ثروتمندترین رهبران جهان/ جو بایدن در رتبه چندم قرار دارد؟

ثروت و قدرت دو هدفی هستند که بشر به امید رسیدن به بخش قابل قبولی از آن‌ها به تلاش کردن ادامه می‌دهد. اغلب رهبران کشورهای مختلف افرادی هستند که هر دوی آن‌ها را در اختیار داشته و علاوه بر یک زندگی مرفه می‌توانند بر افراد بی‌شماری حکومت کنند. در کمال تعجب در لیست ثروتمندترین رهبران جهان، سران کشورهای فقیر نیز به چشم می‌خورند. کاماپرس در این مطلب به معرفی آن‌ها خواهد پرداخت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

ولادمیر پوتین

هنوز اطلاعات تأیید شده‌ای درباره میزان ثروت رئیس جمهور روسیه وجود ندارد، اما یک منبع ادعا کرد ثروت خالص وی ممکن است به ۲۰۰ میلیارد دلار نیز برسد. این مبلغ هنگفت در صورت تأیید می‌تواند پوتین را پس از ایلان ماسک به ثروتمندترین انسان دنیا تبدیل کند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

کیم جونگ اون

نفر دوم این لیست با اختلاف زیاد نسبت به پوتین، رهبر دیکتاتور کره شمالی، کیم جونگ اون است. به گفته منابع موثق، کیم از سال ۲۰۱۳ مبلغ هنگفت ۵ میلیارد دلار را جمع آوری کرده و ثروت خود را در بیش از ۲۰۰ حساب بانکی در کشورهای مختلف پنهان کرده است.

شی جین پینگ

او که علاوه بر ریاست جمهوری چین عناوین دیگری مانند دبیر کل حزب کمونیست چین و رئیس کمیسیون مرکزی نظامی را برعهده دارد با ثروت ۱.۵ میلیارد دلار در رتبه سوم قرار گرفته است. پیش از این ادعا شده بود او بابت این مسئولیت‌ها تنها ۲۲ هزار دلار در سال دریافت می‌کند اما در سال ۲۰۱۲ فاش شد که جین پینگ و خانواده‌اش ثروت خود را در چندین شرکت هلدینگ، پنهان کرده‌اند.

بشار اسد

در سال ۲۰۱۲ فاش شد رئیس جمهور سوریه، بشار اسد بیش از ۱.۵ میلیارد دلار ثروت خالص خود را در حساب‌های بانکی خارجی‌اش پنهان کرده است. این مبلغ امروزه بین یک تا دو میلیارد دلار تخمین زده می‌شود اما به تأیید نرسیده است. پیش از آغاز جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱، گفته می‌شد اسد و شرکای وی بین ۶۰ تا ۷۰ درصد دارایی‌های سوریه از جمله نیروگاه‌های انرژی و کارخانه‌ها را در اختیار دارند.

علی بونگو اوندیبا

رئیس جمهور گابن، ادعا می‌کند تنها ۶۵ هزار دلار در سال درآمد دارد اما برخی منابع ثروت حقیقی وی را بیش از یک میلیارد دلار تخمین زده‌اند. گروه‌های حقوق بشر در گابن مدت‌هاست اوندیمبا را به غارت نفت و منابع طبیعی کشور متهم کرده‌اند. طبق پرونده‌ بین‌المللی که علیه او و خانواده‌اش تشکیل شد، اوندیبا بیش از ۳۹ ملک پنهان شده در فرانسه دارد.

ریشی سوناک

ریشی سوناک در اکتبر ۲۰۲۲ کار خود به‌عنوان نخست وزیر بریتانیا را آغاز کرد و خیلی زود به لیست ثروتمندترین رهبران جهان اضافه شد. طبق جدیدترین گمانه‌زنی‌ها سوناک و همسرش با دارایی خالص ۶۷۳ میلیون دلاری در رتبه ششم لیست قرار می‌گیرند. او به عنوان نخست وزیر سالانه ۲۱۰ هزار دلار حقوق می‌گیرد اما پس از سرمایه‌گذاری‌های تجاری و ازدواجش با کارآفرین مد، آکشاتا مورتی، ثروتش تا حد زیادی افزایش یافته است.

تئودور اوبیانگ نگوما مباسوگو

مباسوگو از سال ۱۹۷۹، پس از برکناری عمویش به‌عنوان رئیس‌جمهور کشور نفت خیز گینه استوایی فعالیت دارد. در سال ۲۰۰۶ ثروت او حدود ۶۰۰ میلیون دلار برآورد شد. همچنین در سال ۲۰۱۶، کلکسیون خودروهای پسر او که شامل ۲۶ خودروی لوکس از جمله هفت فراری، پنج بنتلی، سه لامبورگینی، یک مازراتی و… بود توقیف شد.

جو بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا با ثروت خالص ۸ میلیون دلار پس از مکرون و زلنسکی در رتبه شانزدهم این لیست قرار دارد. ثروت خالص دیگر رهبران جهان در لیست زیر آورده شده است:

رئیس جمهور آذربایجان: الهام علی اف – ۵۰۰ میلیون دلار

رئیس جمهور رواندا: پل کاگامه – ۵۰۰ میلیون دلار

رئیس جمهور آفریقای جنوبی: سیریل رامافوسا – ۴۵۰ میلیون دلار

رئیس جمهور کنیا: ویلیام روتو – ۲۹۹ میلیون دلار

رئیس جمهور ترکیه: رجب طیب اردوغان – ۵۸ میلیون دلار

نخست‌وزیر سنگاپور: لی هسین لونگ – ۵۱ میلیون دلار

رئیس جمهور فرانسه: امانوئل مکرون – ۳۱.۵ میلیون دلار

رئیس جمهور اوکراین: ولودیمیر زلنسکی – ۲۰ میلیون دلار

رئیس جمهور آمریکا: جو بایدن – ۸ میلیون دلار

نخست‌وزیر کانادا: جاستین ترودو – ۵ میلیون دلار

رئیس جمهور فیلیپین: بونگ بونگ مارکوس – ۳.۶ میلیون دلار

نخست‌وزیر تایلند: پرایوت چان‌ او‌چا – ۳.۱ میلیون دلار

نخست‌وزیر مالزی: انور ابراهیم – ۲.۴ میلیون دلار

رئیس جمهور ونزوئلا: نیکلاس مادورو – ۲ میلیون دلار

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز