می‌رسد. بلیط هواپیما شیراز را رزرو کنید و با بازدید از پاسارگاد برای یک ماجراجویی تاریخی به یاد ماندنی آماده شوید.

پاسارگاد-کاماپرس

باغ باشکوه ارم

باغ ارم باغی قدیمی است که در شیراز واقع شده و یکی از باغ‌های معروف ایران است. نه تنها یک باغ گیاه شناسی زیبا بلکه شامل بناهای تاریخی نیز می‌شود. جالب است بدانید که قدمت دقیق باغ مشخص نیست اما کارشناسان اطمینان دارند که حداقل از قرن یازدهم، این باغ تا به امروز زنده و پابرجا بوده است. طیف وسیعی از گیاهان و گل‌ها در باغ وجود دارد و اگر عاشق طبیعت هستید، اوقات خوشی را در باغ ارم خواهید داشت. باغ ارم در شمال شیراز قرار دارد.

بازار سنتی وکیل

بازار وکیل یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید سنتی ایران است. هر ساله تعداد زیادی از ایرانیان و بازدیدکنندگان خارجی به این بازار می‌روند. بسیاری از آن‌ها انواع دست‌ساخته، صنایع دستی و سوغاتی‌هایی زیبا را خریداری می‌کنند. بازار وکیل به دستور پادشاه ایران کریمخان زند در قرن هجدهم ساخته شد. امروزه می‌توانید انواع اجناس را از مغازه‌های بازار وکیل خریداری کنید. بازار وکیل نقش کلیدی در اقتصاد و گردشگری شیراز دارد.

بلیط هواپیما به مقصد شیراز با آس چارتر

با رزرو بلیط هواپیما تهران شیراز می‌توانید بخشی از تاریخ ایران باستان و این شهر زیبا را ببینید. رزرو بلیط هواپیما به کلان‌شهرهای ایران به ویژه در ایامی که تردد به آن نقاط بیش از سایر مواقع است، مسافران را با چالش زیادی روبه‌رو می‌کند. با این حال آژانس گردشگری آس چارتر نرخ ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین بلیط هواپیما به شیراز را به شما پیشنهاد می‌کند. پس از انتخاب نوع کلاس پروازی، نوع بلیط هواپیما و ایرلاین مورد نظر می‌توانید خرید خود را قطعی نمایید. رزرو بلیط اتوبوس، تور و دریافت بیمه مسافرتی از دیگر امکانات آس چارتر است. کاربران می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر علاوه‌بر وبسایت به شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، توییتر و آپارات مجموعه مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : آس چارتر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “جاذبه های تاریخی شیراز در یک نگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز