ثروتمندترین سرآشپزهای مشهور جهان

کمتر پیش می‌آید که یک سرآشپز فقط با هنر آشپزی خود به شهرتی جهانی دست پیدا کند. با این حال برخی از آن‌ها به لطف جادوی خود ثروتی فراتر از یک ستاره سینما بدست آورده‌اند. کاماپرس در ادامه به معرفی ثروتمندترین سرآشپزهای مشهور جهان می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

کیمبال ماسک

به نظر می‌رسد کارآفرینی مانند یک میراث در خانواده ایلان ماسک جریان دارد، چرا که برادر کوچکتر او، کیمبال ماسک علاوه بر داشتن چند مجموعه رستوران در سراسر ایالات متحده، از سال ۲۰۱۳ در هیئت مدیره رستوران‌های زنجیره‌ای «چیپوتله» نشست و برخاست دارد. او با ثروت خالص ۵۰۰ میلیون دلار در صدر این لیست قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

گوردون رمزی

گوردون رمزی یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌ شده‌ترین چهره‌های دنیای آشپزی و مسابقات تلویزیونی مربوط به آن به شمار می‌رود. او رستوران‌های زنجیره‌ای خود را از سال ۱۹۹۷ افتتاح کرد و از آن زمان تاکنون به لطف جادوی آشپزی خود موفق به دریافت ۱۷ ستاره میشلن و ثروتی معادل ۲۲۰ میلیون دلار شده است. نام او در سال ۲۰۱۳ رسما وارد تالار مشاهیر آشپزی جهان شد.

جیمی الیور

این آشپز بریتانیایی نیز به لطف حضور در برنامه‌های آشپزی محبوب به شهرت باورنکردنی و ثروت خالصی معادل ۲۰۰ میلیون دلار دست یافت. او با تمرکز بر آشپزی ایتالیایی و انگلیسی سالم تأثیر زیادی بر رژیم غذایی دانش‌آموزان کشور گذاشت و حتی برنده جایزه بفتا شد. الیور در سال ۲۰۰۳ رسما به عضویت دربار امپراتوری بریتانیا درآمد.

نوبو ماتسوهیسا

ستاره مشهور سینما، رابرت دنیرو، از دهه‌ها پیش علاقه شدیدی به آشپزی خاص نوبو داشت، بنابراین به اون پیشنهاد شراکت و گسترش شعبه‌هایش در سراسر ایالات متحده را ارائه داد. پس از این سرمایه‌گذاری موفق، نوبو چندین رستوران ژاپنی در آمریکا افتتاح کرد و جایزه بهترین رستوران جدید را از آن خود کرد. او همچنین در چند فیلم مشهور نظیر «کازینو» و «خاطرات یک گیشا» ایفای نقش کرده است. نوبو ماتسوهیسا در حال حاضر ثروتی معادل ۲۰۰ میلیون دلار دارد.

ولفگانگ پاک

برخلاف بسیاری از سرآشپزهای محبوب، پاک شهرت خود را تنها مدیون هنر آشپزی بوده و در برنامه‌های تلویزیونی زیادی حضور نیافته است. این سرآشپز آمریکایی اتریشی، صاحب بیش از ۱۲ شعبه رستوران لوکس در سراسر جهان است، اما بیشتر به خاطر سرو غذاهای کالیفرنیایی فوق‌العاده‌ و کتاب‌های آشپزی‌اش شهرت یافته است. او همچنین اخیرا در مستند «The Puck» حول محور زندگینامه خود حضور یافته و ثروتی معادل ۱۲۰ میلیون دلار دارد.

راشل ری

راشل ری به واسطه مادرش که مدیریت غذاخوری‌های ایالات متحده را برعهده داشت با دنیای آشپزی آشنا شد و بعدها با انتشار کتاب آشپزی و نمایش تلویزیونی دستورالعمل‌های ۳۰ دقیقه‌ای خود به شهرت فوق‌العاده‌ای رسید. او در حال حاضر ثروت خالصی معادل ۱۰۰ میلیون دلار داشته و برای برنامه گفتگوی خود برنده جایزه امی شده است.

امریل لاگاس

امریل لاگاس متولد ایالات متحده است اما به لطف دستورهای آشپزی پرتغالی، فرانسوی و کانادایی خود شهرت چشمگیری پیدا کرده است. او در سال ۲۰۰۳ موفق به جایزه ملی بهترین دستور غذا شد و رستوران شخصی وی در نیواورلئان، لاس وگاس و فلوریدا مورد استقبال فراوانی قرار می‌گیرد. لاگاس در حال حاضر ۷۰ میلیون دلار ثروت خالص دارد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز