ثروتمندترین فرد آسیا کیست؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

ثروتمندترین فرد آسیا یک تاجر هندی به نام موکش آمبانی است که به‌عنوان دوازدهمین فرد ثروتمند جهان نیز شناخته می‌شود. او با ثروت خالص ۹۵.۳ میلیارد دلار، ریاست باارزش‌ترین شرکت هندی بازار به نام «ریلاینس» (Reliance) را برعهده دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، تجارت آمبانی، صنایع مختلف از پتروشیمی، نفت و گاز، مخابرات و خرده فروشی را در برمی‌گیرد و حقوق سالانه ۶.۲ میلیون دلاری را برای وی به ارمغان می‌آورد.

بیشتر بخوانید:

او طی یک طرح جانشینی، سه فرزندش را در مقام ریاست بخش‌های مختلف شرکت مشغول کرده و حتی خواهر و برادرانش را به عضویت هیئت مدیره درآورده است و خود کم کم برای واگذاری قدرت آماده می‌شود. خانه آمبانی به مساحت ۳۷ هزار متر مربع «کاخ باکینگهام هند» لقب گرفته و در یکی از شیک‌ترین مناطق بمبئی قرار دارد. از امکانات این ساختمان ۲۷ طبقه می‌توان به سه سکوی فرود هلیکوپتر، سالن تئاتر بت ظرفیت ۵۰ نفر، باغ‌های واقع در تراس، سالن رقص، معبد، مرکز بهداشت، اسپا، سالن برف و پارکینگ‌های لوکس اشاره کرد.

راز آسمان پایتخت

البته این تنها ملک مسکونی این میلیاردر هندی نیست، سایر خانه‌های او در مکان‌های دیگر جهان از جمله لندن و دبی قرار گرفته‌اند. از دیگر دارایی‌های چشمگیر وی میتوان به کلکسیون خودروهای فوق لوکس و تیم ورزشی‌اش اشاره کرد. این تاجر ۶۶ ساله، در سال ۲۰۰۸ یک تیم لیگ برتری کریکت به نام Mumbai Indians را به مبلغ ۱۱۱ میلیون دلار خریداری کرد و رسما به ثروتمندترین مالک ورزشی جهان تبدیل شد. این تیم در سال ۲۰۲۲ به ارزش ۱.۳ میلیارد دلار رسید و همچنان یکی از بهترین تیم‌ها به شمار می‌رود.

اخیرا، یک شرکت سرمایه‌گذاری جهانی به نام KKR & Co اعلام کرد قصد دارد ۲۵۰ میلیون دلار در واحد خرده‌فروشی آمبانی سرمایه‌گذاری کند.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز